jeepmjj Geplaatst December 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2011 Hallo allemaal, Ik ben bezig om een HEI erin te prutsen. Nu heb ik hem wel lopend, maar nog rechtstreeks op de accu. Loopt wel beter en rustiger. Maar nu komt het, kan ik de dikke draad die de ignition module in gaat gebruiken voor voeding van de HEI? Er komt uit de HEI nog een draad voor de toerenteller, op welke draad kan ik die aansluiten? Als alles is aangesloten kan de ignition module eruit? groetjes Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2011 Je kan die dikke draad gebruiken, mits de spanning eraf gaat als je het contact uit zet. Zo heb ik 'm ook zitten. De ignition module kan eruit. Toerenteller...... geen idee......de mijne doet het zonder bedrading. :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst December 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2011 Maar zou er een verschil zijn met een '85 en een '82 mbt de toerenteller? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2011 Kan maar zo een ander kleur draad zijn........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2011 Als het goed is had je op je oude bobine 2 draden zitten, rood en groen. De rode is de spanningsdraad maar daar moet je dus nu die dikke voor gebruiken zoals jezelf al aangaf (bij mij was die geel). Meet eerst na/door of die geen spanning geeft als hij niet op contact staat! De groene kun je voor je toerenteller gebruiken, zo had ik het destijds ook zitten en dat werkte in ieder geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst December 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2011 Hoi GGuido, klopt het dat er op de groene ongeveer 9 volt spanning staat als het contact aan staat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2011 Hoeveel volt erop staat , weet ik zo niet meer uit mn hoofd. Hier nog een link met stap-voor-stap-uitleg over hoe een HEI te plaatsen: http://www.crtperformance.com/html/258_hei_instr_.html Zij hebben ook die groene voor de toerenteller (tachometer) gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst December 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2011 Hi Jan, kan zijn dat er maar 9 volt op staat, dan zit er een weerstand in de voeding ivm je oude bobine. Ik heb begrepen dat je echt 12V voeding moet hebben als je van de High Ignition 50.000 Volt wilt profiteren. nameten dus! De andere aansluiting op de HEI (tacho) kan je aan de inductiekabel van je tachometer knopen. Bij mij werkt het zo groetjes Patrick ps let op dat je bougiekabels ook dik genoeg zijn!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst December 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2011 Heb vandaag de voedingsdraad aangesloten op de dikke rode draad, dat werkt. Maakt het nog wat uit als je een dikkere voedingskabel gebruikt vanuit je ontsteking? M'n toerenteller doet het ook, zonder de draad aan te sluiten vanuit de HEI???? De massa draad van de HEI, waar kan ik die het beste op aansluiten? De bougiekabels zijn 8 mm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2011 Massa rechtstreeks naar de accu. Dikker voedingskabel heeft weinig nut, de rest van de bedrading is ook niet dikker. Toerenteller zonder draden........ hahaha........ klinkt bekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst December 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2011 Volgens mij heb ik ergens gelezen dat een dikkere plus beter zou zijn voor de HEI. Jan, je moet wel ook naar de bougie opening kijken, die mag nu groter voor een betere en sterkere vonk. Overigens staat op de HEI welke naar de toerenteller gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2011 ik heb mij hei via het contactslot en de accu met een relais er bij tussen aan gesloten het verhaal met de 9 volt dat probleem had ik dus ook wilt slecht starten en en hij wilde niet uit gaan er bleef een rest spanning op de bekabeling staan de relais zorg voor de juiste voltage en als ik de sleutel om draai gaan de spanning op nul staan ben er in de tijd wel achter gekomen dan er rest spanningen op de jeep bekabeling blijven staan soms 9 volt ook vaak 3 volt en heb alle massa goed aan gesloten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2012 Het meest mooie is de draad van het contactslot voorzien van een relais en de draad die geschakeld wordt aan de accu leggen. Dit geeft maximale spanning op de bobine en minimale belasting over het contactslot,zo gaat het bij "normale" auto's 30 en 31 uit mijn hoofd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst February 12, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2012 "normale" auto's 30 en 31????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2012 Niet Jeep's en in het elec.schema worden deze draden met de code 30 en 31 aangegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.