Spring naar bijdragen

4X4 Vakantie (Zwaar) Frankrijk, Polen Iemand Interesse


Dennisr
 Share

Recommended Posts

In NL en B blijft het organiseren van 4x4 ritten vaak beperkt tot soft routes in de nog toegestane bossen en/of terreinen waar je constant hetzelfde obstakel neemt. Hier is uiteraard niks mis mee en neem er zelf ook aan deel, maar toch wil ik ook wel eens iets anders. En dan wel graag met een stevige uitdaging willen voor mij en mijn Jeep.

Er zijn dan een aantal opties, waaronder; deelname aan trophy's (tat, wti, etc.)(de hobby niet tijd gerelateerde variant), of georganiseerde vakanties.

Wie zou hier ook interesse in hebben?

Zelf heb ik 4x4vakanties al eens gebeld en zij hebben enkele zware ritten ter beschikking. Zij kunnen alles aanpassen, waaronder data, verbijf, etc. zodat er altijd een variant is die voor een groep zou passen.

Hun voorstel voor de zware ritten zouden zijn Ambert, Lac de vassiviere, en Polen.(www.4x4vakantie.nl)

Ik heb waarschijnlijk al enkele geintersseerden(niet allemaal Jeep, maar een beetje rivaliteit is goed), maar als er meer personen zouden deelnemen zou het prijstechnisch ook positief veranderen.

Wie ziet zo'n vakantie wel zitten en/of deelname aan een hobbymatige trophy?

Ben benieuwd

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is cevenol ook voor 2012 definitief afgelast, of zelfs in zijn geheel? Een kennis van me heeft mille rivieres nog gereden (dezelfde organisatie) en zou dit nog navragen. Want dit zou ook in mijn lijst voorkomen.

Onder zwaar versta ik idd een gelijke aan cevenol.

Bij 4x4vakanties kun je zelf je voorkeur aangeven, dus als we zeggen zwaar, zal het dat ook moeten zijn.

Persoonlijk zoek ik dus geen challenges waarbij tijd een factor speelt, maar er zijn ook andere klasses bij bv de croatie trophy. Ik geef dit enkel als voorbeeld aan, maar lees anders onderstaande eens daar staat dus in dat het zeer pittig is, maar dat ze moerassen en de lange lierafstanden eruit laten.

http://croatia-trophy.org/offroad/ct-rules/eng-croatia-trophy-adventure-2011-info/

Laat maar weten of zoiets bevalt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wanneer wil je gaan heb wel zin in iets zwaars

Aub niet in mei juni en juli dan ben ik niet in Nederland

Zat zelf te denken aan feb./ mrt./ of april., maar zou toch een paar keer iets willen ondernemen, dus het maakt mij niet zoveel uit. Wacht wel nogeven op antwoord over cevenol, want dat zag ik ook wel zitten.

Ik wacht even af wie nog meer interesse heeft en zal dan eens aftasten waar de voorkeur naar uit gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag de voorkeur van jullie willen weten;

-georganiseerde 4x4 vakantie met gids?

-of liever een trophy?

-Maakt niks uit?

Met hoeveel auto's en personen denken jullie deel te nemen?

Inmiddels heb ik nog een gedadigde gevonden die wil participeren.

Als jullie nog andere ideeen hebben over waar of aan wat deel te nemen, hoor ik dat graag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze voorkeur gaat uit naar zwaar off-road (voorkeur met veel rotsen) , we houden niet van het bagger-werk.

(qua zwaarte moet het een beetje lijken op Trophee de Cevenol) , en dan in week van hemelvaart (i.v.m. vrijde dagen).

Als het allemaal de moeite waard is , krijg ik wel een auto of 3 , 4 bij elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het helemaal met Boris eens. Het probleem is dat de organisatie 4x4vakantie een geheel verzorgde reis wil aanbieden waar een fors prijskaartje aanhangt.

Wij zoeken eerder een goede gids met een serieuze auto die het gebied goed kent en met ons mee rijdt om de "contacten " met de lokale bevolking te regelen. Dan bedoel ik niet iemand in een Lada die naar een helling rijdt in een bos en zegt: "Ik zie jullie straks wel aan de andere kant"

Dat hotelletje en die eettent vinden lukt ons wel...... en nee, we hoeven geen ontvangst met Champie; geen herinneringsplakette en we willen niet naar een wijnproeverij. Trouwens aan abseilen doe ik ook niet, ik wil gewoon rijden.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deel jullie mening. Ben zelf ook geen grote fan van bagger en een beetje luxe mag, maar er hoeft niet te worden overdreven.

Het draait uiteindelijk toch om de kosten en indien we met meerdere auto's zijn (8) zouden de kosten dalen bij 4x4 vakanties.

Daarnaast werd door hun contactpersoon gezegd dat ze flexibel zijn. We kunnen hen anders een voorstel doen; Bv 4 daagse tocht, op eigen gelegenheid eten, evt zelf hotel zoeken. Waarbij zij enkel als gids fungeren voor 16 personen. Ik kan me zo voorstellen dat zij niet het hele jaar gevuld krijgen met onderweg te zijn voor 4x4 ritten, dus als ze voor deze 4 dagen eens x per persoon voor krijgen maal 16, kan dat toch voor beide interessant worden! Hun insteek is namelijk wel iets anders als bij 4 wdtravel. Niet dat ik daar iets negatiefs over wil zeggen.

Nog een derde mogelijkheid ( naast de eerdere genoemde trophy's). Dit kreeg ik vanmiddag door. Diegene met wie ik al enkele keren ben gaan rijden heeft een kennis die roadbooks heeft over heel Frankrijk. Mss daar eens polsen over evt. Zware routes.

Tja en verder doe ik hier enkel een poging om iets te organiseren in een tijd waarin zoveel op 4x4 gebied wordt verbannen. Als ik het zo hoor zijn we snel met 8 voertuigen, mits iedereen interesse heeft. Dan moet er toch zeker iets te regelen zijn, lijkt mij.

Mocht mijn voorstel jullie niet intersseren, wat uiteraard niet erg is. Ben ik benieuwd naar de manier hoe jullie nog een beetje lol en spanning beleven met je Jeep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door die bagger en over grote rotsblokken kruipen is eigenlijk een beetje boring geworden toch, en is voor oudjes en mietjes, wat ik de laatse tijd doe is springen met een jeep erg leuk , in IJmuiden graaf ik een paar schansjes en dan met een bloedgang erover springen , ik heb er nu speciaal een oude cherokee voor klaargemaakt met wat extra gewicht achterin daar ik steeds op m'n voorwielen landde ,ook een paar extra (hydraulische) bumpstops erop gezet. Het zijn de kosten niet

Het probleem is dat je na een half uurtje "ondekt "wordt door de politie en wordt weggestuurd met de waarshuwing "nog één keer en dan...

Dus mijn voorstel is met een groepje naar Frankrijk te gaan en daar op het strand bij zeg Le Touquet een gaaf circuitje te graven en een paar dagen te gaan springen. Die Fransen zijn daar niet zo moeilijk en hebben daar ook motorraces op het strand. "s avond kunnen we dan gezellig de stad in.

Wat denken jullie goed idee ? Hemelsvaart weekend is OK voor mij . Boris goed idee ivm de vrije dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door die bagger en over grote rotsblokken kruipen is eigenlijk een beetje boring geworden toch, en is voor oudjes en mietjes, wat ik de laatse tijd doe is springen met een je............

Wat denken jullie goed idee ? Hemelsvaart weekend is OK voor mij . Boris goed idee ivm de vrije dagen.

Is dit echt een serieus voorstel?

Daarbij ben ik niet oud (althans zo voel ik me niet) en al zeker geen mietje en ik denk vele niet die deze vorm van 4x4 apprecieren. Ook ben ik nog niet uitgekeken op rotsen, een beetje modder, wat flinke uitdagingen en een mooie omgeving. Ik stel voor dat als je dit echt wilt doen hier een ander topic over start, want ik ben niet van plan met mijn Jeep king of the hammers na te doen. Misschien zijn andere wel geinteresseerd, maar die zullen zich dan wel bij jou aansluiten.

Bedankt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door die bagger en over grote rotsblokken kruipen is eigenlijk een beetje boring geworden toch, en is voor oudjes en mietjes, wat ik de laatse tijd doe is springen met een jeep erg leuk , in IJmuiden graaf ik een paar schansjes en dan met een bloedgang erover springen , ik heb er nu speciaal een oude cherokee voor klaargemaakt met wat extra gewicht achterin daar ik steeds op m'n voorwielen landde ,ook een paar extra (hydraulische) bumpstops erop gezet. Het zijn de kosten niet

Het probleem is dat je na een half uurtje "ondekt "wordt door de politie en wordt weggestuurd met de waarshuwing "nog één keer en dan...

Dus mijn voorstel is met een groepje naar Frankrijk te gaan en daar op het strand bij zeg Le Touquet een gaaf circuitje te graven en een paar dagen te gaan springen. Die Fransen zijn daar niet zo moeilijk en hebben daar ook motorraces op het strand. "s avond kunnen we dan gezellig de stad in.

Wat denken jullie goed idee ? Hemelsvaart weekend is OK voor mij . Boris goed idee ivm de vrije dagen.

Ik ga zelf ook geregeld 4x4-en in (noord) frankrijk. het klopt inderdaad dat ze daar een stuk lakser zijn dan in Nl/Be maar om nu zomaar zonder vergunning op een strand te gaan rijden lijkt me heel erg onverstandig.

Hou er rekening mee Le touquet een zeer mondaine badstad is en als je daar op het strand gaat rijden dan geef ik je op een briefje dat er problemen van komen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je hebt gelijk Steven in de stad zelf is het niet verstandig maar een beetje zuidelijker ach doet moet wel gaan , ik noemde Le Touquet om dat je daar 's avond een beetje gezelligheid hebt . Maar Normandie kan bv ook hoor . En Menno je kan aardig springen wet een jeepje hoor en het is een soort verslaving je wilt steeds hoger en verder , probeer het maar eens. En Dennis rotsen kan je in west Europa vergeten althans een beetje behoorlijke rotsen , ik zie hiet veel van die oude mannen van over de 40 met grote 35 inch wielen rijden terwijl de rotsjes niet veel groter zijn , dat is een beetje met een kanon op een mug schieten. Beetje rotsen die niet op een steengroeve liggen en waar je nog mag rijden zal je in Marokko met name de Atlas moeten zoeken , +/- 2800 km hier vandaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luister het is enkel een voorstel voor diegene die er wel iets in zien. En gewoon een aantal dagen iets anders willen zien dan de gebruikelijke ritten en terreinen hier in NL en B. zie je er geen uitdaging en vind je het niet gezellig dan laat de reacties maar achterwege om een beetje overzicht in dit topic te houden. Ik stel de vraag hier omdat ik zeker weet dat er 4x4 rijders bij zijn die hier wel hun plezier uit kunnen halen. Daarbij denk ik ook dat bij de wti en cevenol (helaas afgelast) voldoende uitdaging in rotspartijen biedt ( geen poging om discussie aan te gaan, daar moet een ander topic voor gestart worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Onderstaand wat wij gewend zijn om te rijden , toch niet echt borring denk ik.. , maar serieus rijden waarbij de mens en techniek 1 moeten zijn...

:whistle:

en een tripje met de Jeep zou inderdaad leuk zijn met mooi weer in het voorjaar B)

bewerkt door Iceman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die foto genomen in New-Mexico ? , (las Crusas) hij komt me bekend voor...

haha, zeker, is precies dezelfde trail als in jouw foto's, alleen verder naar de canyon wand toe ... destijds was er geen 'recht door het midden' mogelijkheid. Blijkbaar hebben ze daar rotsen naar beneden getrokken, om de klim wat minder steil te maken

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Blijkbaar zijn er toch wel een paar gegadigden via dit forum die interesse hebben. Daarom hetvolgende voorstel.

Ergens in april, zware 4x4 vakantie in Frankrijk georganiseerd door 4x4vakantie. Je voertuig moet uiteraard wel voorzien

zijn van de nodige aanpassingen hiervoor. En verder zoals ook eerder gezegd zijn alle aspecten met 4x4vakanties te

bespreken, overnachtingen, eten, ritten te zwaar of juist niet.(bij voldoende animo zal ik met 4x4vakanties verder alles

opnemen)

Als je interesse hebt citeer dan even deze post en vermeldt je naam en je voorkeur voor;

- Naam

- Het aantal dagen dat je wilt gaan?

- Overnachten in hotel of op camping

- Overige opmerkingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm er wordt niet echt enthousiast gereageerd. Waar heeft dat mee te maken? De kosten misschien of zijn er andere struikelblokken? Jammer dan, ik dacht een aantal dagen gezellig met een paar Jeepers een leuke maar zwaare tocht te doen.

Iig ik sta open als andere Jeepers nog leuke tochten op het programma hebben staan. Mocht dat het geval zijn en vind je het gezellig om er nog 1 of meerdere 4x4's bij te hebben, hoor ik dat graag.

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...