Spring naar bijdragen

Nieuwe Assen Buizen Of 'nieuwe' Amc20?


Iceman
 Share

Recommended Posts

Hoi allen,

onlangs gezien dat de AMC20 van de CJ7 aan de bijrijders kant wat gekanteld staat (bovenkant wiel/band naar binnen toe). Het betreft een AMC20 met truss, Warn full floater met driveflanges met 4,10 overbenging en Detroit Soflocker.

Is het mogelijk om verzwaarde assenbuizen (dikkere wand) te monteren op de huidige AMC20 diff of gewoon een andere/nieuwe AMC20 achteras op de kop zien te tikken en alles om te zetten? (ja, ik wil de huidige opzet behouden met bovengenoemde upgrades) en zo ja om evt ook weer een truss te laten lassen?

Iemand die hier al eerder mee gestoeid heeft? Alle info is welkom (ook mogelijke garages die hier ervaring mee hebben),

groetjes Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

onlangs gezien dat de AMC20 van de CJ7 aan de bijrijders kant wat gekanteld staat (bovenkant wiel/band naar binnen toe). Het betreft een AMC20 met truss, Warn full floater met driveflanges met 4,10 overbenging en Detroit Soflocker.

Is het mogelijk om verzwaarde assenbuizen (dikkere wand) te monteren op de huidige AMC20 diff of gewoon een andere/nieuwe AMC20 achteras op de kop zien te tikken en alles om te zetten? (ja, ik wil de huidige opzet behouden met bovengenoemde upgrades) en zo ja om evt ook weer een truss te laten lassen?

Iemand die hier al eerder mee gestoeid heeft? Alle info is welkom (ook mogelijke garages die hier ervaring mee hebben),

groetjes Ron

Sleeve the tubes, like they do on the JK Dana 44 front axles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

onlangs gezien dat de AMC20 van de CJ7 aan de bijrijders kant wat gekanteld staat (bovenkant wiel/band naar binnen toe). Het betreft een AMC20 met truss, Warn full floater met driveflanges met 4,10 overbenging en Detroit Soflocker.

Is het mogelijk om verzwaarde assenbuizen (dikkere wand) te monteren op de huidige AMC20 diff of gewoon een andere/nieuwe AMC20 achteras op de kop zien te tikken en alles om te zetten? (ja, ik wil de huidige opzet behouden met bovengenoemde upgrades) en zo ja om evt ook weer een truss te laten lassen?

Iemand die hier al eerder mee gestoeid heeft? Alle info is welkom (ook mogelijke garages die hier ervaring mee hebben),

groetjes Ron

2e hands amc assen kom je voor een schijntje tegen op marktplaats bijvoorbeeld. Het zelf aanpassen van de asbuizen is zeker een optie en mogelijkheid maar in mijn ogen wel wat meer werk.

Als je een andere amc as koopt en gelijk de as verzwaard door een truss of eventueel een verdikking langs je asbuizen ben je klaar. Alles overzetten en rijden maar.

Ik dacht trouwens ooit gelezen te hebben dat de amc assen van een j10/j20 as al opgebouwd waren uit dikkere asbuizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AMC23................

Volgens pirate is het de 6 bouts sj amc achteras die opgebouwd is uit iets dikkere asbuizen als de amc van een cj.

J10/J20 is het dus niet zoals eerder geschreven.

Ach het internet is niet altijd zaligmakend.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens pirate is het de 6 bouts sj amc achteras die opgebouwd is uit iets dikkere asbuizen als de amc van een cj.

J10/J20 is het dus niet zoals eerder geschreven.

Ach het internet is niet altijd zaligmakend.

Die is dus ook meteen een stuk breder.

Ik zou sleeves lassen over de asbuizen, alleen oppassen met de keerringen en warmte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

bedankt voor de reakties, de 'sleeves' is inderdaad een optie maar op dit moment dus al te laat en de huidige truss is dus blijkbaar niet genoeg (meer).

Ik heb er nog niet nader naar gekeken onder de Jeep of eventueel de lassen rondom de diff hebben losgelaten of van de truss ... dus meer inspektie is nodig.

En ja van de full size cherokees zijn inderdaad al dikkere as wand buizen, maar dan moeten ze inderdaad weer op lengte gemaakt worden om de huidige steekas lengte te accepteren.

Welke shop hebben jullie ervaringen mee mbt assen werk?

(tot dusverre hebben de upgrades die destijds in Amerika nog doorgevoerd zijn prima stand gehouden, maar het opzetten van een ring and pinion en lassen aan de assen is niet voor mijzelf weggelegd)

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is dus ook meteen een stuk breder.

Dat breder valt wel mee. Onder de sj is hij geleverd in een wide track en narrow track. De narrow track is 59 inch. Onder een blauwe cj zitten nu de 6 bouts sj achteras en een dana 44 6 bouts vooras. Komt 5 cm buiten zijn standaard fenders nu. Dus dat brede valt wel heel erg mee.

Maar goedkoopste oplossing is een cj amc achteras kopen en alles overzetten.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

bedankt voor de reakties, de 'sleeves' is inderdaad een optie maar op dit moment dus al te laat en de huidige truss is dus blijkbaar niet genoeg (meer).

Ik heb er nog niet nader naar gekeken onder de Jeep of eventueel de lassen rondom de diff hebben losgelaten of van de truss ... dus meer inspektie is nodig.

En ja van de full size cherokees zijn inderdaad al dikkere as wand buizen, maar dan moeten ze inderdaad weer op lengte gemaakt worden om de huidige steekas lengte te accepteren.

Welke shop hebben jullie ervaringen mee mbt assen werk?

(tot dusverre hebben de upgrades die destijds in Amerika nog doorgevoerd zijn prima stand gehouden, maar het opzetten van een ring and pinion en lassen aan de assen is niet voor mijzelf weggelegd)

:)

Ik ken 1 bedrijf in Nederland die niks anders doet dan assen aanpassen. Dat is Progear in Ymuiden maar bespaar je het bellen. Tis totaal niet cheap daar. Probeer de bekende jeepbedrijven eens. Denk aan Nico te Wommels of Kees Peters te Oosterhout NB. Probeer ook eens Siert ( Real Strangler ) hier op het forum eens. Die is ook heel handig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...