Spring naar bijdragen

vakantie bestemmingen


willem
 Share

Recommended Posts

Originally posted by Utah@Jan 22 2004, 21:16

Voor mijn buitenlandse 4x4 ervaring, klik hier, voor een kleine indruk van het een en ander. wink.gif

Voor de utah-gangers:

In het plaatse Kanab (op de grens van Utah en Arizona) ligt een camping, gerunt door nederlanders (de familie van Baal uit Aarle-Rixtel om precies te zijn).

Nette camping en een heel centrale ligging, want vandaaraf liggen alle mooie plekjes van Utah en Arizona op korte afstand: Grand Canyon, Bryce, Zion, Lake Powell, Monument Valley en je kunt zelfs binnendoor naar Moab toe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Utah@Jan 24 2004, 07:52

Als je dan toevallig in Moab komt ga dan zekers naar Canyonsland. Het lijkt op de Grand Canyon maar persoonlijk vindt ik het 10x mooier want je kan er met een Jeep doorheen rijden als je wilt. biggrin.gif

Helemaal mee eens.. mooiste stukje amerika wat er is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88+Jan 24 2004, 10:10 -->
<!--QuoteBegin-Utah@Jan 24 2004, 07:52

Als je dan toevallig in Moab komt ga dan zekers naar Canyonsland. Het lijkt op de Grand Canyon maar persoonlijk vindt ik het 10x mooier want je kan er met een Jeep doorheen rijden als je wilt. biggrin.gif

Helemaal mee eens.. mooiste stukje amerika wat er is..

zeg heren....

heb julie niet een paar mooie fotootjes..?

ben wel nieuwschierig naar wat julie gedaan hebben daar??!! smile.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lanzarote. (Canarisch eiland)

Vrij klein eiland, met genoeg terassen en stranden voor tussendoor...maar gelukkig nog lang geen Benidorm of dergelijk ongenoegen.

De bergen zijn vrij laag waardoor het continue en overal waait, aan de andere kant dus ook bijna nooit regen en een prettig zonnetje doet de rest... smile.gif

Het eiland heeft mij (ons) verrast door het vreemde, bijna dreigende 'maanlandschap' in het midden van het eiland waar je bijna sprakeloos van wordt. De recente uitbarstingen van de ontelbare vulkanen hebben een nogal grote uitwerking gehad.

lanz23.jpg

Op verschillende plaatsen kun je een TJ huren...of een Jap als je wil ph34r.gif en dan rest er maar 1 ding.

Nee, niet meteen rijden...eerst een goeie verzekering nemen! Vulkanisch gesteente is niet bekend om zijn vriendelijkheid jegens rubber. tongue.gif

we hebben een erg fijne vakantie gehad aldaar. Omdat we nogal eens van een terrasje houden zo nu en dan hadden we het geluk dat alles lekker dicht bij elkaar ligt en daarna ook het open gebied weer niet ver rijden is...

Het is echt een aanrader...

Ik ga nu niet beginnen over Scandinavië en Nieuw Zeeland anders lig ik pas morgenavond in bed en tis toch al best laat...

Maar Mount Egmont...nee, ik doe het niet... biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noorwegen.... wub.gif

Het mooiste land wat ik tot nu toe heb gezien. Daar kan weinig tegenop, New Zealand komt dicht in de buurt, alleen is dat een tering end vliegen en kun je er niet met je eigen jeep heen rijden sad.gif

Het staat dan ook in de planning om waarschijnlijk volgend jaar naar de Noordkaap te rijden.

Je weet gewoon niet wat je ziet en staat met je mond open naar al dat moois te kijken.

Het ene moment waan je je in Zwitserland met bergen en sneeuw... even later zit je lekker in het zonnetje te piknikken met uitzicht op een vlakke weide en watervallen in de verte. En niet te vergeten de fjorden wub.gif

Niet te omschrijven zo mooi!

Wij staan dus ook te popelen om deze trip met onze jeepert te kunnen gaan maken. Fotoos volgen dan wel, want de vorige keer dat wij daar waren (nu zo'n 10 jaar geleden) hadden wij nog geen digi mellow.gif .

Eén nadeel... een terrasje moet je zelf maken, want die kennen ze daar niet (zoveel).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

scotland.

ben er 2 zomer terug naartoe geweest (zolang geleden alweer) en het is geweldig. we hadden geluk met het weer, dat wel. ik en mij vrouwje zijn tien dagen gewwest, met de jeep. superfast ferry van zeebrugge naar endinburg. nacht in een hotel, en smorgens de highlands ingereden. via loch ness naar het westen toe, vandaar een stuck van de wiskeytrail genomen, en dan via de schotse noordkust terug naar endinburg om af te sluiten met de military tatoo. best vacantie tot nu toe, maar volgede keer blijf in in de highlands, en ga ik de general wade route doen met de jeep ( was eerst de planning, maar een kapot kruisje besliste er anders over...100km naar inverness voor een garage waar ze zo'n ding haddden liggen. 60 pond voor betaald, en nog blij zijn...).

btw camping daar zijn het beste wat ik ooit gezien heb...... en spotgoedkoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf lijkt het me wel een keer wat om de Pyreneeen van Oost naar West te rijden.

Er staat ergens een reportage over op internet. Weet zo gauw niet meer waar.

Er stonden ook foto's bij wat mij opzich wel een goed gevoel gaf van : Dat wil ik ook wel een keer doen!!!

En het is er zomers warm. Ook dat is iets waar ik toch wel een beetje errug veel rekening mee hou.

Keb het niet zo op kou. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...