Spring naar bijdragen

Tunap Versus Flashlube


Recommended Posts

Heb je dan zo'n nieuwe electronische flashlube ?

Een nadeel van het vroegere vacuumsysteem is dat op het moment dat je het meeste smering nodig hebt, bijvoorbeeld aan 120 km per uur een paar 100den km op de highway, er helemaal geen smering komt, omdat de onderdruk dan 0 is.

Van zodra je dan een uurtje in de file gaat rijden, of in stadsverkeer slurpt meneer WJ het bakje flashlube in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hi Frans,

Dat had Paul er ook bij gezegd, (dat je onderdruk nodig heb voor beste resultaat) , Ik heb nog het vacuum systeem en met deze heb je gelijk.

daarom wil ik er zo'n electronische in bouwen. (had ik ook om gevraagd, maar zeker niet goed door gekomen) . rij n.l veel autobahn.

maar zeer tevreden al met dit systeem, met 8 vacuum slangetjes. n.l. kleppen tikken niet meer bij koude start, wat de WJ altijd sinds ik hem heb deed. (3 jaar).

Dus naar mijn ervaring op dit beter. maar een electronische is wel zekerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat zou mij ook sterk verwonderen. Die flashlube komt in de verbrandingsruimte terecht, waar ze voor de nodige afkoeling van de klepzitting zorgt.

Het tikken van de kleppen wordt veroorzaakt door de speling tussen klepstoter en stang, die helemaal niet gesmeerd worden door de flashlube.

Misschien tikken je kleppen nu niet meer omdat je onlangs een andere motorolie erin hebt gedaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat ben ik ook met je eens, ik wilde al stoters bestellen, maar gas ging voor.

Heb vroeger het zelfde gehad met Chevy 350 cub. en BMW's andere stoters erin en klaar, dat wilde ik nu ook doen, maar tikken is beduidend minder, normaal met starten (koud) 1 tot 1,5 minuut in de hoge toeren, nu half minuutje maar niet zo luid, voor mij ook een raadsel.

Nee ik gebruik in mijn auto's altijd kendall 5 W 50 synt. al jaren en ververs altijd om 7.5 a 8000 km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil het wel proberen, eerst kijken wat bij de set zit. is nog niet binnen.

Heb nu al het vacuum systeem, en met een beetje aanpassingen moet het toch wel lukken denk ik, de slangetjes naar de cilinders zitten er al.

zie de instructievideo aan het begin van dit topic ....

of

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1x-FIMZ2y8g

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hi, ik verleden week de electronische ontvangen, en ingebouwd, inbouwen geen punt, maar het langste heeft nog geduurd om een goede plaats te vinden, het is n.l. erg vol onder de kap. Maar na inbouw op de KW's ingesteld en werk echt perfekt, uit polen gekomen en 1100 km erop en flashlube olie vebruik wat ze opgeven, met het andere systeem had ik de laatste x de helft gebruikt (dus te weinig) door autobahn km. :thumbsup: ik denk ik laat jullie dit nog even weten Gr. Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, ik verleden week de electronische ontvangen, en ingebouwd, inbouwen geen punt, maar het langste heeft nog geduurd om een goede plaats te vinden, het is n.l. erg vol onder de kap. Maar na inbouw op de KW's ingesteld en werk echt perfekt, uit polen gekomen en 1100 km erop en flashlube olie vebruik wat ze opgeven, met het andere systeem had ik de laatste x de helft gebruikt (dus te weinig) door autobahn km. :thumbsup: ik denk ik laat jullie dit nog even weten Gr. Dick

Wellicht is het handig om een How To te schrijven voor de anderen die ook zoiets willen monteren zoals ik bv.

Met wat foto's zou ook leuk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog een leuk "propaganda" filmpje. laat de werking van zowel het (achterhaalde) vacuumgedreven principe als het actief gedreven systeem zien.

http://www.flashlube.com/nl/company/how-flash-lube-works.html

Bij mij verbruikt flashlube (na fine-tuning) ongeveer 1cc op 1liter lpg (voorgeschreven)

Dit is zowel bij 95% snelweg ritten als op meer gecombineerde ritten.

Het doseren werk dus blijkbaar. Inzicht over de smerende werking en de invloed daarvan op de levensduur zal ik nooit krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Frans inderdaad drinkt hij dat spul, ik heb net nog even gecontroleerd en heb 200 km. buitenweg gereden tussen de 60 (dorpen) en 90+km, daarna autobahn 900+ km., op de cruise de meeste tijd, rondom de 120, 22/2300 toeren, lekker rustig :D zoals ik al zei net gekeken en 120+ml. flashlube gebruikt.

Dat er meer verbruik is wijt ik aan het feit dat de instelling in spongetjes gaat zodat op no. 4 = 154 en 5 = 192 kw

Ik had hem op 5 omdat ze volgens de instructie boven de 154 no. 5 aangeven en ik heb 164 kw, maar misschien probeer ik volgende keer een tandje lager, maar als je alleen bespaard op een paar ml. maakt dat ook niet uit. ik denk dat ik geen echte Hollander ben ha ha :D:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde de vulling :)

Masis,

of het nodig is. Het is toegevoegde smering en lpg mist een smerende werking tov benzine.

daarnaast verbrand lpg op een hogere temp.

Of de smering van additives het verlies aan smering goedmaakt is moeilijk aan te tonen.

en de kosten....1,7 cent extra per verbruikte liter lpg

85 euro per 5 liter is dat zo ongeveer (mengverhouding 1cc per liter lpg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...