fransdemers Geplaatst October 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2012 Heb je dan zo'n nieuwe electronische flashlube ? Een nadeel van het vroegere vacuumsysteem is dat op het moment dat je het meeste smering nodig hebt, bijvoorbeeld aan 120 km per uur een paar 100den km op de highway, er helemaal geen smering komt, omdat de onderdruk dan 0 is. Van zodra je dan een uurtje in de file gaat rijden, of in stadsverkeer slurpt meneer WJ het bakje flashlube in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 Hi Frans, Dat had Paul er ook bij gezegd, (dat je onderdruk nodig heb voor beste resultaat) , Ik heb nog het vacuum systeem en met deze heb je gelijk. daarom wil ik er zo'n electronische in bouwen. (had ik ook om gevraagd, maar zeker niet goed door gekomen) . rij n.l veel autobahn. maar zeer tevreden al met dit systeem, met 8 vacuum slangetjes. n.l. kleppen tikken niet meer bij koude start, wat de WJ altijd sinds ik hem heb deed. (3 jaar). Dus naar mijn ervaring op dit beter. maar een electronische is wel zekerder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 .daarom wil ik er zo'n electronische in bouwen. (had ik ook om gevraagd, maar zeker niet goed door gekomen) . rij n.l veel autobahn. Vreemd dat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2012 Nee, dat zou mij ook sterk verwonderen. Die flashlube komt in de verbrandingsruimte terecht, waar ze voor de nodige afkoeling van de klepzitting zorgt. Het tikken van de kleppen wordt veroorzaakt door de speling tussen klepstoter en stang, die helemaal niet gesmeerd worden door de flashlube. Misschien tikken je kleppen nu niet meer omdat je onlangs een andere motorolie erin hebt gedaan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst October 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2012 Ja dat ben ik ook met je eens, ik wilde al stoters bestellen, maar gas ging voor. Heb vroeger het zelfde gehad met Chevy 350 cub. en BMW's andere stoters erin en klaar, dat wilde ik nu ook doen, maar tikken is beduidend minder, normaal met starten (koud) 1 tot 1,5 minuut in de hoge toeren, nu half minuutje maar niet zo luid, voor mij ook een raadsel. Nee ik gebruik in mijn auto's altijd kendall 5 W 50 synt. al jaren en ververs altijd om 7.5 a 8000 km Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2012 Misschien komen de hydraulische stoters wat trager op druk. Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken. A ticking valve is a happy valve. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst October 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2012 Helemaal mee eens Frans, bedankt voor jullie sugesties, By the way electronische al besteld. Gr. Dick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Helemaal mee eens Frans, bedankt voor jullie sugesties, By the way electronische al besteld. Gr. Dick Ga je die zelf inbouwen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst November 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2012 Wil het wel proberen, eerst kijken wat bij de set zit. is nog niet binnen. Heb nu al het vacuum systeem, en met een beetje aanpassingen moet het toch wel lukken denk ik, de slangetjes naar de cilinders zitten er al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2012 Zal wel niet zo moeilijk zijn hoor, die electronische is net dezelfde, behalve dat zijn dosering met een chipje geregeld wordt. Zelf proberen natuurlijk, daarvoor ben je toch een Jeeper ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2012 Wil het wel proberen, eerst kijken wat bij de set zit. is nog niet binnen. Heb nu al het vacuum systeem, en met een beetje aanpassingen moet het toch wel lukken denk ik, de slangetjes naar de cilinders zitten er al. zie de instructievideo aan het begin van dit topic .... of http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1x-FIMZ2y8g Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst November 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2012 Zeker weten Frans kan toch niet zo moeilijk zijn voor een Jeeper, en bedankt Ruud had filmpje al gezien top Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst November 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2012 Hi, ik verleden week de electronische ontvangen, en ingebouwd, inbouwen geen punt, maar het langste heeft nog geduurd om een goede plaats te vinden, het is n.l. erg vol onder de kap. Maar na inbouw op de KW's ingesteld en werk echt perfekt, uit polen gekomen en 1100 km erop en flashlube olie vebruik wat ze opgeven, met het andere systeem had ik de laatste x de helft gebruikt (dus te weinig) door autobahn km. ik denk ik laat jullie dit nog even weten Gr. Dick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2012 Dick, werkt dat nu goed op de autobahn ? Drink hij dan werkelijk van dat spul ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst November 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2012 Hi, ik verleden week de electronische ontvangen, en ingebouwd, inbouwen geen punt, maar het langste heeft nog geduurd om een goede plaats te vinden, het is n.l. erg vol onder de kap. Maar na inbouw op de KW's ingesteld en werk echt perfekt, uit polen gekomen en 1100 km erop en flashlube olie vebruik wat ze opgeven, met het andere systeem had ik de laatste x de helft gebruikt (dus te weinig) door autobahn km. ik denk ik laat jullie dit nog even weten Gr. Dick Wellicht is het handig om een How To te schrijven voor de anderen die ook zoiets willen monteren zoals ik bv. Met wat foto's zou ook leuk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2012 nog een leuk "propaganda" filmpje. laat de werking van zowel het (achterhaalde) vacuumgedreven principe als het actief gedreven systeem zien. http://www.flashlube.com/nl/company/how-flash-lube-works.html Bij mij verbruikt flashlube (na fine-tuning) ongeveer 1cc op 1liter lpg (voorgeschreven) Dit is zowel bij 95% snelweg ritten als op meer gecombineerde ritten. Het doseren werk dus blijkbaar. Inzicht over de smerende werking en de invloed daarvan op de levensduur zal ik nooit krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst November 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2012 Hi Frans inderdaad drinkt hij dat spul, ik heb net nog even gecontroleerd en heb 200 km. buitenweg gereden tussen de 60 (dorpen) en 90+km, daarna autobahn 900+ km., op de cruise de meeste tijd, rondom de 120, 22/2300 toeren, lekker rustig zoals ik al zei net gekeken en 120+ml. flashlube gebruikt. Dat er meer verbruik is wijt ik aan het feit dat de instelling in spongetjes gaat zodat op no. 4 = 154 en 5 = 192 kw Ik had hem op 5 omdat ze volgens de instructie boven de 154 no. 5 aangeven en ik heb 164 kw, maar misschien probeer ik volgende keer een tandje lager, maar als je alleen bespaard op een paar ml. maakt dat ook niet uit. ik denk dat ik geen echte Hollander ben ha ha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst November 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2012 Daar heb je gelijk in Ruud de tijd zal het leren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2012 steekt niet op een paar ml toch... zolang je klepjes maar gelukkig zijn ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2012 Klopt het dat flashlube in principe niet nodig is, maar meer als extraatje dient? En wat kost het, waar haal je het? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst November 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2012 Internet kijken, ik heb mijne in D. besteld, alles goed geregeld en koste mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2012 Internet kijken, ik heb mijne in D. besteld, alles goed geregeld en koste mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst November 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2012 Bij de meeste gas inbouwers en de betere automaterialenzaak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2012 Ik bedoelde de vulling Masis, of het nodig is. Het is toegevoegde smering en lpg mist een smerende werking tov benzine. daarnaast verbrand lpg op een hogere temp. Of de smering van additives het verlies aan smering goedmaakt is moeilijk aan te tonen. en de kosten....1,7 cent extra per verbruikte liter lpg 85 euro per 5 liter is dat zo ongeveer (mengverhouding 1cc per liter lpg) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2012 Duidelijk, thanks!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.