Spring naar bijdragen

Europese Achterlichten Ombouwen Naar Amerikaanse (Led)


Dennisr
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik heb thuis nog een set led achterlichten liggen voor een wrangler. Wanneer ik deze zou willen toepassen loop ik tegen 2 problemen aan, namelijk:

- Ze gebruiken op de amerikaanse modellen knipperlicht en remlicht samen.

- Door de canbus sturing zal er wel een probleem optreden, zoals foutmeldingen etc.

De mogelijkheid tot ombouwen zou er moeten zijn, want ze rijden in de US met led achterlichten op JK's rond, maar weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?

Ik heb wel al iets kunnen vinden om de canbus sturing te omzeilen, maar ben er nog niet helemaal uit. Alleen welke bedrading te gebruiken is mij nog onduidelijk.

Het is een verandering aan een JK die waarschijnlijk niemand in NL of B al heeft toegepast, maar denk probeer toch eens uit hoe sterk de kennis op dit forum is.

Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik heb thuis nog een set led achterlichten liggen voor een wrangler. Wanneer ik deze zou willen toepassen loop ik tegen 2 problemen aan, namelijk:

- Ze gebruiken op de amerikaanse modellen knipperlicht en remlicht samen.

- Door de canbus sturing zal er wel een probleem optreden, zoals foutmeldingen etc.

De mogelijkheid tot ombouwen zou er moeten zijn, want ze rijden in de US met led achterlichten op JK's rond, maar weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?

Ik heb wel al iets kunnen vinden om de canbus sturing te omzeilen, maar ben er nog niet helemaal uit. Alleen welke bedrading te gebruiken is mij nog onduidelijk.

Het is een verandering aan een JK die waarschijnlijk niemand in NL of B al heeft toegepast, maar denk probeer toch eens uit hoe sterk de kennis op dit forum is.

Ben benieuwd.

Heb ook led achterlichten op me ZJ (denk met die kleurcombi, de enige in NL en BE), ik kon ze zo aansluiten met de stekkers speciaal voor mijn type en bouwjaar, en alles is rood ....naar mijn mening veel mooier!, heb alleen wel altijd een storingmelding op me BC, maar dat neem ik voor lief, de leds vragen nou eenmaal minder stroom, en daar raakt de Heep van in de war, en dat terwijl ze toch zijn aangeloten met de canbusstekkers, dus succes, ben benieuwd naar je oplossing, en wat R-W zegt, die ledjes bestaan voor apart aan te brengen, ga ervan uit dat jij complete units hebt met de ledjes erin ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de oplossing voor de Canbus storing heb ik reeds. Ik wist dat er een oplossing voor moest zijn, dus heb gisteren weer eens op het net gezocht.

http://shop.poisonspyder.com/LED-Resistor-Kit-p/41-04-650.htm

Er zijn idd ook achterlichten (led) die reeds een overgangsweerstand in de lamp hebben om een normale lamp te simuleren, maar ik heb oro light dots en daar past

geen weerstand in.

Ik zou alleen nog moeten weten wat er aan de bedrading veranderd moet worden omdat er nu een aparte kabels voor het knipperlicht en achterlicht zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de oplossing voor de Canbus storing heb ik reeds. Ik wist dat er een oplossing voor moest zijn, dus heb gisteren weer eens op het net gezocht.

http://shop.poisonsp...p/41-04-650.htm

Er zijn idd ook achterlichten (led) die reeds een overgangsweerstand in de lamp hebben om een normale lamp te simuleren, maar ik heb oro light dots en daar past

geen weerstand in.

Ik zou alleen nog moeten weten wat er aan de bedrading veranderd moet worden omdat er nu een aparte kabels voor het knipperlicht en achterlicht zijn?

Je hoeft de weerstand niet ín de lamp te plaatsen, ergens anders kan ook.

Voor het rem en knipperlicht, je kan beide draden op één lamp zetten, wel even scheiden d.m.v. twee diode's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft de weerstand niet ín de lamp te plaatsen, ergens anders kan ook.

Voor het rem en knipperlicht, je kan beide draden op één lamp zetten, wel even scheiden d.m.v. twee diode's.

Idd de weerstand is een los element wat in dit geval ook niet in de lamp zelf zit.

Die tweede oplossing zal idd ook kunnen werken, weet alleen niet of dat ergens in het canbus systeem problemen kan veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Dennis

Is dit nog gelukt? Welke lampen heb je gebruikt (linkje naar de leverancier?) en hoe heb je ze uiteindelijk aangesloten? Wil er eigenlijk ook vlakke achterlichten in hebben; de beschermrooster roesten als een gek; ben al aan m'n 2e setje bezit en ook die heb ik alweer in de Hammerite moeten zetten...

bewerkt door nkijkuit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dennis

Is dit nog gelukt? Welke lampen heb je gebruikt (linkje naar de leverancier?) en hoe heb je ze uiteindelijk aangesloten? Wil er eigenlijk ook vlakke achterlichten in hebben; de beschermrooster roesten als een gek; ben al aan m'n 2e setje bezit en ook die heb ik alweer in de Hammerite moeten zetten...

Ben je de posts aan het volgen op het jk forum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker , deze was even dicht. Thanks!

Heb jij de ori litedots? Zijn deze helemaal legaal te maken?

Wat is helemaal legaal? Ik heb idd de ORO Lightdots. Ik had ze al op mijn TJ en nooit problemen mee gehad tijdens de keuring. Ze hebben geen CE markering als je dat bedoelt. Ik weet ook niet of er led's voor de JK zijn die een CE markering hebben.

Welke led's wil jij gaan gebruiken dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh shit, dat had ik me niet gerealiseerd nee. Weet jij zo een dun model met achteruitrijlichten die qua vorm wel een beetje in de buurt komen. Ik heb wel een aantal modellen gezien maar die zijn net zo dik als de originele lampen en dan schiet ik er qua kwetsbaarheid nog nix mee op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh shit, dat had ik me niet gerealiseerd nee. Weet jij zo een dun model met achteruitrijlichten die qua vorm wel een beetje in de buurt komen. Ik heb wel een aantal modellen gezien maar die zijn net zo dik als de originele lampen en dan schiet ik er qua kwetsbaarheid nog nix mee op...

Ik denk dat je dan gebonden bent aan een rockchrusher corner. De andere zijn allemaal opbouw. Zie hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar eens m'n auto zien te krijgen; het wachten is nog altijd op de RDW; de auto is omgekeurd van grijs naar geel en dat kenteken schrijven schijnt veel werk te zijn.

Daarbij staat het me tegen om 500 euro te betalen voor een paar hoekbeschermers om er led's in te kunnen zetten. Ik ben namelijk niet zo handig met dat buigen en zagen...

Dus, nee, nog geen vorderingen geboekt helaas...

bewerkt door nkijkuit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar eens m'n auto zien te krijgen; het wachten is nog altijd op de RDW; de auto is omgekeurd van grijs naar geel en dat kenteken schrijven schijnt veel werk te zijn.

Daarbij staat het me tegen om 500 euro te betalen voor een paar hoekbeschermers om er led's in te kunnen zetten. Ik ben namelijk niet zo handig met dat buigen en zagen...

Dus, nee, nog geen vorderingen geboekt helaas...

Vanwaar de omschakeling naar een nieuwe JK als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanwaar de omschakeling naar een nieuwe JK als ik vragen mag?

Voornaamste reden is dat benzine toch wel wat prijzig wordt (ik rij er dagelijks mee). Bovendien is de auto bijna 5 jaar oud en aan het einde van het lease contract. Maar de allerbelangrijkste reden is toch wel het feit dat ik nu elektrische ramen krijg ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voornaamste reden is dat benzine toch wel wat prijzig wordt (ik rij er dagelijks mee). Bovendien is de auto bijna 5 jaar oud en aan het einde van het lease contract. Maar de allerbelangrijkste reden is toch wel het feit dat ik nu elektrische ramen krijg ;-)

Ik snap wat je bedoelt, de mijne doet ongeveer een 19 a 20 liter op 100 km. Elektrische ramen is idd ideaal. Dat en het nav. systeem vind toch wel erg makkelijk op de JK die toch al schaars gekleed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...