Perregaux Geplaatst November 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2011 Sinds ik mijn CJ7 heb met 304 V8 loopt deze niet goed op benzine. Na overschakelen vanaf LPG gaat het kort goed, daarna verzuipt de motor. Een lang verhaal kort gemaakt, na wat sleutelen loopt de motor wel uitstekend op benzine: ....als ik de benzine die vanaf het benzinefilter retour gaat naar de tank via een los slangetje in een jerry can laat lopen. De retour lijkt dus te veel weerstand te hebben, maar na het een en ander los gemaakt te hebben blijkt de retour gewoon open, de boel lijkt niet verstopt. Wat kan hier aan de hand zijn? Ik vind aan de linkerzijde van de tank de aanvoerleiding en de afvoerleiding (metalen leidingen gaan over in rubberslang). Kunnen deze mogelijk verwisseld zijn, en zit er misschien een terugslagklepje of iets dergelijks die de retour tegenwerkt? Ik kijk uit naar reacties, gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst November 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2011 Zijn de leidingen goed aangesloten, de dunne is de aanvoer en de dikke leiding is de retour. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Perregaux Geplaatst November 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2011 Hallo Sjikita, als dat zo is dan zit het verkeerd om, dank je voor je reactie. Ik zag dit gisteravond al, en het leek me inderdaad logischer de dunste als afvoer te gebruiken. Nu is dus de dikke de aanvoer, en moet er relatief veel benzine terug door een veel dunnere leiding, wat dan zorgt voor weerstand. Ik ga dit dadelijk proberen, en laat via het forum weten hoe dit afloopt, Gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Perregaux Geplaatst November 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2011 ....herstel: 'het leek me logischer de dunste als aanvoer te gebruiken'........ Gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Perregaux Geplaatst November 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2011 Nog geen succes!!! Feiten op een rijtje, voorzijde auto: - benzinepomp aangesloten op dunne leiding (aanvoer) - retour van benzinefilter aangesloten op de dikke leiding (retour) Wat er toen gebeurde, terwijl de motor liep op LPG: - geen benzine meer zichtbaar in de retour (hing nog steeds in jerry can) - dit leek me logisch, aangezien de pomp nu zoog aan wat normaal de afvoer was - dus rubberslangen vanaf de tank gekruisd aangesloten op de metalen leidingen en er stroomde weer benzine door de retour leiding Toen het grote moment, omschakelen van LPG naar benzine: - liep een halve minuut goed op benzine, daarna gutste het weer uit de carburateur. Ik zit nu even vast, tips erg welkom, gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst November 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2011 Nog geen succes!!! Feiten op een rijtje, voorzijde auto: - benzinepomp aangesloten op dunne leiding (aanvoer) - retour van benzinefilter aangesloten op de dikke leiding (retour) Wat er toen gebeurde, terwijl de motor liep op LPG: - geen benzine meer zichtbaar in de retour (hing nog steeds in jerry can) - dit leek me logisch, aangezien de pomp nu zoog aan wat normaal de afvoer was - dus rubberslangen vanaf de tank gekruisd aangesloten op de metalen leidingen en er stroomde weer benzine door de retour leiding Toen het grote moment, omschakelen van LPG naar benzine: - liep een halve minuut goed op benzine, daarna gutste het weer uit de carburateur. Ik zit nu even vast, tips erg welkom, gr Rob Volgens mij had je het wel goed maar ik leest in je verhaal dat je geen bypas hebt voor je benzineleiding. Want als je op lpg overschakeld dan moet de benzine toevoer stoppen en moet de mechanische benzinepomp een bypas hebben om de benzine weer terug in de tank te pompen. En als je een elektrische bezinepomp heb eigenlijk het zelfde of de pomp moet dan uitgeschakels worden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Perregaux Geplaatst November 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2011 Het systeem heeft een bypass: als ik op LPG rijd wordt er nog steeds benzine aangezogen door de brandstofpomp. Deze gaat retour via de 2e aansluiting op het benzinefilter. Dit is de aansluiting die uit het midden zit. De benzine afsluitklep zit tussen het benzinefilter (de centrale aansluiting) en de carburateur. Als ik omschakel op benzine lijkt alle benzine naar de carburateur te gaan, waardoor deze volledig overloopt. Het is mij onbekend of er terugslagkleppen in de brandstofleidingen zitten, of in de tank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst November 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2011 Heb je de carburateur al los gehaald om te kijken naar de vlotters? Is het een originele carburateur? Als de vlotters niet goed werken, wil de carburateur ook nog wel eens overstromen. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst November 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2011 2 weg klep werk niet is de klep dei electr werkt en de brandstof afsluit en lpg door laat scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knorretje Geplaatst November 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2011 wat voor gas installatie heb je ,bij mijn oude wagoneer moest ik een schuif op de mixer omzetten als ik op benzine ging rijden. hij kreeg dan veel meer lucht waardoor de motor niet verzoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst November 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2011 somigen oude instalatie zit er een soort kraantje wat je dicht moet draaien als je op gas gaat rijden mischien heb je hier wat aan scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst November 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2011 maak een foto van je mixer en cabarateur. dan kunnen we wat meer zien. en dan word je probleem wat eerder opgelost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.