Spring naar bijdragen

Jeep In De Prak Gereden


Wesza
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

sinds iets meer dan een jaar heel fijn in mijn JGC 5.9 rond gereden, sinds afgelopen donderdag..

mijn fout, zag een bocht wat te laat en reed wat te snel, dus een boom een kusje gegeven.

auto is nu aan de voorkant helemaal scheef (het chassis). en valt eigenlijk niet meer te redden.

op het chassis, motorkap, voorgrill, en radiateur na is de auto nog helemaal goed. blok doet het ook nog (scheelde niet veel of die had ook in de boom gehangen)

Ik heb nu eigenlijk 3 keuzes die ik kan nemen;

-auto in zijn geheel verkopen

-gelijkwaardige auto (chassis) kopen en alles overbouwen (werkruimte heb ik niet dus zal dan wat moeten huren)

-auto in delen verkopen

Wat lijkt jullie de verstandigste oplossing?

Ik wil zowiezo weer jeep gaan rijden, het jeep virus krijg je niet zomaar weg heb ik gemerkt.

Groeten,

Wessel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opruimen en een ander kopen is de makkelijke optie, nadeel, het kost wat meer.Voordeel er zijn zat Jeeps te koop.

Alles overbouwen is het meeste werk, kost waarschijnlijk net zoveel als optie 1

In delen verkopen , kan, helpt de (financieele)m pijn iets verzachten.

Optie 4, schade delen demonteren, richten, en opbouwen met gebruikte onderdelen. Die ook ruim voorhanden zijn.

Keuze genoeg lijkt me, net hoeveel geld je uit wilt geven of tijd beschikbaar hebt..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab,

Wat bedoel je met richten? de Jeep weer helemaal recht proberen te krijgen door nieuwe stukken er in te lassen,. buigen etc?

Volgens mij krijg je dat nooit meer goed, tuurlijk zal er wel weer iets van te maken zijn maar het zal nooit meer worden wat het moest zijn.

En wie weet is niet alleen de voorkant krom maar is het hele chassis ontzet wat je niet zo op het oog kan zien.

De airbags zijn trouwens ook niet afgegaan en reed volgens mij zeker meer als 50 km/h.. hoort dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eerst eens vast te stellen wat de werkelijke schade is. Een beetje krom plaatwerk is niet zomaar een krom chassis.

Ligt het blok er nog netjes vast in de steunen, spoort de wagen nog goed, zijn de naden bij de deuren nog netjes evenwijdig enz. Dit zijn belanrijke indicatoren hoe erg de schade is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even 2 foto's toegevoegd.., als je aan een kant in de wielkasten kijkt zie je hoe het chassis naar binnen is gekomen. dit zie je niet op de foto's

Die is nog heel goed te herstellen.

Als je plaatwerk in de kleur vind moet het te doen zijn voor 1500/2000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die is nog heel goed te herstellen.

Als je plaatwerk in de kleur vind moet het te doen zijn voor 1500/2000.

Plaatwerk zoeken is niet zo een probleem, weet dat er wel wat sloop 5.9's zijn. maar denken jullie echt dat het chassis te herstellen is?

nogmaals als je in de wielkast van een kant kijkt zie je dat het chassis helemaal naar binnen is gekomen. hoe moet je dat nog herstellen?

helemaal er uit slijpen en dan een nieuw stuk van een andere sloop ZJ er in lassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is je verzekering?

Ziet eruit als een economische totall loss.

Terug kopen van de verzekeraaar voor ongeveer 900 euro en delen verkopen voor het bekostigen van een nieuwe of om onderdelen te kopen voor een nieuwe.

Meet eens goed de boutgaten tussen alle draagarm beugels voor en achter ( waar je onderste draagarmen aan het chassis vast zitten) en de wielbasis op de assen. Zodoende eerst kijken wat echt kapot is. En dan veer kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een keuze kunnen maken. Ik kan de auto inruilen bij jeep en chrysler onderdelen in Limburg (Heerlen),

En krijg er een 5.9 zonder voorbumper voor terug. Delen van mijn huidige auto die goed zijn en bij die andere vervangen moeten worden kan ik als het nodig is dan omwisselen.

In ieder geval bedankt voor de reactie's.

Groet,

Wessel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...