Jump to content

Wesza

Forum member
  • Posts

    86
  • Joined

  • Last visited

About Wesza

  • Birthday 09/23/1988

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Wesza's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputation

  1. Heb je al gekeken of het misschien de Trackbar is?
  2. @Masis Dasty? wat is dat, een soort koelsysteemreiniger?
  3. Met een 3 inch lift konden er bij 32ers onder (265/75/R16). Het uitsteken van de as viel bij mij nog binnen de 3cm. Goedkoop alternatief om de assen weer recht de krijgen zijn relocation brackets. maar het mooist is natuurlijk een adjustable trackbar. Aan de voorzijde moest ik net als bij Masis een stukje van de voorbumper afzagen.
  4. Als je voor een 2 inch budget lift gaat heb je geen veren spanners nodig. -Jeep opkrikken op het chassis, -Schokbreker los (krik onder de as zetten) -Stabilisatie stang los (aan de onderkant anders draai je waarschijnlijk je fusee dol met loshalen of terug monteren ) -Plaatje die je veer vast houdt los, -Krik onder de de as laten zakken. -Veer er tussen vandaan halen. -Spacer er tussen en met een beetje geklooi krijg je de veer er ook weer tussen Dan de rest weer monteren. Veren spanners blijf ik het liefst ver vandaan, blijven enge dingen... Succes!
  5. Carter voor de automaat heb ik nog wel liggen, mag je gratis oppikken in Oostzaan. Groet Wessel
  6. Homokineet vervangen is niet zo moeilijk, -wiel los -remklauw los -Remschijf er af -3 bouten (dop 13 met 12 kantjes) los -splitpen los - centrale moer 36 los Waar ik zelf wel problemen mee heb gehad is dat de 3 bouten die het wiellager vast houden helemaal vast gerot zitten, of al deels kapot gedraaid zijn aan de kop. Kruip olie van te voren spuiten en verhitten van te voren kan een hoop schelen. Dan moer 36, is het makkelijkst met een slagsleutel los te krijgen. Heb eventueel nog een goede gebruikte homokineet liggen (rechtsvoor, bijrijders kant dus). Succes
  7. Wat bedoel je precies met tussenschot? Heb net een Grand Cherokee gesloopt, dus zal hem waarschijnlijk wel hebben liggen. Gr. Wesza
  8. Hallo Jerry, Ik zou als ik jouw was beginnen met het reinigen van je koelsysteem. Aangezien jouw waterpomp en thermostaat al vervangen zijn en je Koelfin ook gewoon meedraait. Als je de onderste slang van je radiateur er uit trekt zie je waarschijnlijk al of er troep in je radiateur zit. Daarna je je radiateur goed uitspoelen met water en kijken of je er nog meer rotzooi uit krijgt. Het beste is om hem daarna met koelsysteem reiniger te laten draaien zodat alles weer schoon is van binnen. Ook even de lamellen van je radiateur schoonblazen. Als je motor daarna nog steeds te heet wordt is het misschien verstandig een andere radiateur er in te zetten. Verder zou ik er niet verder mee gaan rijden aangezien je temperatuur wel erg hoog oploopt. Succes, Wesza
  9. Hallo allemaal, Even een vraagje over de vooras van de ZJ. Klopt het dat de vooras van de ZJ de hele serie van 93 tot 98 de zelfde Dana 30 versie heeft? Eigenlijk de hamvraag; past elke vooras van elke ZJ op een andere? Ik zoek namelijk een andere vooras voor mijn Grand Cherokee 5.9 uit 98 en kom er niet uit of er verschil in bouwjaar is. Ik hoor het graag, Groet Wesza
  10. Hallo Han, Kan je helaas niet aan een as helpen maar heb wel een loods met brug waar je aan je auto kan werken, ben ook bereid om je dan te helpen. Loods zit in Oostzaan dus dat is redelijk dichtbij. PM me maar als je er gebruik van wilt maken. Groet Wesza
  11. Merk wat ik er in heb zitten is MPM, de roze dus, gehaald bij autotechnika (hoort bij brezan) En als je inderdaad een drainplug hebt is het nog makkelijker, hoef je ook niks los te halen.
  12. Bij een ZJ zal het wel ongeveer het zelfde wezen; Onderste slang van de radiateur loshalen en de koelvloeistof er uit laten lopen. daarna even de tuinslang in je radiateur zetten zodat alles er uitspoelt. Ik had een flesje met koelsysteem reiniger gehaald om het hele systeem te spoelen, dit doe je als volgt; - alle oude koelvloeistof er dus uithalen - daarna de slang weer aansluiten - dan gewoon met water en koelsysteem reiniger de wagen minimaal een half uur laten draaien, let er wel op dat de motor niet te heet wordt! dus kachel volop aan (niet de airco) en de temperatuur goed in de gaten houden! dus ook het systeem goed ontluchten zodat er geen luchtbel in het systeem komt, vindt je motor niet fijn als ie te warm wordt - daarna weer de onderste slang loshalen en alles er uitlaten lopen. Dan kan je beginnen met bijvullen van nieuwe koelvloeistof, voor zover ik weet kan je roze altijd gebruiken na groen of blauw. maar omgekeerd weer niet, ik zou dus gewoon roze halen. Daarna er weer goed voor zorgen dat er geen luchtbel in het systeem komt dus weer goed ontluchten en de temperatuur goed in de gaten houden. Succes.
  13. Water bij de ATF olie ziet er zo uit (zie foto), zo was het bij mij tenminste. Als de olie bruin is zou ik de olie en filter wel even vervangen.
  14. Hallo ACS, Had na het probleem al wat automaat specialisten aan de telefoon gehad. Een daarvan vertelde mij dat spoelen de grootste onzin was wat er bestaat. En dat ik dat geld voor het spoelen beter uit kon geven in de kroeg. Weet niet waarom en welk bedrijf dat was maar hij kwam wel professioneel over. Gek genoeg doet mijn automaat het nu al een tijdje prima dus kijk het wel even aan. Toch bljjf ik er bij dat het eerder een elektronisch probleem is dan mechanisch. Omdat na het uit en aan zetten de automaat weer na behoren werkt. Weet er iemand nog een leuk filmpje of goede tekst over de werking van de automaatbak? Het valt mij op dat de meeste mensen waaronder automonteurs vaak hun mond dicht houden als er over een automaatbak gesproken wordt. Ik zou de exacte werking ervan graag willen weten. Groet en fijn weekend, Wesza
  15. Hallo, ACS De laatste keer dat de automaat slipte was 1 dag na mijn laatste post, 10 maart dus. Nu 11 Dagen verder helemaal geen last meer van gehad. De olie was bij de laatste wissel nog steeds niet zoals het zou horen door het water wat er nog in zit. Nu ziet de olie op het peilstok er al een stuk beter uit. En van die solenoid, dat gaf het uitlees apparatuur aan, mijn idee was als het slippen van de automaat door zou blijven gaan om alle sensoren en die solenoid over te plaatsen van mijn andere automaat en dan kijken wat ie doet. Wat zijn de symptomen van een automaat die aan revisie toe is? veel slippen en hard overschakelen? Wat ie bij mij deed was even aandrijving, en dan weer niet (motor liep zonder aandrijving dus hoog in toeren op, even aandrijving en dan weer niet, dat ging dan door tot ik de motor uit zette en daarna deed ie weer normaal. Ik kijk het nog even aan hoe het verder gaat, en anders toch mijn andere bak er onder gooien. Groet, Wesza
×
×
  • Create New...