Spring naar bijdragen

Manifold Amc 360


between8and7
 Share

Recommended Posts

heb de cj7 van maurice koolen gekocht, rijd momenteel niet, wil er morgen een carburateur op gaan plaatsen, motor is een aamc 360.

Zit echter met de volgende vraag; er is een edelbrock torker2 manifold op gemonteerd, naar mijn weten is deze alleen geschikt voor hogere toeren. Iemand enig idee welke manifold geschikt is, wil ook op lpg gaan rijden

vr. groet

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

licht er aan waar je voor gaat.

gas rechtstreeks. kleppenplaar mixxer 300 / 425 dan heb je nog mooi ruimte voor een groot filter. zo laten

gas / benz dan carb met mixer . zo laten

benz alleen. dan zou je voor een ander spruitstuk kunnen gaan voor meer trekkracht onderin.

maar je zou ook een tussenplaat kunnen monteren zo dat de carb hoger komt.

mvg maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maurice bedankt voor je toelichting, ik wou je niet weer gelijk lastig vallen met vragen, maar vind je blijkbaar niet erg, ga deze week eerst een carburateur monteren en dan kijken hoe hij loopt, wil er eigenlijk mee naar furstenau op 1 oktober en daarna lpg monteren. hou je op de hoogte.

Green bear en FM dank voor jullie reacties!

vr.gr.

paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maurice bedankt voor je toelichting, ik wou je niet weer gelijk lastig vallen met vragen, maar vind je blijkbaar niet erg, ga deze week eerst een carburateur monteren en dan kijken hoe hij loopt, wil er eigenlijk mee naar furstenau op 1 oktober en daarna lpg monteren. hou je op de hoogte.

Green bear en FM dank voor jullie reacties!

vr.gr.

paul

geeft niet gewoon bellen paul.

pak alleen niet op als ik aan het pikken ben haha.

dan zou ik gewoon ff carb er op schroeven en gaan met dat ding. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb hem zonder injectie en carburateur gekocht. heb ook nog een cj8 met high outpout en injectie, loopt super op lpg, vermogen genoeg, in de blubber heb je altijd teveel vermogen is mijn ervaring. ga eerst een edelbrock 1406 monteren en kijken wat er gebeurt.

is iemand bekend met een rochester quadra, schijnt de beste offroad carburateur te zijn, maar weet ik ook alleen maar van horen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb de cj7 van maurice koolen gekocht, rijd momenteel niet, wil er morgen een carburateur op gaan plaatsen, motor is een aamc 360.

Zit echter met de volgende vraag; er is een edelbrock torker2 manifold op gemonteerd, naar mijn weten is deze alleen geschikt voor hogere toeren. Iemand enig idee welke manifold geschikt is, wil ook op lpg gaan rijden

vr. groet

Paul

Het blok van de lange cj7 is gereviseerd en heeft een overmaat. Zit er een andere nokkenas in of is deze nog origineel? Als er een nokkenas in zit die wat meer power levert hoger in de toeren dan is de torker 2 te begrijpen.

Tis namelijk een samenspel van nokkenas / manifold en carb.

Ga wel voor een offroad carb kijken! Een normale carb gaat het minder goed doen in het terrein zodra je pittige heuvels en dergelijke gaat beklimmen. Rochester of edelbrock offroad doen het goed.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

heb nog een holly dubbel pomper past ook mag je proberen

alleen ophalen en terug brengen naar zandvoort

compleet met adator naar je manifold

is er een die blijft gaan ook recht omhoog een berg op

is niet zuinig in gebruik

heb er zelf meegreden op een amc 401

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hallo Paul,

Als eerste zou ik adviseren het Torker-2 inlaatspruitstuk in de aluminium-container te gooien. Dit is voor Trekker-trek, als je 700 plus PK's wilt maken. Waarom wil je de injectie eraf halen? Als de motor nu slecht loopt en slecht is af te stellen, dan ligt dat met zekerheid aan de Torker-2.

De vraag is wat er allemaal aan de motor is gedaan. Als eerste zou je de compressieverhouding moeten weten. Daarna zou je moeten weten welke cilinderkoppen er op de motor liggen en je zou moeten weten welke nokkenas er nu in zit. Maar al te vaak zie ik op originele motoren (compressieverhouding van ongeveer 8.5:1) andere inlaatspruitstukken en andere nokkenassen. Een standaard AMC gietijzeren inlaatspruitstuk, 2-bbl of 4-bbl, zijn helemaal zo slecht nog niet. Met de 4bbl is een 300 pk te maken. Dus he hoeft helemaal zo nodig geen ander inlaatspruitstuk. Waarschijnlijk heb je geen origineel inlaatspruitstuk, dus dan is een Edelbrock-Performer een goede keus. Het is wel belangrijk dat je niet een te grote carburateur kiest. Mijn advies is om niet groter te gaan dan een 500 cfm. Deze is waarschijnlijk al te groot. Als je de motor goed wilt laten lopen, dan moet de compressieverhouding, verbrandingskamer, nokkenas, inlaatspruitsuk, carburateur en uitlaatsysteem op elkaar afgestemd zijn. Daarbij is het motorgedrag behoorlijk te beinvloeden als je met dremels de in- en uitlaatkanalen bewerkt. Ook hier kun je gemakkelijk verkeerde dingen doen. als je niet weet wat je doet, is het verstandiger om het standaard te laten. Hetzelfde geldt voor de kleppen en klepzittingen. Een mutiple-angle-valve-job werkt alleen als je het ook goed doet.

Jos Reuling

heb de cj7 van maurice koolen gekocht, rijd momenteel niet, wil er morgen een carburateur op gaan plaatsen, motor is een aamc 360.

Zit echter met de volgende vraag; er is een edelbrock torker2 manifold op gemonteerd, naar mijn weten is deze alleen geschikt voor hogere toeren. Iemand enig idee welke manifold geschikt is, wil ook op lpg gaan rijden

vr. groet

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...