Spring naar bijdragen

Een Lang Lopend Probleem...


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn 93' Grand Cherokee 4.0 rijdt al lange tijd niet meer op benzine.

Wanneer je de PCM reset en direct daarna uitleest komt foutcode 11 naar boven.

Heb zowel de vliegwielsensor als ook de complete ontsteking met sensor vervangen, maar foutcode blijft.

Als ik op benzine probeer te starten dan draait de startmotor wel maar motor slaat niet aan.

Als je daarna de codes uitleest komt alleen code 11 naar boven.

Daarna op gas starten. Dit gaat erg moeizaam en moet gas bijgeven. Als de motor eenmaal loopt dan moet ik gas rustig loslaten anders slaat de motor af. Maar als ie eenmaal loopt dan blijft ie ook lopen en rijdt goed.

Stationair zie je wel alles aan verlichting flikkeren alsof de spanning niet stabiel is.

Dynamo is vervangen maar zonder resultaat, spanning blijft instabiel.

Na even op gas te hebben gelopen weer de codes uitlezen.

Code 11 is er nog steeds, maar code 24 is er bij gekomen.

Heb al 2 x de TPS vervangen. Eerst tweedehands, code bleef. Toen nieuw, code bleef nog steeds.

Lijkt mij wel samen te hangen met het moeilijke starten met het gaspedaal.

Ook code 27 is er bij gekomen, maar dit is denk ik omdat de Prins AFS.2 installatie de injectoren uitschakelt op gas.

Nu vraag ik mij af:

Waarom werkt benzine niet?

Hoe krijg ik code 11 er uit?

Komt de fluctuerende spanning (zie verlichting) door een slechte timing (en daardoor code 11)?

Zit hier al bijna een jaar mee en hoop dit toch eens opgelost te krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Mijn 93' Grand Cherokee 4.0 rijdt al lange tijd niet meer op benzine.

Wanneer je de PCM reset en direct daarna uitleest komt foutcode 11 naar boven.

Heb zowel de vliegwielsensor als ook de complete ontsteking met sensor vervangen, maar foutcode blijft.

Als ik op benzine probeer te starten dan draait de startmotor wel maar motor slaat niet aan.

Als je daarna de codes uitleest komt alleen code 11 naar boven.

Daarna op gas starten. Dit gaat erg moeizaam en moet gas bijgeven. Als de motor eenmaal loopt dan moet ik gas rustig loslaten anders slaat de motor af. Maar als ie eenmaal loopt dan blijft ie ook lopen en rijdt goed.

Stationair zie je wel alles aan verlichting flikkeren alsof de spanning niet stabiel is.

Dynamo is vervangen maar zonder resultaat, spanning blijft instabiel.

Na even op gas te hebben gelopen weer de codes uitlezen.

Code 11 is er nog steeds, maar code 24 is er bij gekomen.

Heb al 2 x de TPS vervangen. Eerst tweedehands, code bleef. Toen nieuw, code bleef nog steeds.

Lijkt mij wel samen te hangen met het moeilijke starten met het gaspedaal.

Ook code 27 is er bij gekomen, maar dit is denk ik omdat de Prins AFS.2 installatie de injectoren uitschakelt op gas.

Nu vraag ik mij af:

Waarom werkt benzine niet?

Hoe krijg ik code 11 er uit?

Komt de fluctuerende spanning (zie verlichting) door een slechte timing (en daardoor code 11)?

Zit hier al bijna een jaar mee en hoop dit toch eens opgelost te krijgen...

Misschien een kapotte brandstofpomp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt een aardig straaltje uit het ventiel op de injectorrail, dus genoeg druk.

Slechte injectors lijkt me ook niet want dan moet je toch iets van reactie krijgen (in ieder geval dat ie probeert te lopen of beroerd loopt).

Brandstofpomp of injectors geven ook geen code 11 of code 24...

Maar wel fijn dat er mensen mee denken!!! Alle suggesties zijn welkom en het is mooi weer om te sleutelen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt een aardig straaltje uit het ventiel op de injectorrail, dus genoeg druk.

Slechte injectors lijkt me ook niet want dan moet je toch iets van reactie krijgen (in ieder geval dat ie probeert te lopen of beroerd loopt).

Brandstofpomp of injectors geven ook geen code 11 of code 24...

Maar wel fijn dat er mensen mee denken!!! Alle suggesties zijn welkom en het is mooi weer om te sleutelen :-)

Komt een aardig straaltje uit het ventiel op de injectorrail, dus genoeg druk.

Slechte injectors lijkt me ook niet want dan moet je toch iets van reactie krijgen (in ieder geval dat ie probeert te lopen of beroerd loopt).

Brandstofpomp of injectors geven ook geen code 11 of code 24...

Maar wel fijn dat er mensen mee denken!!! Alle suggesties zijn welkom en het is mooi weer om te sleutelen :-)

Misschien zou je ook eens naar je krukassensor kunnen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee, je bedoelt die bij het vliegwiel.

Die heb ik als eerste vervangen.

Bij mij zit ie vlak bij me startmotor. Bij jou schijnt ie volgens google aan de achterkant van de bell housing te zitten aan de chauffeurskant. Daar schijnt inderdaad ook je vliegwiel te zitten.

Goed, als je dit al vervangen hebt kun je dat ook alweer uitsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krukas senor zit op het vliegwiel.

Nokkenas sensor zit onder de verdelerkap van de ontsteking.

Teveel verschil tussen beide signalen kan ook code 11 geven.

Fluctuatie van spanning kan ook rare dingen doen. Al een keertje de voltmeter erop geprikt?

Desnoods even code's wissen, dan even starten met en accu ladertje erbij, is de vreemde spanning weg, weet je gelijk waarte zoeken.

Code 27 kan iid door de LPG installatie komen, wss "geeft de "injector simulator" één injector te weinig......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...