B--E--N Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Hallo allemaal, Mijn 93' Grand Cherokee 4.0 rijdt al lange tijd niet meer op benzine. Wanneer je de PCM reset en direct daarna uitleest komt foutcode 11 naar boven. Heb zowel de vliegwielsensor als ook de complete ontsteking met sensor vervangen, maar foutcode blijft. Als ik op benzine probeer te starten dan draait de startmotor wel maar motor slaat niet aan. Als je daarna de codes uitleest komt alleen code 11 naar boven. Daarna op gas starten. Dit gaat erg moeizaam en moet gas bijgeven. Als de motor eenmaal loopt dan moet ik gas rustig loslaten anders slaat de motor af. Maar als ie eenmaal loopt dan blijft ie ook lopen en rijdt goed. Stationair zie je wel alles aan verlichting flikkeren alsof de spanning niet stabiel is. Dynamo is vervangen maar zonder resultaat, spanning blijft instabiel. Na even op gas te hebben gelopen weer de codes uitlezen. Code 11 is er nog steeds, maar code 24 is er bij gekomen. Heb al 2 x de TPS vervangen. Eerst tweedehands, code bleef. Toen nieuw, code bleef nog steeds. Lijkt mij wel samen te hangen met het moeilijke starten met het gaspedaal. Ook code 27 is er bij gekomen, maar dit is denk ik omdat de Prins AFS.2 installatie de injectoren uitschakelt op gas. Nu vraag ik mij af: Waarom werkt benzine niet? Hoe krijg ik code 11 er uit? Komt de fluctuerende spanning (zie verlichting) door een slechte timing (en daardoor code 11)? Zit hier al bijna een jaar mee en hoop dit toch eens opgelost te krijgen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Domme vraag stellen: komt er wel benzine naar voor ? m.a.w. heb je benzinedruk genoeg en komt de benzine op de juiste plaatsen (in dit geval de injectoren). zou daar eerst even zekerheid over wensen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcmanus01 Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Hallo allemaal, Mijn 93' Grand Cherokee 4.0 rijdt al lange tijd niet meer op benzine. Wanneer je de PCM reset en direct daarna uitleest komt foutcode 11 naar boven. Heb zowel de vliegwielsensor als ook de complete ontsteking met sensor vervangen, maar foutcode blijft. Als ik op benzine probeer te starten dan draait de startmotor wel maar motor slaat niet aan. Als je daarna de codes uitleest komt alleen code 11 naar boven. Daarna op gas starten. Dit gaat erg moeizaam en moet gas bijgeven. Als de motor eenmaal loopt dan moet ik gas rustig loslaten anders slaat de motor af. Maar als ie eenmaal loopt dan blijft ie ook lopen en rijdt goed. Stationair zie je wel alles aan verlichting flikkeren alsof de spanning niet stabiel is. Dynamo is vervangen maar zonder resultaat, spanning blijft instabiel. Na even op gas te hebben gelopen weer de codes uitlezen. Code 11 is er nog steeds, maar code 24 is er bij gekomen. Heb al 2 x de TPS vervangen. Eerst tweedehands, code bleef. Toen nieuw, code bleef nog steeds. Lijkt mij wel samen te hangen met het moeilijke starten met het gaspedaal. Ook code 27 is er bij gekomen, maar dit is denk ik omdat de Prins AFS.2 installatie de injectoren uitschakelt op gas. Nu vraag ik mij af: Waarom werkt benzine niet? Hoe krijg ik code 11 er uit? Komt de fluctuerende spanning (zie verlichting) door een slechte timing (en daardoor code 11)? Zit hier al bijna een jaar mee en hoop dit toch eens opgelost te krijgen... Misschien een kapotte brandstofpomp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Komt een aardig straaltje uit het ventiel op de injectorrail, dus genoeg druk. Slechte injectors lijkt me ook niet want dan moet je toch iets van reactie krijgen (in ieder geval dat ie probeert te lopen of beroerd loopt). Brandstofpomp of injectors geven ook geen code 11 of code 24... Maar wel fijn dat er mensen mee denken!!! Alle suggesties zijn welkom en het is mooi weer om te sleutelen :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcmanus01 Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Komt een aardig straaltje uit het ventiel op de injectorrail, dus genoeg druk. Slechte injectors lijkt me ook niet want dan moet je toch iets van reactie krijgen (in ieder geval dat ie probeert te lopen of beroerd loopt). Brandstofpomp of injectors geven ook geen code 11 of code 24... Maar wel fijn dat er mensen mee denken!!! Alle suggesties zijn welkom en het is mooi weer om te sleutelen :-) Komt een aardig straaltje uit het ventiel op de injectorrail, dus genoeg druk. Slechte injectors lijkt me ook niet want dan moet je toch iets van reactie krijgen (in ieder geval dat ie probeert te lopen of beroerd loopt). Brandstofpomp of injectors geven ook geen code 11 of code 24... Maar wel fijn dat er mensen mee denken!!! Alle suggesties zijn welkom en het is mooi weer om te sleutelen :-) Misschien zou je ook eens naar je krukassensor kunnen kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 Zijn alle draadjes nog aangesloten ? Misschien is er iets overbrugd of losgemaakt tijdens de installatie van de gascomputer ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst August 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2011 Misschien zou je ook eens naar je krukassensor kunnen kijken. Die zit toch in de ontsteking? Die heb ik compleet vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst August 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2011 Die zit toch in de ontsteking? Die heb ik compleet vervangen. O nee, je bedoelt die bij het vliegwiel. Die heb ik als eerste vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcmanus01 Geplaatst August 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2011 O nee, je bedoelt die bij het vliegwiel. Die heb ik als eerste vervangen. Bij mij zit ie vlak bij me startmotor. Bij jou schijnt ie volgens google aan de achterkant van de bell housing te zitten aan de chauffeurskant. Daar schijnt inderdaad ook je vliegwiel te zitten. Goed, als je dit al vervangen hebt kun je dat ook alweer uitsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2011 Krukas senor zit op het vliegwiel. Nokkenas sensor zit onder de verdelerkap van de ontsteking. Teveel verschil tussen beide signalen kan ook code 11 geven. Fluctuatie van spanning kan ook rare dingen doen. Al een keertje de voltmeter erop geprikt? Desnoods even code's wissen, dan even starten met en accu ladertje erbij, is de vreemde spanning weg, weet je gelijk waarte zoeken. Code 27 kan iid door de LPG installatie komen, wss "geeft de "injector simulator" één injector te weinig...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wools Geplaatst August 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2011 goede massa maken wil wel eens helpen soms net niet genoeg massa gewoon ff een bij zetten van accu op chassis wat je niet probeert he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
palliezj Geplaatst August 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2011 Hallo B-E-N, zelfde probleem heb ik ook gehad. Ik heb toen ondekt dat het een relais van de auto shut down was (relais in motorruimte) heb bij conrad.nl 7 nieuwe besteld en alle problemen waren opgelost, dus kijk daar eens naar. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.