Lodewijk Geplaatst August 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2011 Met veel plezier rij ik in een Grand Cherokee 2003 als na een half jaar de motor computer het begeeft. Resetten en uitlezen helpt niet, geeft 26 storingen en de garage stelt voor de computer te vervangen. (gebeurt maar 1 keer in de 20 jaar, vette pech). Echter na een half jaar weer precies hetzelfde probleem, weer de computer die het begeeft. Het lijkt erop dat de auto een piekspanning over de computer stuurt tijdens het starten en we vervangen de startmotor, accukabels en meten een en ander door. Ik krijg de auto weer mee, en wat denk je, na twee weken ligt weer de computer eruit! Nu ben ik radeloos na 2 dure reparaties en een kapotte Jeep op mijn oprit, die opeens onverkoopbaar lijkt. Wie o wie kan me helpen met dit probleem. Is de computer te omzeilen? bypass, diodes enz? Aangezien de storing niet continu plaatsvind, lijkt het probleem niet op te sporen. Na plaatsing nieuwe computer wordt er geen enkele storingscode meer gegeven. alvast bedankt voor reacties!! een treurige Jeep liefhebber Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst August 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2011 Geen garantie op de reparatie?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2011 De storingscodes van de eerste keer zijn niet opgeslagen bij de dealer? Lijkt me dat je eerst eens moet kijken welk storings code voorkomen, om daarmee de meest voor de hand liggende oorzaken na te gaan. Die computer geeft niet zomaar de geest, waarschijnlijk zit er ergens een overbelasting in één van de vele circuits die deze controleerd en regeld. In eerste instantie zullen deze als foutcode weergegeven worden. Bij veelvuldig optreden van bepaalde storingen of gelijktijdig optreden geeft uiteindelijk de PCM de geest. Helaas is de PCM niet te omzeilen, wel zou je een gebruikte proberen te kunnen vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Het lijkt alsof die computer ergens flink tegen zijn tanden heeft gekregen. Nu, je moet wel voor ogen houden dat die computer ook maar een stuk printplaat is en dat het niet onvoorstelbaar is dat er ergens gewoon een componentje op gesneuveld is. Als een stroompiek ergens iets kapot maakt, verdenk ik in eerste instantie ergens een diode die doorgebrand is, of een smd-transistor. Een condensator kan al vlug wat extra spanning slikken maar het kan goed zijn dat er een kleine weerstand is doorgebrand. In het ergste geval heb je pech en is het dan de processor zelf die naar de haaien is, maar dit is bijlange nog niet zeker. Moraal van het verhaal is dat als je die computer in handen van iemand kan steken die op electronicagebied wat weet en over de juiste meetapparatuur beschikt, zo'n computer soms wel te herstellen is. Het is proberen waard, anders steek je er toch een nieuwe in. Maar ik vraag me ook nog af wat een stroompiek kan veroorzaken die zo'n gevolg kan hebben ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Vreemd, gisteren waren er 8 reacties op mijn bericht. Nu zijn er een aantal verdwenen. wie weet waar ze gebleven zijn? Ik probeer nu de computer uit te lezen mbv de sleutel 4 keer draaien en dan aanlaten, maar de kilometerteller geeft niets aan. Kan ik misschien het beste een OBD lezer aanschaffen. wie zou me kunnen helpen met dit soort problemen. De gangbare garage weet er niet echt raad mee en zet er direct een nieuwe computer in, die vervolgens weer kapot gaat. Daar heb ik niet nog een keer zin in. Er gaat pas een nieuwe computer in als de storing is opgelost. alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 wie zou me kunnen helpen met dit soort problemen. De gangbare garage weet er niet echt raad mee en zet er direct een nieuwe computer in, die vervolgens weer kapot gaat. Daar heb ik niet nog een keer zin in. Er gaat pas een nieuwe computer in als de storing is opgelost. alvast bedankt Welk omgeviing woon je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Kun je de computer eruit halen en hem opendoen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Woon in Ede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Is dat Ede zeeland ? Dan ben je dicht bij mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Ede Gelderland? Daarzit Jeep Mecanics, geen idee hoe kundig ze daarin zijn. Kien in Velp is de dichtsbijzijnde dealer, daar kunnen ze ook wel overweg met wat lastigere storingen. Anders naar Maasbach in Amersfoort. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Ede Gelderland. Stemerdink, Veenendaal zit ook dichtbij. ik ga de Jeep Mechanics eens bellen. bedankt voor de tips. laat meer weten als er nieuws is! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Vraag of ze DRB III hebben om de Jeep uit te lezen. Diesel motoren hebben een soms tweede "engine controle unit" gemonteerd zitten, deze kan niet via OBD worden uitgelezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Op de factuur van de garage staat dat de ECU (engine control unit) is vervangen. Blijkbaar haal ik dingen door elkaar. Hoe weet ik of de PCM of de ECU de geest heeft gegeven en waar zitten deze computers. onder de motorkap rechts helemaal vooraan zit het ding wat vervangen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 het is gelukt de foutcodes te achterhalen: P 0100 P 0115 P 0190 P 0235 P 1608 P 2120 P 2125 wat is hier aan de hand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 P 2120 en P 2125 staan niet in de lijst van Wjjeeps.com? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 (bewerkt) Op de factuur van de garage staat dat de ECU (engine control unit) is vervangen. Blijkbaar haal ik dingen door elkaar. Hoe weet ik of de PCM of de ECU de geest heeft gegeven en waar zitten deze computers. onder de motorkap rechts helemaal vooraan zit het ding wat vervangen is. ECU is een "algemene"benaming. Jeep noemt het PCM (Powertrain Controle Module) Deze zit iid rechts voor onder de motorkap. P 2120 en P 2125 staan niet in de lijst van Wjjeeps.com? Misschien een specifieke diesel code, de Amerikanse website's kennen deze vaak niet. Tijd om op zoek te gaan naar een FSM met diesel suplement.. Heb je toevallig ook gekeken bij Jeep.com -> owners -> recalls, of er nog een recall open staat? August 14, 2011 bewerkt door Ab typo's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 100, 115, 190 en 235 geven alle een voltage probleem aan. te hoog of te laag P1608 Serial Communication Problem With Device 8??? 2120 en 2125 leiden allebei naar het gaspedaal dat inderdaad niet reageert. maar geeft dit aanleiding de PCM te vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Wat is een FSM? manual? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 recall ingevuld bij USA, ik krijg bericht dat mijn stoel door kan branden en mag nieuwe stoelverwarming laten plaatsen. werkt dat echt zo? kan ik ook recall invullen voor Europe? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Denk dat je P1680 wel eens de oorzaak kan zijn. Serial Communication Device's zijn onderdelen in het Canbus systeem. Mogelijk worden er ergens regelsignalen verkeerd door gegeven. In de FSM kun je vast wel vinden waar "Device 8" gemonteerd zit. Volgens onderstaande lijst zou er een masa probleem zijn bij deze code. JEEP 2,7 CRD P0070-AMBIENT AIR TEMPERATURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . .18 P0070-AMBIENT AIR TEMPERATURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . .18 P0100-MASS AIR FLOW SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . .20 P0100-MASS AIR FLOW SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . .20 P0100-MASS AIR FLOW SENSOR SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . . . . . .20 P0105-BAROMETRIC PRESSURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . .26 P0105-BAROMETRIC PRESSURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . . . . . . .26 P0606-ECM ERROR GATE ARRAY - COMMUNICATION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P0606-ECM ERROR GATE ARRAY - COMMUNICATION NOT VERIFIED. . . . . . . . . .26 P0606-ECM ERROR GATE ARRAY - QUANTITY STOP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P0606-ECM ERROR RECOVERY HAS OCCURRED . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P0606-ECM ERROR REDUNDANT OVERRUN MONITORING . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1206-CALCULATED INJECTOR VOLTAGE TOO HIGH. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1206-CALCULATED INJECTOR VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1601-CAPACITOR VOLTAGE 1 VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1601-CAPACITOR VOLTAGE 1 VOLTAGE TOO LOW. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1606-AFTER RUN SHUT OFF ERROR-INJECTION POWERSTAGE . . . . . . . . . . . .26 P1606-AFTER RUN SHUT OFF ERROR-ZERO QUANTITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1608-A/D CONVERTER ERROR APP SENSOR GROUND FAILURE . . . . . . . . . . . .26 P1608-A/D CONVERTER ERROR INTERNAL FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1608-A/D CONVERTER ERROR VOLTAGE FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1610-VOLTAGE REGULATOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1610-VOLTAGE REGULATOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1680-EEPROM PLAUSIBILITY CHECKSUM ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1680-EEPROM PLAUSIBILITY CODE WORD INCORRECT OR MISSING . . . . . . . .26 P1680-EEPROM PLAUSIBILITY COMMUNICATION ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1680-EEPROM PLAUSIBILITY VARIATION NUMBER ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1680-EEPROM PLAUSIBILITY VIN CHECKSUM ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1680-EEPROM PLAUSIBILITY WRITE ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1685-SKIM SYSTEM INVALID SECRET KEY IN EEPROM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P1685-SKIM SYSTEM WRITE ACCESS TO EEPROM FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . .26 P0110-INTAKE AIR TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . .30 P0110-INTAKE AIR TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . . . . . .33 P0115-ENGINE COOLANT TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . ..35 P0115-ENGINE COOLANT TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . .38 P0190-FUEL PRESS SENSOR CIRCUIT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH. . . . .40 P0190-FUEL PRESS SENSOR CIRCUIT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . .44 P0190-FUEL PRESS SENSOR CIRCUIT MALF SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW. ..46 P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47 P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47 P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47 P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47 P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47 P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47 P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47 P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47 P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47 P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47 P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47 P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47 P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47 P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47 P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47 P0235-BOOST PRESSURE SENSOR PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53 P0235-BOOST PRESSURE SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH. . . . . . . . . . . . .55 P0235-BOOST PRESSURE SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . .58 P0235-BOOST PRESSURE SENSOR SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . . . .61 P0243-TURBOCHARGER WASTEGATE SOLENOID CIRCUIT OPEN CIRCUIT. . . . .64 P0243-TURBOCHARGER WASTEGATE SOLENOID CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . .67 P0335-CKP SENSOR CIRCUIT DYNAMIC PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69 P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - CKP DYNAMIC PLAUSIBILITY. . .71 P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - CMP/CKP SYNC FAILURE . . . . . .74 P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - SIGNAL FREQUENCY TOO HIGH . .77 P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - STATIC PLAUSIBILITY . . . . . . . . .77 P0380-GLOW PLUG 1 CONTROL CIRCUIT - OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . .81 P0380-GLOW PLUG 1 CONTROL CIRCUIT - SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .81 P0382-GLOW PLUG 2 CONTROL CIRCUIT - OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . .84 P0382-GLOW PLUG 2 CONTROL CIRCUIT - SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .84 P0403-EGR SOLENOID CIRCUIT NEGATIVE DEVIATION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87 P0403-EGR SOLENOID CIRCUIT OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89 P0403-EGR SOLENOID CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .91 P0460-FUEL LEVEL SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . .93 P0460-FUEL LEVEL SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . .96 P0500-VEHICLE SPEED SENSOR FREQUENCY TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98 P0500-VEHICLE SPEED SENSOR HIGH LEVEL DURATION. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98 P0500-VEHICLE SPEED SENSOR PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98 P0500-VEHICLE SPEED SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . .98 P0514-BATTERY TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . .101 P0514-BATTERY TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . .103 P0520-OIL PRESS SENSOR CKT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . .105 P0520-OIL PRESS SENSOR CKT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . . . . . . . . .108 P0520-OIL PRESS SENSOR CKT MALF SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW. . .110 P0530-A/C PRESSURE SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . .112 P0530-A/C PRESSURE SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . .112 P0530-A/C PRESSURE SENSOR CIRCUIT SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW. . .. .112 P0560-SYSTEM VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117 P0560-SYSTEM VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119 P1536-GENERATOR FIELD CURRENT TOO HIGH. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119 *CHECKING THE CHARGING SYSTEM OPERATION - DIESEL . . . . . . . . . . . . . . . .119 P0579-S/C SWITCH SIGNAL CIRCUIT PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .123 P0579-S/C SWITCH SIGNAL CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . .125 P0579-S/C SWITCH SIGNAL CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . .127 P0615-STARTER RELAY CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .129 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE DEVIATION TOO HIGH . ..131 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE DEVIATION TOO LOW . . .131 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE TOO HIGH . . .131 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE TOO LOW. . . .131 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF CHARGING VOLTS TOO LOW . . . .131 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF HIGH GENERATOR CURRENT . . . .131 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .131 P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . .131 P0641-SENSOR REFERENCE VOLTAGE A CKT VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . .135 P0641-SENSOR REFERENCE VOLTAGE A CKT VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . .137 P0645-A/C CLUTCH RELAY CIRCUIT OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140 P0645-A/C CLUTCH RELAY CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .142 P0651-SENSOR REFERENCE VOLTAGE B CKT VOLTAGE TOO HIGH. . . . . . . . . .144 P0651-SENSOR REFERENCE VOLTAGE B CKT VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . .146 P0685-ASD RELAY CONTROL CIRCUIT SHUTS OFF TOO EARLY . . . . . . . . . . . . .149 P0685-ASD RELAY CONTROL CIRCUIT SHUTS OFF TOO LATE. . . . . . . . . . . . . . .151 P0700-TRANS CONTROL 1-2/4-5 SOLENOID CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0700-TRANS CONTROL 2-3 SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0700-TRANS CONTROL 3-4 SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0700-TRANS CONTROL INTERNAL CONTROLLER. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0700-TRANS CONTROL MOD. PRESS SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0700-TRANS CONTROL SHIFT PRESSURE SOLENOID CIRCUIT. . . . . . . . . . . . .153 P0700-TRANS CONTROL SOLENOID SUPPLY VOLTAGE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0700-TRANS CONTROL TCC SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0702-TRANS CONTROL ABS SENSOR MESSAGE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0702-TRANS CONTROL ENGINE T-CASE SWITCH MESSAGE . . . . . . . . . . . . . . .153 P0702-TRANS CONTROL IMPROPER GEAR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0702-TRANS CONTROL IMPROPER RATIO OR TRANSMISSION SLIPPING . . . .153 P0702-TRANS CONTROL INTERNAL SHIFTER FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0702-TRANS CONTROL N2 OR N3 INPUT SENSOR CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . .153 P0702-TRANS CONTROL TCC FAULT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153 P0703-BRAKE SWITCH SIGNAL CIRCUITS PLAUSIBILITY WITH REDUNDANT CONTACT . . . .154 P0703-BRAKE SWITCH SIGNAL CKTS PLAUS W/REDUNDANT CONTACT AFTER INITIALIZATION . . . .154 P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . .158 P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR PLAUSIBILITY 2 . . . . . . . . . . . . . . .158 P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . .158 P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . .158 P0850-P/N SWITCH PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .161 P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION ACTUATOR STICKING. . . . . . . . . .163 P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION LEAKAGE DETECTED. . . . . . . . . .163 P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION POSITIVE DEVIATION . . . . . . . . . .163 P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION PRESSURE TOO HIGH-SHUT OFF . . .163 P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION PRESSURE TOO LOW . . . . . . . . .163 P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION SOLENOID OPEN . . . . . . . . . . . . .163 P1131-FUEL PRESSURE SOLENOID OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .167 P1131-FUEL PRESSURE SOLENOID POWERSTAGE ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . .167 P1131-FUEL PRESSURE SOLENOID SHORT CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .167 P1205-INJECTOR CLASSIFICATION ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .171 P1205-INJECTOR CLASSIFICATION ERROR CHECKSUM ERROR. . . . . . . . . . . . .171 P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY BIT ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172 P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY DEMAND ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172 P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY PARITY ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172 P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY TORQUE ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172 P1242-CAN BUS MESSAGE MISSING. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .174 P1242-CAN BUS MESSAGE MISSING FROM TCM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .174 P1242-CAN BUS MUTE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .177 P1270-INTAKE PORT SWIRL ACTUATOR SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179 P1270-INTAKE PORT SWIRL ACTUATOR GROUND X. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .181 P1270-INTAKE PORT SWIRL ACTUATOR OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .182 P1499-HYDRAULIC COOLING FAN SOLENOID CIRCUIT OPEN CIRCUIT . . . . . . .184 P1499-HYDRAULIC COOLING FAN SOLENOID CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . .187 P1511-BATTERY SENSE LINE 1 VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189 P1511-BATTERY SENSE LINE 1 VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189 P1512-BATTERY SENSE LINE 2 VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189 P1512-BATTERY SENSE LINE 2 VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189 P1605-IGNITION SWITCH PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192 P1643-VISCOUS HEATER RELAY OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .194 P1643-VISCOUS HEATER RELAY SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .194 P1651-MIL/DIAG LAMP VIA J1850 BUS IN FRAME RESPONSE ERROR . . . . . . . .197 P1651-MIL/DIAG LAMP VIA J1850 BUS STATUS ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .197 P1652-J1850 COMMUNICATION BUS LOST ARBITRATION . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199 P1652-J1850 COMMUNICATION BUS RECEIVE TIMEOUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199 P1652-J1850 COMMUNICATION BUS SHORT TO GROUND . . . . . . . . . . . . . . . . . .199 P1652-J1850 COMMUNICATION BUS SHORT TO VOLTAGE . . . . . . . . . . . . . . . . . .199 P1652-J1850 COMMUNICATION BUS SPI ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199 P1652-J1850 COMMUNICATION BUS TRANSMIT BUFFER OVERRUN. . . . . . . . . .199 P1652-J1850 COMMUNICATION BUS UNAUTHORIZED RESET . . . . . . . . . . . . . . .199 P1685-SKIM SYSTEM INVALID KEY CODE RECEIVED. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .202 P1685-SKIM SYSTEM KEY COMMUNICATION TIMED OUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . .203 P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . .205 P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT PLAUSIBILITY WITH BRAKE SWITCH. . . .205 P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . .205 P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . .205 P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . .205 P2125-ACC PEDAL POSITION SENSOR 2 CIRCUIT PLAUSIBILITY (WITH SENSOR 1 CIRCUIT) . . .205 P2125-ACC PEDAL POSITION SENSOR 2 CKT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . .205 P2125-ACC PEDAL POSITION SENSOR 2 CKT SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . .205 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Wat is een FSM? manual? Yup, Factory Service Manual. Kijk maar eens op ebay, of slim google-en ;-) recall ingevuld bij USA, ik krijg bericht dat mijn stoel door kan branden en mag nieuwe stoelverwarming laten plaatsen. werkt dat echt zo? kan ik ook recall invullen voor Europe? Recals worden gratis bij de dealers uitgevoerd, wel even aangeven dat het om een recall gaat bij het maken van een afspraak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 http://www.jeepz.com/forum/cherokee-commander-wagoneer-liberty/34871-03-2-7-crd-bigggggg-problems.html dit geloof je niet. Deze kerel heeft exact dezelfde problemen! ga me daar inschrijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 de FSM heb ik gevonden. moet hem nog even uitpakken. Zou een dergelijk probleem wat ik heb met mijn Jeep echt aanleiding zijn de PMC te vervangen? Of is de kans groot dat de PMC's die nu nog bij de garage liggen, het gewoon nog doen als het originele probleem is opgelost? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lodewijk Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Uitgebreid met de garage aan de telefoon gehangen. PCM is toch echt kapot verklaart door Stemerdink en valt niet meer te resetten of codes te erasen. Er is dus duidelijk iets doorgebrand in de computer. Wat kan echter een piekspanning veroorzaken die zoiets voorelkaar krijgt? Waar zit de spanningsbewaker voor de computer ten opzichte van de dynamo. Regelt de computer de spanning van de dynamo en is die sensor stuk? of die beveiliging? graag hulp. Ga er nu samen met de garage mee aan de slag. ik heb de FSM van 02 model(met diesel), kan ik hier voldoende in vinden of is er veel verschil met het 03 model? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 is je spanningsregelaar van de dynamo als eens doorgemeten? anders die eens meten of vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.