Spring naar bijdragen

Verzekering


Wesza
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds september vorig jaar in bezit van een Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 uit 1998 waar ik natuurlijk vreselijk veel plezier van heb gehad en nog steeds heb.

Toen ik de auto kocht is de auto direct op mijn naam gezet en heb ik de verzekering toen tijdelijk op mijn vaders naam gezet omdat het bij mij toen niet goed lukte via de computer, maar dat zouden we later wel oplossen.

Nu waren we het eigenlijk al een beetje vergeten om het nog te veranderen en is de verzekering tot en met nu dus op mijn vaders naam blijven staan. Ik dus wilde ik vorige week de verzekering op mijn eigen naam zetten maar nu blijkt dat het helemaal niet kan omdat ik te jong zou zijn om met zo een zware auto rond te rijden (ik ben nu 22).

De verzekering (ING) zei dat je pas vanaf 30 jaar zo een auto bij hun kon verzekeren en dat het bij andere verzekering maatschappijen ook niet mogelijk was.

Wat de verzekering met een te zware auto bedoelt weet ik niet (vermogen of gewicht), maar het vermogen zou ik vreemd vinden omdat er zat jonge gasten in te snelle auto's met teveel pk's rond rijden dus ik ga uit van het gewicht.

Nu is mijn vraag hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie bij welke verzekering maatschappij het wel zou kunnen want ik heb begrepen dat hoe het nu geregeld is ik wettelijk gezien niet eens verzekerd zou zijn omdat het eigenlijk fraude is wat ik nu pleeg omdat mijn vader minder hoeft te betalen dan dat ik zou doen.

Alvast bedankt!

Groet Wesza.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, Centraal Beheer! Is ook de enige die mij op mijn 18e een GC 5,9 wil verzekeren, zelfs een Suburban was geen probleem B) Is wel duur, dat wel... Ohja, Rialto wil het ook wel verzekeren, maar zij willen 800,- per kwartaal voor een 5,9L op je 18e :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat inprincipe om de motor inhoud, en dus vermogen.

Meeste jonge gasten rijden in "opgevoerde" bakken, maar hebben een motor inhoud van niet groter dan 2 liter.

als ze het hebben dan betalen ze ook veel.

ben zelf 21 en denk dat mijn verzekering lachend de telefoon opgehangen zou hebben.

Je moet het beetje het zelfde zien als een motor rijbewijs, als je met je 18e een motor rijbewijs haalt mag je ook maar tot een max. vermogen. Omdat je te onervaren bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Theo, een goed tussenpersoon ;)

Helaas kijken idd veel verzekeringsmaatschappijen naar het vermogen van de auto en daarnaast naar een toevoeging als gti/gsi/turbo etc. Wil je zoiets verzekeren dan val je al snel in de verhoogd risicoklasse met de daarbij behorende premie. Wat misschien ook wel een (tijdelijke) oplossing is is om jezelf als vaste bestuurder te laten registreren, zo ben je iig legaal bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...