Spring naar bijdragen

Altijd Weer Die Elektrische Ramen


RuudM
 Share

Recommended Posts

In de afgelopen jaren het gehele mechanisme van de elektrische ramen linksvoor en rechtsachter vervangen. Deze gingen ook echt heel langzaam of niet meer open. Rechtsvoor ging tot gisteren altijd heel snel open maar vaak niet via de bediening op de rechterdeur. Soms ook wel weer een langere periode wel. Ik snap niet waar dit door wordt veroorzaakt. Windows lock staat niet aan. Deuren zijn aan de binnenzijde helemaal droog. Maar het raam werkt altijd wel via de centrale bediening op de linkerdeur. Jullie raden het al nu doet het rechtervoorraam helemaal niets meer. Ik word er zo moe van. Wij gaan alles maar weer eens nalopen.

vr gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ruud,

Ik heb het zelfde probleem gehad met het raam mechanisme van de rechter voorportier dan weer wel en dan weer niet, alle draden doorgemeten niks te vinden daarna de centrale bediening aan de linkerkant gemonteerd en open geschroeft alle printsporen nagelopen met een vergrootglas en wat bleek de schakelaar van de centrale windowlock zat de soldering los opnieuw gesoldeerd en het werkte weer als vanouds.

Binnekort ga ook het raam mechanisme vervangen van de linker voorportier, als ik het raam dicht doe begint ie te ratellen in de bovenste stand.

Hoe is het afgelopen met de uitlaat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een keurige offerte ontvangen voor een rvs demper. Zie hieronder. Maar ik denk dat ik toch ga voor de klassieke schottendemper. Ik heb in Tiel geinformeerd en daar is mijn uitlaat te leveren.

gr Ruud

Hallo Ruud,

Sorry voor mijn late reactie, vanwege de drukte kwam ik er helaas niet eerder aan toe.

Ik kan een rvs uitlaatdeel / einddemper op maat maken onder de jeep.

De dempers welke ik gebruik zijn van het absorbie type, deze geven iets meer en wat zwaarder geluid dan schottendempers (welke vaak origineel als einddemper gebruikt worden)

Tijdens het maken van de einddemper kan geluisterd worden of deze stil genoeg is.

Indien nodig zou ik er een extra demper onder kunnen maken.

Prijs voor het uitlaatdeel met einddemper is 400 euro incl btw en montage.

Meerprijs voor een extra demper is 100 euro.

Alles wordt met zeer hoge kwaliteit gemaakt en super netjes TIG gelast.

Met vriendelijke groet,

Jelmer Maarschall

JMTuning - BKcustoms

info@JMTuning.nl

www.BKCustoms.nl

www.rvs-uitlaat.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedrading naar deur, in rubber, van deur naar stijl. Heb het zelf ook al een keer de linkerzijde gerepareerd, er zaten drie draadbreuken in.

Succes!

Das een goeie tip. Ik ga eens aan deze draadjes voorzichtig buigen en kijken of dit verschil maakt.

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet het hele rubber demonteren om erbij te kunnen.

Ik heb eerst de plastic kap op de deurstijl gedemonteerd, hieronder zitten de stekkers van de deur bedrading. Daarna de stekkers los gemaakt, rubber aan stijl zijde los gemaakt, bedrading van de deur naar buiten gepield. Nu kun je het rubber aan de deurzijde losmaken en van de bedrading afschuiven. Hierna de kous die om de bedrading zit los knippen. Nu kun je pas bij de bedrading om te repareren. Tis wel even werk dus.......

Hellaas heb ik er geen foto's van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet het hele rubber demonteren om erbij te kunnen.

Ik heb eerst de plastic kap op de deurstijl gedemonteerd, hieronder zitten de stekkers van de deur bedrading. Daarna de stekkers los gemaakt, rubber aan stijl zijde los gemaakt, bedrading van de deur naar buiten gepield. Nu kun je het rubber aan de deurzijde losmaken en van de bedrading afschuiven. Hierna de kous die om de bedrading zit los knippen. Nu kun je pas bij de bedrading om te repareren. Tis wel even werk dus.......

Hellaas heb ik er geen foto's van gemaakt.

Het is wel even werk maar dan heb je ook wat.. knip alles door achter voetpaneel links of rechts en in de deur. Vervang dat deel door een dikke kabel met genoeg aders om te vervangen. Alles solderen en je weet zeker dat daar geen storing meer in zit.

Bijvoorbeeld deze kabelhttp://www.bpklichtengeluid.nl/stage_multicore_cables-10104080H2R

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...