Spring naar bijdragen

Tip Voor Gezonde Motor


Recommended Posts

Hallo jongens! Zomaar even een tip...Doe regelmatig extra toevoeging in je benzinetank, om het blok gezond te houden van binnen.

Ik gebruik altijd FORTE 1 en 2. Bij de betere motorzaak te koop. Het ziet eruit als maggi-flesjes (wat je in je soep gooit).

FORTE 1 reinigt de carburator c.q injectie-systemen, FORTE 2 lost de onverbrande koolresten op, die b.v bij de klepstelen en boven de zuigers, en langs de zuigerveren zich afzetten. ! flesje op ongeveer 20L. benzine. Mijn motorblok ( 5.2V8) ging veel beter lopen! En zuiniger...want op 1 tank benzine rijd ik 600km, stadsverkeer en snelweg.Kost 11 of 12 euro per flesje,maar het is echt de moeite waard. Succes en groetjes! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je foto's van voor en na de behandeling?

Verder is het denk ik niet verstandig om zo'n agressief middel zomaar bij elke motor erin te gooien.. misschien daarom dat het niet overal te koop is.

Weet wat je doet en ververs je olie + filter niet lang na gebruik van dit spul. Misschien zelfs twee keer. Geen idee wat er allemaal loskomt bij een wat oudere motor. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je foto's van voor en na de behandeling?

Verder is het denk ik niet verstandig om zo'n agressief middel zomaar bij elke motor erin te gooien.. misschien daarom dat het niet overal te koop is.

Weet wat je doet en ververs je olie + filter niet lang na gebruik van dit spul. Misschien zelfs twee keer. Geen idee wat er allemaal loskomt bij een wat oudere motor. :huh:

Het merk Forte is in de motorwereld al jaren bekend als een goed product.

mijn ducati's krijgen altijd een forte behandeling na de winterstop en nooit problemen (echt met een duc zelfs niet)

ook tijdens het tunen van onze racemotoren werd er standaard bij de eerste run al een busje forte1 er in gegooid zodat

er zeker weten geen belemmeringen in vermogen zijn tijdens de run.

en het is al regelmatig te zien geweest dat het daadwerkelijk werkt !

ik heb geen aandelen in die forte (had ik het maar want het is duur genoeg) maar het werkt gewoon .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar een motor van binnen ook enorm schoon van word, van binnen, is "octaan boost".

Dit gebruikte ik ook in de motorcross.

Hoefdzakelijk voor meer pk's.

Maar een bijwerking is een hele zuivere ontbranding.

2 nadelen zijn...

1, dat je echt de mengverhouding in de gaten moet houden.

2, is dat het zo vluchtig is...

Dat je het niet in je tank kunt bewaren.

Dus je moet het ook de zelfde dag oprijden.

Dus je tank voor een kwart vol, en een flinke snelweg rit voor de boeg, werkt het beste.

Een oude Citroën Xantia 2L automaat, die hier stond...

Liep na deze behandeling 'maar liefst' 200 km meer, op 1 tank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Mineko. Zoals Pinnypistol al aangaf,let wel op de mengverhouding maar dit heb ik al aangegeven.

Ook ik heb geen aandelen in Forte, maar het werkt echt! Kameel wil bewijs zien. Wat dacht je wat er in Shell V-power zit? Soortgelijke additieven, maar alleen wel super sterk verdund.En is bewezen dat de motor inderdaad schoon blijft. Ik gebruik het regelmatig, geen probleem. Ook in mijn Duc 888 (wel standaard, Pinin39!! ha ha), mijn Ktm lc8, en de V8. gezien de resultaten... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom spullen gebruiken die voor motoren bestemd zijn?, er zijn voor auto's toch ook zulke spullen verkrijgbaar bij de automaterialenhandel en zelfs bij de benzinepompjes zoals Whyn's als ik het goed spel, of zijn de eerder genoemde produkten ronduit beter?, weet nl. dat sommige goedjes van Whyn's zelfs een 20 euro plus kosten voor zo'n magiflesje!

Deed er in het verleden wel eens zo'n flesje in maar tank nu altijd de 98er. dus regelmatig gebruiken is dus ook niet aan te raden? en zijn ze wel geschikt voor onze 'grote inhoud' motors? (en 600 km op een tank, daar droom ik van haha met een 5.9 = 1 op 7,5 lijkt mij onmogelijk en mijn vorige 5.2 gebruikte net zo hard of zelfs meer!) Ben benieuwd naar de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom spullen gebruiken die voor motoren bestemd zijn?, er zijn voor auto's toch ook zulke spullen verkrijgbaar bij de automaterialenhandel en zelfs bij de benzinepompjes zoals Whyn's als ik het goed spel, of zijn de eerder genoemde produkten ronduit beter?, weet nl. dat sommige goedjes van Whyn's zelfs een 20 euro plus kosten voor zo'n magiflesje!

Deed er in het verleden wel eens zo'n flesje in maar tank nu altijd de 98er. dus regelmatig gebruiken is dus ook niet aan te raden? en zijn ze wel geschikt voor onze 'grote inhoud' motors? (en 600 km op een tank, daar droom ik van haha met een 5.9 = 1 op 7,5 lijkt mij onmogelijk en mijn vorige 5.2 gebruikte net zo hard of zelfs meer!) Ben benieuwd naar de reacties.

Sterker nog Gcorvis, ik rijd gemiddeld 1 op 8! De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik een rustige rijstijl heb.Ik geniet zo van mijn nieuwe Flowmaster delta-demper... Terugkomend op Forte, heeft niks met de grootte van motorinhoud te maken.Laten we ook niet vergeten dat de mechanische krachten op drijfstangen,lagers bij motoren vele malen hoger is dan bij auto`s! Als het niet goed was geweest, dan hadden wij (motorjongens)allang lopen huilen van in elkaar gedraaide blokken. Kijk ik even Pinin39 aan...waar of niet? Wat betreft Whyn`s, daar kan ik niet over oordelen,want daar heb ik geen ervaring mee. Groetjes..en fast by Raymond Roche........... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker nog Gcorvis, ik rijd gemiddeld 1 op 8! De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik een rustige rijstijl heb.Ik geniet zo van mijn nieuwe Flowmaster delta-demper... Terugkomend op Forte, heeft niks met de grootte van motorinhoud te maken.Laten we ook niet vergeten dat de mechanische krachten op drijfstangen,lagers bij motoren vele malen hoger is dan bij auto`s! Als het niet goed was geweest, dan hadden wij (motorjongens)allang lopen huilen van in elkaar gedraaide blokken. Kijk ik even Pinin39 aan...waar of niet? Wat betreft Whyn`s, daar kan ik niet over oordelen,want daar heb ik geen ervaring mee. Groetjes..en fast by Raymond Roche........... ;)

yep een motor (van een motor) heeft zeker in de racerij veel meer te verwerken dan een auto .

de toeren zijn veel hoger , de onderdelen veel lichter uitgevoerd en de slijtage is vele malen hoger.

als mensen een motor kopen met 100.000 op de teller dan is ie eigenlijk AF

als mensen een auto kopen met 100.000 op de teller is ie net ingereden.

Belangrijkste reden dat ik Forte helemaal vertrouw is dat het door de tuners wordt gebruikt op een testbank , dan wordt een motor pas echt

aan zijn kunnen gezet. gemiddeld 2 uur lang blazen in allerlei versnellingen en mappings doet echt wel wat met je brommertje.

als het niet goed zou zijn dan staat de tuner elke avond met een paar kleppen tussen zijn tanden weer thuis :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...