Jump to content

SilverBack

Forum member
  • Posts

    86
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1996

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

SilverBack's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputation

  1. Welke info dan precies ? Want ik stelde de vraag, waarop jij vroeg waarom ik dan niet een compleet blok kocht. Maar dat was sowieso de vraag of project doelstelling niet. Hoorde in ieder geval van niemand of het mogelijk zou zijn waar ik mee bezig was.
  2. Wat hier aan de hand is ? Heb je mss ook de antwoorden gelezen die ik kreeg toen ik hier vroeg of het mogelijk wad een ZJ kop op een WJ blok te plaarsen ? Kreeg alleen te horen wat niet werkte en paste. Maar waarom het niet zou werken kreeg ik ook geen uitleg over. En dat mijn vraag om te beginnen al vaag gevonden werd, snap ik niet. Gaf toch duidelijk aan wat ik van plan was. En de vraag of het überhaupt mogelijk zou zijn. Was dus totaal niks opgeschoten met de (informatie) die ik kreeg op mijn vraag. Waarop ik zelf maar gewoon aan de gang ben gegaan En wat betreft de foto's en part nummers ? Krijg het nog steeds niet voor elkaar om foto's op dit forum plaatsen. Anders zou ik dat best willen doen. En onderdeel nummers heb ik eigenlijk niet. Omdat alles om het passend te maken, je zelf moet maken.
  3. Bestel zelf het meeste bij Rockauto in Amerika. Die hebben echt alles wat je voor reparatie of onderhoud nodig hebt. De prijzen zijn daar ook erg goed. Zelfs met verzendkosten en invoerrechten blijft het erg interessant. En leveren binnen een week
  4. Zelf gebruik ik eigenlijk het liefst pakkingen van Felpro. Die passen altijd perfect en sluiten ook super af. Gebruik zelf bij iedere pakking ook nog vloeibare pakking van het merk Dirko. Met Dirko krijg je het eigenlijk nog dicht wanneer de olie er nog uit loopt, haha. En nog een tip wanneer je vloeibare pakking gebruikt. Smeer de pakking er op en draai je bouten/moeren lichtjes vast. Laat de pakking drogen, en draai de bouten dan aan. Op deze manier pers je je vloeibare pakking er niet tussen uit. Heb heel mijn 4.0 blok zo gedaan. En mijn blok lekt echt geen druppel. Nergens niet.
  5. Het is niet de intake. Want dan zou de olie druk juist iets omhoog moeten gaan wanneer de motor warm word. Omdat de aanzuig weestand dan ook wat lager word. Een olie pomp kan ook versleten zijn. Daar kan je een nieuwe voor nemen. Of een revisie setje. Dat kost echt geen drol. Je nieuwe karterpan pakking die je ook nodig zal hebben, kost nog meer. Maar ik denk wel dat het juiste probleem boven al genoemd word...De drijfstang en krukas lagers. Maar ik denk dat je met 1,5 bar de zomer nog wel door komt. Heb dat met mijn Jeep lang genoeg gedaan. Maar het houd wel ergens op natuurlijk, haha
  6. Wil je echt power ?? Mik er dan gewoon een compressor op, bv een M90 die vaak op de grotere blokken van Mercedes word gemonteerd. Die koop je 2e hands ook voor tussen de 400 en 500 (een fatsoenlijke). Voor een honderd of 7 is het al te maken. Al gaat het hem dit niet worden op een blok met 200K op de teller. Dit is ook een beetje mijn plan. Vandaar dat ik maar ben begonnen met een fabrieksnieuw WJ onderblok, omdat dit gewoon een beter onderblok is dan van de ZJ. Maar omdat de uitlaatpoorten in de kop van een ZJ een stuk groter zijn als van de WJ. Heb ik een nieuwe ZJ kop, op een WJ onderblok geknutseld. Waarvan mij werd verteld dat dit niet mogelijk was. Het was ook niet mogelijk om een WJ onderblok in een ZJ te plaatsen. Nou hij loopt, en zit in mijn ZJ, dus.... Met wat ingreepjes links en rechts Deze combi is trouwens al een stuk sneller als een normaal blok. Het blok is ook in HEMI orange en Black wrinkle paint gespoten, dat schilt ook al 10pk meer, haha. En uiteindelijk was ik zo door geslagen dat ik mijn compressor budget er ook doorheen had gemaaid. Maar word vervolgd. Heb er nu 150km mee gereden, en rijd eigenlijk al erg goed. Ga zowiezo nog voor een 3" uitlaat. Heb nu 2'5", maar wel open demper. Heb je een 5,2 of 5,9 V8, dan is 2x 2,5 best schappelijk. Maar op een 4.0 straight 6, is 3" echt geen luxe hoor. Dat vind hij best fijn. Man ik, had onder mijn Nissan Silvia met een 2.0 een 4" titanium uitlaat zitten van vanaf de turbo tot achter, dat is dik 10cm. Hij had wel 519pk, haha
  7. Ja en ik eigenlijk 4, haha Mss dat we dan wel iets kunnen regelen. Neem aan jij/Masis die ongebruikte band wil
  8. Hoe vaak kom jij een (nieuw) blok tegen ? Een origineel fabrieksnieuw blok wat nog nooit heeft gedraaid ? Echt zo mooi dat mensen over de hele wereld (van alles wat ik er over kon vinden) zeggen dat het niet mogelijk is of past... En dan beweren uit ervaring te spreken. Want ik ben tegen alle adviezen in gegaan blijkbaar. Zelfs op Amerikaanse forums werd verteld dat het niet mogelijk was. Een WJ blok zou niet passen in een ZJ. Laat staan een WJ onder blok met een ZJ cilinder kop en ontsteking. Dat zou blijkbaar niet eens lopen. Wel apart dat het mij dan toch gelukt is. Met succes, haha. Heb er ook een WJ inlaat spruitstuk op zitten waarvan ik de poorten ook heb gematched. Het WJ onderblok heeft gewoon verschillende opwaarderingen ten opzichte van een ZJ blok. Maar bij de WJ kop zijn de poorten weer een stuk kleiner vanwege nieuwe emissie regels blijkbaar. Dus eigenlijk zou een ZJ kop op een WJ blok een super combi moeten zijn. EN DAT IS HET OOK. Want jeetje wat heeft hij nu een power. Bij half gas trek hij onderhand al net zo hard als het oude ZJ blok bij het pedaal volledig ingedrukt.
  9. Zou deze set ook in een GC ZJ 4.0 passen ? Of is dat toch weer anders ?
  10. De kabel kan gesteld worden waar de buitenkabel in de beugel zit. Daar zitten ribbeltjes. En daar stel je hem. Bij de oudere modellen zat dat gewoon met een klipje wat je er zo vanaf kan halen. Bij de originele kabel van de zj is dit wat minder practisch gemaakt. Je olie pijl van je bak was wel goed ? Meten met draaien motor.
  11. Weet niet of daar het grote vermogens winst ligt. Het spruitstuk van een wj is zowiezo al wat verbeterd ten opzichte van een zj spruitstuk. Maar meer in je kop zelf. Gasklep en inlaat kan wel. Maar het is allemaal vrij kostbaar. En het vermogen winst valt bij te verwaarlozen.
  12. Rij bij een test rit over een slechte klinkerweg. Als hij dan bonkt, dan kom je ook voor flinke kosten. Dan zijn de C clips en steek assen aan vervanging toen. En dan pak je de lagers en keringen ook meteen mee. En of hij olie lekt en waar vandaan. Mocht de achterste krukas kering lekken 'en je bent zelf niet handig... Dan kan dit ook flink in kosten oplopen. Trek de vacuüm leiding en de karter ventilatie los bij een warme motor. Heb je veel karter damp, dan heeft de motor ernstig onderhoud nodig. Luister of er een tik in de motor zit. Geef met de hand een beetje gas en luister dan bv naar een eventuele ratel. En wanneer de motor warm is, een keer aan de olie dop ruiken of de olie niet naar benzine ruikt. Je kan ook een aansteker onder de pijlstok houden. Begint de olie te branden of te knetteren ? Dan kan het een lekke koppakking zijn, of de motor zit op z'n laatste loodjes. Kijk wanneer de olie temperatuur op bedrijfstemperatuur komt, of de oliedruk niet zakt. Dat betekent meestal dat je drijfstanglagers versleten zijn, en je krukas dan waarschijnlijk ook een opfrisbeurt nodig heeft. WEET U ZEKER DAT U EEN JEEP WILT ? Als kan ik zelf niet zonder mijn Jeep. Ongeacht of er iets aan is of niet.
  13. O en over je banden. Dat komt heel veel voor. Zo worden overjaarde banden die onderhand al tegen het uitdrogen aan zitten, boor spotprijsjes online verkocht. Zijn gewoon banden die over zijn geweest. We blijven uiteraard Hollanders die hun spullen voor een zo mooi mogelijke prijs willen hebben. Maar een band is geen motor onderdeel. Het is rubber wat door de jaren heen verslechtert. En het is je contact punt met het wegdek. Dus het gaat hier ook om veiligheid.
×
×
  • Create New...