Spring naar bijdragen

Aanschaf Grand Cherokee G3 1995


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben in de wolken. We gaan een grand cherokee uit 1995 met een g3 tank aanschaffen. Alleen ik ben heel benieuwd hoeveel de auto verbruikt. Ik lees op dit forum ongeveer 1 op 7 op gas. Klopt dit? En hoeveel liter gaat er in een tank? Oh, ja het is 5,2 liter. Voor jullie echt jeep fans zijn dit misschien domme vragen. Maar misschien volgend jaar om deze tijd kan ik met de echt discussies meedoen!:P Bedankt alvast, groeten Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben in de wolken. We gaan een grand cherokee uit 1995 met een g3 tank aanschaffen. Alleen ik ben heel benieuwd hoeveel de auto verbruikt. Ik lees op dit forum ongeveer 1 op 7 op gas. Klopt dit? En hoeveel liter gaat er in een tank? Oh, ja het is 5,2 liter. Voor jullie echt jeep fans zijn dit misschien domme vragen. Maar misschien volgend jaar om deze tijd kan ik met de echt discussies meedoen!:P Bedankt alvast, groeten Wendy

Nou reken maar met 1 op 6 op gas dan zit je dichter bij de werkelijkheid. Met de caravan er achter haal ik deze waarde lang niet. Ik tank hooguit 45 liter gas dus een beperkt aantal km lastig als wij op vakantie gaan zeker in landen waar gas nog geen gemeengoed is. Maar verder rijd het super en ben ook content met de G3 gasinstallatie al meer dan 50.000 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wendy

volgens mij kan je vanaf 1996 g3 voordeel op je wegenbelasting krijgen (voor een gc)

een auto moet aan de Europese richtlijn EG 94/12 voldoen om in aanmerking te komen voor g3 voordeel.

Als je van de meter in de auto uitgaat kom je misschien uit op 1 op 6 maar als je werkelijk gereden km rekent op korte afstand (dorp stad) kom ik uit op 1 op 4 met een 5.9 en lange afstanden snelweg is 1 op 6 mogelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben in de wolken. We gaan een grand cherokee uit 1995 met een g3 tank aanschaffen. Alleen ik ben heel benieuwd hoeveel de auto verbruikt. Ik lees op dit forum ongeveer 1 op 7 op gas. Klopt dit? En hoeveel liter gaat er in een tank? Oh, ja het is 5,2 liter. Voor jullie echt jeep fans zijn dit misschien domme vragen. Maar misschien volgend jaar om deze tijd kan ik met de echt discussies meedoen!:P Bedankt alvast, groeten Wendy

wij hebben een 5,2 op gas(g3) 143 euro wegen belasting per maand, verbruik in de stad 1:5 op de grote weg 1:6,5. is gewoon een dijk van een auto las je gas onderbouw hebt dan zal het een 70 ltr tank zijn, die met80% vulling ca 56 ltr aan kan dan heb je een benzine tank van 36 ltr over.

als het binnen bouw is weet ik het niet

veel plezier met je GC

overigens klopt het wel dat een 95 gc wel een g3 installatie kan hebben, waarbij je het zelfde voordeel hebt als met een 96 gc( de onze is van 96)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...