Spring naar bijdragen

Bandenkeus ? Wie Kan Me Helpen


Recommended Posts

Beste mensen ,

aangezien ik zakelijk rij me de ZJ en me dat erg goed bevalt maar er nu nog M+S banden onderzitten wil ik voor de zomer een setje stille en snelwegproof bandjes laten monteren.

maar ik kom erg veel soorten tegen .

belangrijkste is de vraag : heb je voor een SUV andere banden nodig dan voor een gewone auto ? ik zie 225/70/16 met 102T staan dan lijkt het mij toch een goeie band

maar voor de meeste SUV's raden ze speciale banden aan .... ik snap er niets meer van zeg maar.

merk banden maakt me niets uit , prijs is belangrijkst en als ze maar voor snelweg goed zijn ... ik heb niets aan terreinbanden of rammelende banden want daar heb ik al ruime ervaring

mee en stille banden is een must,

wat zouden jullie adviseren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens hier:

http://www.offroadreifen.com/

Je krijgt dan een behooorlijk beeld van wat er allemaal te koop is en de eigenschappen van die banden.

Zelf gebruik ik het hele jaar door BFGoodrich AT/KO onder de ZJ en Cooper Discoverer ATR onder de XJ.

Die onder de ZJ zitten nu ruim 60.000 km. en kunnen nog wel even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?suchen=Ordern&cart_id=20864899.107.8587&ranzahl=4&Breite=225&Quer=70&Felge=16&Speed=H&Transport=P&dsco=107&weiter=0&sowigan=So&Ang_pro_Seite=10&sort_by=#R-161067

heb dus een lijstje waarin als goedkoopste Goodride staat ?! heeft iemand daar ervaring mee ?

het gaat mij om een band voor snelweg en geen terrein , gewoon een stille band en niet te duur

aangezien we met de vorige bedrijfswagen al veel geld kwijt waren .

ik hoor graag jullie tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen,ik heb er ook pirelli onder pirelli zoro rosso 235-60-18.ben er niet tevreden over.bij normaal weer goed tedoen,maar als het regend,weinig grip.

als ze op zijn komen er michielin onder of goodyear.

groet,Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grabber UHP bevallen mij prima onder de WJ, liggen er nu bijna 40k km onder en kunnen nog wel even mee. Ook in de sneeuw afgelopen winter konden ze redelijk hun mannetje staan. Zijn ook M+S banden overigens. De Goodyear Wrangler HP die erop lagen toen ik de WJ kocht waren al een eindje heen en dat was duidelijk te merken aan de grip bij nat weer. Misschien dat de nieuwe beter zijn maar vooralsnog zou ik die niet meteen aanraden. De bovengenoemde AT banden zijn leuk voor de winter of als je regelmatig offroad gaat rijden maar voor jouw bedoelde gebruik niet geschikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij general staan ze alle drie voor Highway-use:

grabber AW

grabber TR

ameritrac

De laatste wordt als stil genoemd, maar misschien zijn de andere dat ook wel...

Light Truck & SUVHighway Overview

Highway

Light Truck & SUV Tires

Grabberâ„¢ AW

Reach all your destinations in total comfort with premium ride and handling, quiet ride and all-season performance.

Grabberâ„¢ TR

Get more from your tires. Extreme toughness in all seasons.

AmeriTracâ„¢

The versatility to perform in any season. This premium all-season tire provides outstanding comfort, safety and performance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...