Spring naar bijdragen

Uitlaat Keuze


michel1972
 Share

Recommended Posts

Nu de jeep bijna gereed is ben ik aangekomen bij het maken van mijn uitlaat.

Nu ben ik er nog niet uit of ik een uitlaatsysyteem moet nemen die onder de wagen doorloopt

of juist aan de buitenkant gaat lopen dmv een sidemount uitlaatsysteem.

Weet iemand of er voor of nadelen kleven aan een sidemount uitlaatsysteem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Ik zou ook voor een uitlaatsysteem naar achteren toe gaan.

Mooi tussen het chassis, mocht je een keer raar komen te staan op een heuvel, is je uitlaatsysteem mooi beschermt.

Doe je hem aan de zijkant, heb je kans denk ik om de uitlaat te raken. Moet je waarschijnlijk wel heel raar staan.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik gewoon 2 pijpen naar achter leggen met een balans pijp(wel met mooie dempertjes).

Mvgr Rick

Het probleem zit hem in de beschikbare ruimte die er is. Doordat het bigblok een stukje breder is als een 304/360 amc blijft er aan beide kanten tussen het motorblok en chassis maar weinig ruimte over. Hierdoor moet de header aangepast worden en blijft er uiteindelijk tussen de header en de chassibalken nog geen 1 cm ruimte over. Dan is de header zo gemaakt dat de collector 3 inch is en elke pijp afzonderlijk 1.5 inch is. Dat is eigenlijk te krap bemeten voor een dergelijk blok. Ze adviseren pijpen van 1 3/4 inch of groter.

Nadat de header geplaatst is moet ik met diverse bochten gaan werken om het uitlaatsysteem kwijt te kunnen.

Zie de foto's van hoe krap het allemaal is en hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik geneigd ben om ze buiten de auto te plaatsen zonder balanspijp.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem zit hem in de beschikbare ruimte die er is. Doordat het bigblok een stukje breder is als een 304/360 amc blijft er aan beide kanten tussen het motorblok en chassis maar weinig ruimte over. Hierdoor moet de header aangepast worden en blijft er uiteindelijk tussen de header en de chassibalken nog geen 1 cm ruimte over. Dan is de header zo gemaakt dat de collector 3 inch is en elke pijp afzonderlijk 1.5 inch is. Dat is eigenlijk te krap bemeten voor een dergelijk blok. Ze adviseren pijpen van 1 3/4 inch of groter.

Nadat de header geplaatst is moet ik met diverse bochten gaan werken om het uitlaatsysteem kwijt te kunnen.

Zie de foto's van hoe krap het allemaal is en hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik geneigd ben om ze buiten de auto te plaatsen zonder balanspijp.

tja er is niet al te veel ruimte, maar het kan wel, maar buiten om is makkelijker, we gaan er ons er met z'n allen nog een keer over buigen :)

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...