michel1972 Geplaatst January 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2011 Nu de jeep bijna gereed is ben ik aangekomen bij het maken van mijn uitlaat. Nu ben ik er nog niet uit of ik een uitlaatsysyteem moet nemen die onder de wagen doorloopt of juist aan de buitenkant gaat lopen dmv een sidemount uitlaatsysteem. Weet iemand of er voor of nadelen kleven aan een sidemount uitlaatsysteem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst February 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2011 Persoonlijk zou ik gewoon 2 pijpen naar achter leggen met een balans pijp(wel met mooie dempertjes). Mvgr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst February 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2011 Hey, Ik zou ook voor een uitlaatsysteem naar achteren toe gaan. Mooi tussen het chassis, mocht je een keer raar komen te staan op een heuvel, is je uitlaatsysteem mooi beschermt. Doe je hem aan de zijkant, heb je kans denk ik om de uitlaat te raken. Moet je waarschijnlijk wel heel raar staan. Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 2, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2011 (bewerkt) Persoonlijk zou ik gewoon 2 pijpen naar achter leggen met een balans pijp(wel met mooie dempertjes). Mvgr Rick Het probleem zit hem in de beschikbare ruimte die er is. Doordat het bigblok een stukje breder is als een 304/360 amc blijft er aan beide kanten tussen het motorblok en chassis maar weinig ruimte over. Hierdoor moet de header aangepast worden en blijft er uiteindelijk tussen de header en de chassibalken nog geen 1 cm ruimte over. Dan is de header zo gemaakt dat de collector 3 inch is en elke pijp afzonderlijk 1.5 inch is. Dat is eigenlijk te krap bemeten voor een dergelijk blok. Ze adviseren pijpen van 1 3/4 inch of groter. Nadat de header geplaatst is moet ik met diverse bochten gaan werken om het uitlaatsysteem kwijt te kunnen. Zie de foto's van hoe krap het allemaal is en hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik geneigd ben om ze buiten de auto te plaatsen zonder balanspijp. February 2, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2011 (bewerkt) Het probleem zit hem in de beschikbare ruimte die er is. Doordat het bigblok een stukje breder is als een 304/360 amc blijft er aan beide kanten tussen het motorblok en chassis maar weinig ruimte over. Hierdoor moet de header aangepast worden en blijft er uiteindelijk tussen de header en de chassibalken nog geen 1 cm ruimte over. Dan is de header zo gemaakt dat de collector 3 inch is en elke pijp afzonderlijk 1.5 inch is. Dat is eigenlijk te krap bemeten voor een dergelijk blok. Ze adviseren pijpen van 1 3/4 inch of groter. Nadat de header geplaatst is moet ik met diverse bochten gaan werken om het uitlaatsysteem kwijt te kunnen. Zie de foto's van hoe krap het allemaal is en hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik geneigd ben om ze buiten de auto te plaatsen zonder balanspijp. tja er is niet al te veel ruimte, maar het kan wel, maar buiten om is makkelijker, we gaan er ons er met z'n allen nog een keer over buigen February 2, 2011 bewerkt door aitze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.