Rienl Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Kan iemand mij helpen, Ik heb een rancho 3"lift gekocht (nieuwe bladveren, spiraal veren, control-arms en shocks) had hier voor een teraflex budget lift van 1,5" Nu heb ik deze twee onder mijn XJ gestoken, deed test rit en bleek inorde te zijn... Volgende dag haal ik de 70-80km/u en kreeg te maken met de bekende death-wobble! Wat moet ik allemaal nog doen nadat ik dit heb gedaan (3" rancho + teraflex)? Of is het gewoon verstandiger van de teraflex te verwijderen? Maar zonder de teraflex was ik niet bepaalt onder de indruk! En de rancho set koste toch al wel over de 1000euro! En zijn er ook problemen in verband met uitlijning, aandrijf as (hoek i.v.m. kruisjes...) Ik had graag uitleg van iemand die er iets van af weet! Al vast bedankt! Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Ik zou idd de BB verwijderen. Had bij onze XJ een 3" Trailmaster icm 1 3/4" BB en vond het stuurgedrag zeer zenuwachtig. Na verwijderen van de BB was het weer normaal. Het caster veranderd behoorlijk met deze combi, zou mij niets verbazen als deze bijna 0 graden is. En dan heb je zomaar een death wobble te pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst January 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2011 Dus hij moet er zeker onderuit de teraflex? Enkel met de 3" verenlift moet ik niets veranderen...? Welke banden heb jij steken om in terrein te gaan met de 3" lift? Ik dacht aan 31 of toch maar bij 30 houden? Want het is wel de bedoeling dat ik niet meer zo snel vast rij als vroeger. Al zeker bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst January 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2011 (bewerkt) Heb zelf mijn trackbar terug bijgedraaid en death wobble is nu verleden tijd... (hoop ik) Maar zou nu nog ofwel shims of transmissionshifter moeten steken als ik mijn teraflex wil behouden... (voor mijn kruisjes te sparen) Weet iemand hoe ik dit het beste doe? Zou toch graag de bussen en schakels van de teraflex laten zitten... Suggesties voor wat ik nog moet doen?? Ik heb zelf nog opzoek werk gedaan, bij deze zal ik vermelden in volgorde van wat belangrijk is wat er nog moet gebeuren. Misschien is hier iemand nog mee geholpen! 1. Adjustable front lower control arms (voor het caster terug goed te krijgen dwz as naar voor brengen) 2. Transfer case drop kit (kruisjes sparen!) 3. Front swaybar dropkit (wiel uitslag) 4. Adjustable trac bar (stuurgedrag) 5. 6° shims (voor achter as) 6. eventueel brake line extention kit Ik zal nog posten wat ik uiteindelijk ga doen, want om deze onderdelen aan te schaffen ben ik waarschijnlijk weer een hoop geld kwijt! Reacties zijn nog altijd welkom! February 1, 2011 bewerkt door Rienl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2011 (bewerkt) Heb zelf mijn trackbar terug bijgedraaid en death wobble is nu verleden tijd... (hoop ik) Maar zou nu nog ofwel shims of transmissionshifter moeten steken als ik mijn teraflex wil behouden... (voor mijn kruisjes te sparen) Weet iemand hoe ik dit het beste doe? Zou toch graag de bussen en schakels van de teraflex laten zitten... Suggesties voor wat ik nog moet doen?? Ik heb zelf nog opzoek werk gedaan, bij deze zal ik vermelden in volgorde van wat belangrijk is wat er nog moet gebeuren. Misschien is hier iemand nog mee geholpen! 1. Adjustable front lower control arms (voor het caster terug goed te krijgen dwz as naar voor brengen) 2. Transfer case drop kit (kruisjes sparen!) 3. Front swaybar dropkit (wiel uitslag) 4. Adjustable trac bar (stuurgedrag) 5. 6° shims (voor achter as) 6. eventueel brake line extention kit Ik zal nog posten wat ik uiteindelijk ga doen, want om deze onderdelen aan te schaffen ben ik waarschijnlijk weer een hoop geld kwijt! Reacties zijn nog altijd welkom! Het is maar wat je wil, wil je deze hoogte houden dan zal je wat moeten gaan doen, ten eerste de onderste controle armen verlengen of langere zoeken, je kan de tussenbakken met automaat simpel laten zakken, een paar busjes van 2.5 cm er tussen en klaar is kees, voor de tracbar is wel een simpel beugeltje in de handel, boutje erin en even vastbakken en ook dit is weer klaar, langer remleidingen voor zijn nodig als je max in of uit gaat veren, achter kan je de boel wel wat bij buigen, swaybar kan er wel af, heb je niet nodig Boris van cherokee part heeft altijd wel wat liggen dus kan het vast met een kleine beurs February 2, 2011 bewerkt door aitze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst February 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2011 Ik heb toch maar besloten om de teraflex voorlopig te verwijderen omdat het toch omslachtiger was dan ik had gedacht... Nu rijdt mijn cherokee veel beter, maar staat helaas minder hoog! Maar toch nog altijd hoger dan met enkel de teraflex budget lift. Bedankt voor de tips, misschien dat ik over een tijdje er wel een trackbar voor ga kopen. Mvg Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst February 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2011 @ aitze, waar is dat beugeltje voor de trackbar in de handel?? ook voor cherokee toevallig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen dw Geplaatst February 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2011 http://www.tntcustoms.com/droptrackbarbracketxj.aspx Ik moet er wel bij zeggen, voor 60 euro meer heb je een adj trackbar + naar het schijnt is dit niet stevig... Het zou gewoon kapot geduwt worden, heb ik me laten vertellen. Waarschijnlijk vind je dit ook wel op een andere site... Maar het bestaat! Grts Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.