Spring naar bijdragen

3" Lift + Teraflex Budget Lift


Recommended Posts

Kan iemand mij helpen,

Ik heb een rancho 3"lift gekocht (nieuwe bladveren, spiraal veren, control-arms en shocks)

had hier voor een teraflex budget lift van 1,5"

Nu heb ik deze twee onder mijn XJ gestoken, deed test rit en bleek inorde te zijn...

Volgende dag haal ik de 70-80km/u en kreeg te maken met de bekende death-wobble!

Wat moet ik allemaal nog doen nadat ik dit heb gedaan (3" rancho + teraflex)?

Of is het gewoon verstandiger van de teraflex te verwijderen?

Maar zonder de teraflex was ik niet bepaalt onder de indruk! En de rancho set koste toch al wel over de 1000euro!

En zijn er ook problemen in verband met uitlijning, aandrijf as (hoek i.v.m. kruisjes...)

Ik had graag uitleg van iemand die er iets van af weet!

Al vast bedankt!

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou idd de BB verwijderen. Had bij onze XJ een 3" Trailmaster icm 1 3/4" BB en vond het stuurgedrag zeer zenuwachtig. Na verwijderen van de BB was het weer normaal.

Het caster veranderd behoorlijk met deze combi, zou mij niets verbazen als deze bijna 0 graden is. En dan heb je zomaar een death wobble te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus hij moet er zeker onderuit de teraflex?

Enkel met de 3" verenlift moet ik niets veranderen...?

Welke banden heb jij steken om in terrein te gaan met de 3" lift? Ik dacht aan 31 of toch maar bij 30 houden?

Want het is wel de bedoeling dat ik niet meer zo snel vast rij als vroeger.

Al zeker bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf mijn trackbar terug bijgedraaid en death wobble is nu verleden tijd... (hoop ik)

Maar zou nu nog ofwel shims of transmissionshifter moeten steken als ik mijn teraflex wil behouden... (voor mijn kruisjes te sparen)

Weet iemand hoe ik dit het beste doe?

Zou toch graag de bussen en schakels van de teraflex laten zitten...

Suggesties voor wat ik nog moet doen??

Ik heb zelf nog opzoek werk gedaan, bij deze zal ik vermelden in volgorde van wat belangrijk is wat er nog moet gebeuren.

Misschien is hier iemand nog mee geholpen!

1. Adjustable front lower control arms (voor het caster terug goed te krijgen dwz as naar voor brengen)

2. Transfer case drop kit (kruisjes sparen!)

3. Front swaybar dropkit (wiel uitslag)

4. Adjustable trac bar (stuurgedrag)

5. 6° shims (voor achter as)

6. eventueel brake line extention kit

Ik zal nog posten wat ik uiteindelijk ga doen, want om deze onderdelen aan te schaffen ben ik waarschijnlijk weer een hoop geld kwijt!

Reacties zijn nog altijd welkom!

bewerkt door Rienl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf mijn trackbar terug bijgedraaid en death wobble is nu verleden tijd... (hoop ik)

Maar zou nu nog ofwel shims of transmissionshifter moeten steken als ik mijn teraflex wil behouden... (voor mijn kruisjes te sparen)

Weet iemand hoe ik dit het beste doe?

Zou toch graag de bussen en schakels van de teraflex laten zitten...

Suggesties voor wat ik nog moet doen??

Ik heb zelf nog opzoek werk gedaan, bij deze zal ik vermelden in volgorde van wat belangrijk is wat er nog moet gebeuren.

Misschien is hier iemand nog mee geholpen!

1. Adjustable front lower control arms (voor het caster terug goed te krijgen dwz as naar voor brengen)

2. Transfer case drop kit (kruisjes sparen!)

3. Front swaybar dropkit (wiel uitslag)

4. Adjustable trac bar (stuurgedrag)

5. 6° shims (voor achter as)

6. eventueel brake line extention kit

Ik zal nog posten wat ik uiteindelijk ga doen, want om deze onderdelen aan te schaffen ben ik waarschijnlijk weer een hoop geld kwijt!

Reacties zijn nog altijd welkom!

Het is maar wat je wil, wil je deze hoogte houden dan zal je wat moeten gaan doen, ten eerste de onderste controle armen verlengen of langere zoeken, je kan de tussenbakken met automaat simpel laten zakken, een paar busjes van 2.5 cm er tussen en klaar is kees, voor de tracbar is wel een simpel beugeltje in de handel, boutje erin en even vastbakken en ook dit is weer klaar, langer remleidingen voor zijn nodig als je max in of uit gaat veren, achter kan je de boel wel wat bij buigen, swaybar kan er wel af, heb je niet nodig :huh:

Boris van cherokee part heeft altijd wel wat liggen dus kan het vast met een kleine beurs :D

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toch maar besloten om de teraflex voorlopig te verwijderen omdat het toch omslachtiger was dan ik had gedacht...

Nu rijdt mijn cherokee veel beter, maar staat helaas minder hoog! Maar toch nog altijd hoger dan met enkel de teraflex budget lift.

Bedankt voor de tips, misschien dat ik over een tijdje er wel een trackbar voor ga kopen.

Mvg Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

http://www.tntcustoms.com/droptrackbarbracketxj.aspx

Ik moet er wel bij zeggen, voor 60 euro meer heb je een adj trackbar + naar het schijnt is dit niet stevig...

Het zou gewoon kapot geduwt worden, heb ik me laten vertellen.

Waarschijnlijk vind je dit ook wel op een andere site... Maar het bestaat!

Grts Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...