Spring naar bijdragen

Hulp Bij Aankoop Wrangles, Omg. Amsterdam


gnilo
 Share

Recommended Posts

Geachte forummers,

Ik ga a.s. zaterdag rond een uur of 11 kijken in Hoofddorp bij deze Jeep, zie http://link.marktplaats.nl/409712129

Heeft wellicht iemand tijd om even mee te gaan, ik kan je ophalen evt.

Zo niet, misschien dat iemand wat over de Jeep kan vertellen, misschien vorige eigenaar of iets??? Ik heb het topic "Aankooptips" doorgelezen, misschien nog andere tips.

Hoor graag van jullie, want ik wil de Jeep graag aanschaffen, maar wil geen mispoes kopen.

Gr Arnaud

a.oling@telfort.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Zo op de foto's te zien een leuke auto. Ziet er nog goed uit. Maar let wel op evt. gebreken 'onder water'. De bekende plekken op roest controleren. Is het chassis nog goed. Zit er speling op de stuurdelen, wielen, lagers etc.

Ik heb alleen m'n twijfels over de in de advertentie genoemde kilometerstand. 19.500 km voor een auto uit 1991 ?

Maar ieder geval succes met de evt. aankoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit mij aan bij dog jeeper en ik zou persoonlijk even over de prijs babelen want die vind zelf wel wat aan de hoge kant ( dat is persoonlijk) verder succes met de ondehandelingen :P

let even op of dat de 4wd goed functioneerd.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die 4 vorige eigenaars samen maar 19.500 km bij elkaar hebben gereden,

dan wordt het hoog tijd voor een uittreksel uit de NAP, lijkt mij...

Als blijkt, dat alles wel in orde is, dan kun je hier een leuke Jeep aan hebben,

die amper is ingereden...

bewerkt door marcel 4x4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Ik heb de prijs op 4500 bedongen......

Km stand via autopas gecontroleerd maar klop niet. Nog gevraagd aan verkoper en hij zijn antwoord: "Ik heb de auto bij een betrouwbare kennis gekocht en hij zegt dat dit de juiste stand is, er zijn ook geen boekjes bij."

Wat moet ik hiermee?? Niet iemand zin en tijd om rond 11.30u in Hoofddorp even mee te kijken. Ik heb er 50 euro voor over!

Gr Arnaud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Ik heb de prijs op 4500 bedongen......

Km stand via autopas gecontroleerd maar klop niet. Nog gevraagd aan verkoper en hij zijn antwoord: "Ik heb de auto bij een betrouwbare kennis gekocht en hij zegt dat dit de juiste stand is, er zijn ook geen boekjes bij."

Wat moet ik hiermee?? Niet iemand zin en tijd om rond 11.30u in Hoofddorp even mee te kijken. Ik heb er 50 euro voor over!

Gr Arnaud

Vraag of je er een aankoopkeuring op mag laten doen; krijg je gelijk een rapport en weet je een stuk beter waar je aan toe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Arnoud,

Als ik moest kiezen tussen de bewering van een "betrouwbare kennis van een autoverkoper" of de

harde feiten van de onafhankelijke N.A.P., dan wist ik het wel...

En omdat de juiste kilometerstand dus niet kan worden gegarandeerd, moet je nog meer dan gewoon

vertrouwen op je eigen waarnemingen tijdens de bezichtiging en proefrit.

Je moet er beslist een goed gevoel bij hebben!

En bij twijfel: gewoon laten staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

op: https://ovi.rdw.nl/ kun je alle nederlandse kentekens opvragen.

Jouw auto is geimporteerd; als je naar de jaartallen kijkt ( tabblad historie ) lijkt de km stand, mede gegeven het aantal vorige eigenaren inderdaad wel erg laag.

in ieder geval zou je de naam van de kennis / vorige eigenaar op kunnen vragen, die je dan ook weer door kan sturen etc.

Heb ik zelf net ook gedaan bij aanschaf van mijn jeep. Als de verkoper te goeder trouw is, zullen hij en de vorige eigenaren het hoogst waarschijnlijk geen enkel probleem / het leuk vinden om je wat over de historie van het voertuig te vertellen.

Leer je ook meteen wat over eventuele vorige aanpassingen etc....:)

Los daarvan zouden er ergens toch wel papieren moeten zijn van bijvoorbeeld de import / onderhoud van 1 van de vorige eigenaren.

Buitenlandse auto's hebben van origine overigens vaak een km teller in miles.

Mocht alles blijken te kloppen, dan heb je een auto met een erg lage km stand voor een absolute bodemprijs.

Hoop voor je dat het echt zo is, en succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arnaud ging samen met de verkoopster de auto over laten schrijven, toen ik wegging.

Dus Nederland is een nieuwe Jeep-virus patient rijker.

Auto zag er aan de onderkant prima uit. Geen (merkbare) speling in de stuurinrichting, lagers e.d..

Is weinig tot niet in het terrein geweest. Is hoofdzakelijk de laatste tijd alleen gebruikt om op en neer te rijden naar het strand.

Vering was een beetje aan het doorzakken, maar dat is ook niet verwonderlijk na 19 jaar.

Voor de rest een paar roestplekjes op de voorschermen en het raamframe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, heb hem gekocht. Prachtige machine. Remko heeft inderdaad de wagen geïnspecteerd. Ben blij dat hij mee was. Nogmaals hartelijk dank Remko!!!!!

Ik ben zelf goed technisch onderlegd ook qua auto's maar een Jeep is toch weer een vak apart. Gister is hij even op de brug gegaan om de boel even goed te bekijken. Niets noemenswaardig gezien. Op wat roestplekjes na, de bekende, in hij nog in prima conditie. Ik zal binnenkort wat foto's posten.

Het eerste wat ik ga doen, zijn de deurrubbers en wheaterstips vervangen. Tevens ga ik er nieuwe sloten inzetten. Iemand een adresje voor nieuwe sloten?????

De rubbers ( 2x 95 deur en 21 wheaterstrips hoeveel? geen idee) zijn echt op.

De Jeep rijdt heerlijk. Gister zag mijn zoontje hem, en hij wilde meteen een stukje (mee)rijden. Is geen stukje geworden maar een heel stuk :D . Ik kreeg er geen genoeg van en mijn zoontje al helemaal niet (hij is 5 overigens). Ik wist wel dat het een publiekstrekker was, maar zoveel scheve nekken, prachtig :P .

Tot laters :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Arnaud,

Voordat je voor nieuwe sloten gaat kijken, maak eerst de deuren even open via de binnenkant. Is een kwestie van een paar schroeven. En kijk even of alle stangetjes en heveltjes nog wel goed vast zitten. en of het binnenwerk nog wel goed werkt.

Is dit niet het geval, dan kun je er wel nieuwe sloten inzetten, maar werkt het geheel nog steeds niet.

gr.

Remko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...