Spring naar bijdragen

Jeep Cherokee Voor De Paardentrailer


Pegasus
 Share

Recommended Posts

Als die trailer redelijk zwaar wordt belast is er een kans dat de remmen tóch worden aangetrokken. Bij een caravan kun je, door de handle tot het uiterste op te trekken, de rem naar achter ook blokkeren. Ik heb het met de caravan bij de hand gehad toen ik uit een soort kuil vrij steil omhoog moest duwen. Als dat het geval is, is een hand-sper een oplossing. Een andere oplossing is om een zwaardere demper in de oplooprem te monteren.

Het kan inderdaad soms wat blijven remmen maar een zwaardere demper moet ik echt afraden..heeft mij al een keer oververhitte remmen (zj) opgeleverd bij een trip naar frankrijk.

tijdens het rijden in de file met veel remmen en optrekken reageert de oplooprem te laat en dat ga je merken. in je remmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan inderdaad soms wat blijven remmen maar een zwaardere demper moet ik echt afraden..heeft mij al een keer oververhitte remmen (zj) opgeleverd bij een trip naar frankrijk.

tijdens het rijden in de file met veel remmen en optrekken reageert de oplooprem te laat en dat ga je merken. in je remmen.

Als de aanhanger door zijn eigen gewicht de oplooprem aantrekt kan het zeker niet aan het steviger karakter van de demper hebben gelegen. Die voorkomt juist het voortijdige oplopen. Er moet iets fout zijn geweest in de afstelling van de remmen of de werking van de demper. Bij mij was de demper na zo'n 80.000 km. versleten en dat koste me de remmen in Frankrijk. Na montage van een nieuwe is dat niet meer voorgekomen. Tijdens het afdalen af en toe een beetje gas kan ook geen kwaad om de combinatie even te strekken trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de aanhanger door zijn eigen gewicht de oplooprem aantrekt kan het zeker niet aan het steviger karakter van de demper hebben gelegen. Die voorkomt juist het voortijdige oplopen. Er moet iets fout zijn geweest in de afstelling van de remmen of de werking van de demper. Bij mij was de demper na zo'n 80.000 km. versleten en dat koste me de remmen in Frankrijk. Na montage van een nieuwe is dat niet meer voorgekomen. Tijdens het afdalen af en toe een beetje gas kan ook geen kwaad om de combinatie even te strekken trouwens.

het woord zegt het eigenlijk al "demper" het geeft een bepaalde traagheid. bij veel rem en optrek acties zoals in een file werkt het systeen met een te grote vertraging waardoor de remmen van de auto het te zwaar krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...