Spring naar bijdragen

Uitlaat


zeehond
 Share

Recommended Posts

Originally posted by SS J10@Apr 30 2005, 18:29

valt wel mee hoor..gewoon dat ding er tussen uit,

een glaspack?? ken ik nie..maar als er geen U9 op je

kenteken staat istie nie verplicht.

<div align="right">

bij mij staat er op kenteken type wfangler 4.0I hardtop U9

wat wil dat zeggen dan U9 dat ik een kathalisator heb ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is niet helemaal waar u9 staat voor cat. maar tot eind 92 is ie niet verplicht, maar je moet wel aan de co test voldoen en dat is vaak een probleempje nu bij de laatste keuring kwam ik ook zonder cat en was mijn co uitstoot te hoog maar volgens de garage houder lag dit aan me choke????? biggrin.gif die zogenaamd nog aan stond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er op het kenteken gesproken wordt van U9, is de kat verplicht! Nu kunnen keurmeesters veel zeggen en denken, maar als er een steekproef komt ga je nat!

Bovendoen gelden er, om het makkelijk te maken, verschillende regels voor auto's met geel en auto's met grijs kenteken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Apr 30 2005, 23:15

Als er op het kenteken gesproken wordt van U9, is de kat verplicht! Nu kunnen keurmeesters veel zeggen en denken, maar als er een steekproef komt ga je nat!

Bovendoen gelden er, om het makkelijk te maken, verschillende regels voor auto's met geel en auto's met grijs kenteken!

<div align="right">

hey jongens ik heb een week of twee geleden mijn cat er vantussen gehaald en een flowmaster demper gestoken en nu vind ik dat mijn wrangler 4.0 minder goed optrekt weet er iemand raad mee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hé ik zal het nog es opzoeken maar volgens mij heb ik het van de rdw site toen ben ik naar de garage gegaan en die heeft het in een boekje opgezocht en zei dat ik gelijk had, maar ik zoek het nog een keer op als ik tijd heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat Menno misschien toch aardig goed zit.

Als het zo lees gaat het om de meting/uitstoot en niet om een kat.

De kat. verminderd de uitstoot maar als ie zonder kat. binnen de grenzen blijft......

Achja. Je kan niet alles weten, hè wink.gif

Van de RDW-site:

Viergasmeting

Vanaf 1 januari 1998 moeten auto’s met een benzinemotor of LPG-motor met een ‘geregelde’ katalysator én met een bouwjaar van 1993 of later een zogenaamde viergasmeting ondergaan. Met behulp van een viergastester wordt gecontroleerd of de uitstoot van de uitlaatgassen de wettelijke percentages niet overschrijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...