Spring naar bijdragen

benzinelucht


iwan
 Share

Recommended Posts

Moge mannen,

Wat weten jullie over de benzine-lucht in en rondom de auto, ik heb zitten kijken voor lekken maar volgens mij is het gewoon de uitlaat. Tijdens het rijden komt ie lucht gewoon naar binnen.

Is dit normaal?

Heeft één van jullie hier ook last van en is het toch niet normaal?

Wat te doen???

Alvast bedankt!

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het als je open rijd ??, want dan kan dat kloppen. Dit heb ik namelijk ook. Het ligt een beetje aan de uitlaat waar die uitkomt en de werveling achter de auto.

Je zou de auto eens opnieuw moeten laten afstellen, dat kan al veel schelen. (ook in het verbruik)

Als het met de HT erop is dan is het wel vreemd.

Groeten Bas ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hetzelfde probleem..... nou loopt ie ook niet geweldig (schokt een beetje als ie stationair draait, en als ik gas geef lijt het eerst of ie stikt...) dus moet em nog wel af (laten) stellen.

maar nou heb ik ook net getankt en mijn benzine dop is een hele vreemde, een soort schuim om af te sluiten en een soort schoepje ofzo om de dop in het gaatje te laten zitten???? dus kan het ook zijn dat er gewoon benzine uit loopt bij het optrekken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat jij bedoel is volgens mij een nood benzine dop die je bij bijna elke pomp kan kopen.

bij mij zit er een renault dop op dus misschien dat je bij een renault garage een passende draaidop kan regelen.

nooddoppen zijn zoals de naam het al zegt voor de nood en zorgen er alleen voor dat het er niet heel hard weer uit gaat maar dichten nooit goed af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iwan heeft een '87 er YJ.. daar zit nog het oude type dop op. Die doppen draai je er niet op en af, maar druk je gewoon dicht totdat je -klik- hoort! Probleem is daarbij het rubber, daar zit meteen de veerdruk van de dop in. Wordt dat rubber slecht, dan ruik je benzine en de dop gaat lekken.

Het goede nieuws: B&S heeft die doppen gewoon (nieuw) liggen!

Het slechte nieuws: Het rubber is niet los leverbaar... sad.gif

Dit is 'm:

0922.10.jpg

Ik dacht dat ik er vorig jaar zo'n €50,- voor kwijt was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moge mannen,

Nou heb ik ook zo'n dop gekocht bij Off-road-centre, ik geloof voor € 18,00 ofzo. Alleen hij past niet!!! Ik krijg hem er met geen mogelijkheid op en ik ben bang dat als ik hem wel opkrijg dat ik hem er met geen mogelijkheid uit krijg. Ik vind het ook raar dat ie pas gaat stinken als de motor loopt, dan hoeft het toch ook niks met de dop te maken te hebben? Ik zal eens gaan checken wanneer ie nou precies gaat stinken, voorlopig zijn ze nog bezig om Cherokee-stoelen in te bouwen.......mooi hoor!

Gr Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by iwan@May 4 2005, 09:24

Moge mannen,

Nou heb ik ook zo'n dop gekocht bij Off-road-centre, ik geloof voor € 18,00 ofzo. Alleen hij past niet!!! Ik krijg hem er met geen mogelijkheid op en ik ben bang dat als ik hem wel opkrijg dat ik hem er met geen mogelijkheid uit krijg. Ik vind het ook raar dat ie pas gaat stinken als de motor loopt, dan hoeft het toch ook niks met de dop te maken te hebben? Ik zal eens gaan checken wanneer ie nou precies gaat stinken, voorlopig zijn ze nog bezig om Cherokee-stoelen in te bouwen.......mooi hoor!

Gr Iwan

<div align="right">

Beste,

al eens de benzine injectoren gecheckt. Als zij lek zijn veroorzaken zij een penetrante benzinelucht, je kan het aan de injector zelf zien of hij lekt. Nieuw rubbertje of 'in wordt case' nieuwe injector.

Succes,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al eens de benzine injectoren gecheckt

Op zich kan dat het probleem zijn, maar niet bij een (originele) '87er. De 4.2 heeft nog een carburateur en de 2.5 heeft monopoint injectie! Maar als er een motor met multipoint injectie igebouwd is, zou dat kunnen!

Dan zijn overigens ook de brandstofleidingen en het filter onder de auto verdacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenin je dop zit, als het goed is, een "harmonicavormig" rubber. Dat zorgt voor de afdichting en tevens de tegendruk bij het sluiten van de dop. Bij mij was dat rubber gaar, met als gevolg een benzinelucht rond de auto. Ik rook het vooral wanneer ik stil kwam te staan na een ritje ( verkeerslicht e.d.). Als de auto een tijdje stilstond was de geur (practisch) weg. Na montage van de nieuwe dop was het probleem verholpen. Bij mij was het rubber dan ook echt gaar, het lag er in 2 delen in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Aan de passagierskant van jouw motor zit een soort blikje dat gevuld is met koolstof. Dit blikje vangt de benzinedamp op die overblijft in de carburateur als de motor koud is. Als dit blikje of de slangen die ernaartoe lopen beschadigd zijn dan kan je een benzinelucht ruiken. Ook kan het zijn dat jouw luchtfiltervervangen moet worden. Dit zou je ook moeten merken aan mindere prestaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

En, probleem verholpen?

Indien niet: Onderstaande recall kwam ik ergens tegen....

NHTSA ID Number: 94V106000

Years: 1987-94

Year of Recall: '94

Summary: VEHICLE DESCRIPTION: MULTIPURPOSE PASSENGER VEHICLES EQUIPPED WITH PLASTIC FUEL TANKS. THE FUEL TANK SENDING UNIT GASKET CAN CRACK CAUSING FUEL AND FUEL VAPOR LEAKS. FUEL AND FUEL VAPOR LEAKED FROM THE FUEL TANK CAN RESULT IN FIRE WHEN EXPOSED TO A SOURCE OF IGNITION. REPLACE THE FUEL TANK SENDING UNIT GASKET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...