Spring naar bijdragen

Bladveren Behandelen (Poedercoaten?)


 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik wil graag mijn set bladveren behandelen. Ze zijn nog nieuw maar wil ze graag lang mooi houden.

Ik heb gebeld om ze te laten stralen en poedercoaten, maar lees op internet dat dit er waarschijnlijk afbreekt

Is er iemand die ze behandeld heeft (gepoedercoad, verzinkt etc??)?

En weet iemand tips / manieren om ze het langste mooi te houden?

Vriendelijk bedankt,

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat ik daar nog niet aan gedacht had :P

Nee, je zult ze niet nieuw houden, maar ik ben de jeep nu body off aan het restaureren en zou het zonde vinden als over 1 / 2 maanden de bladveren aan het roesten zijn.

Mocht het zo zijn dat bijvoorbeeld verzinken, of poedercoaten goed is (en tegen de flexibiliteit kan van de bladveren) dan zou ik dit graag laten doen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi kenzo, ik heb net mijn nieuwe verhogingsveren gewoon gespoten.(meer om de lijm van die lelijke stickers weg te werken)

(heb nu al spijt)

beste oplossing 2 bussen bruine tectyl ML. erop leeg spuiten. een paar dagen lang een laagje erop en ze gaan 100 jaar mee.

ik heb destijds bij mijnpontiac gedaan en zien er nog als nieuw uit en ze plakken niet (alleen met 35 graden in de zomer)

veel succes.

groeten paul

Hallo,

ik wil graag mijn set bladveren behandelen. Ze zijn nog nieuw maar wil ze graag lang mooi houden.

Ik heb gebeld om ze te laten stralen en poedercoaten, maar lees op internet dat dit er waarschijnlijk afbreekt

Is er iemand die ze behandeld heeft (gepoedercoad, verzinkt etc??)?

En weet iemand tips / manieren om ze het langste mooi te houden?

Vriendelijk bedankt,

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij bladveerpakketten wrijven de bladen langs elkaar bij in- en uitveren. Daar ontleent de bladveer zelfs z'n zelfdempend effect aan. Niets zal de veerbladen op de wrijfplekken kunnen beschermen tegen roesten, ben ik bang. Gewoon accepteren, dus. Of enkelblads veren zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Robin,

Bedankt voor de reactie. Hoelang geleden zijn ze gespoten? En hoe zien ze nu nog uit?

Denk dat ik hier eens mee ga proberen. Bedankt voor de reactie

Groeten Kenzo

Hey Kenzo,

Is nu ongeveer een jaar geleden en ziet er nog steeds als nieuw uit. Mijn broer heeft het 2 jaar geleden gebruikt en ziet er ook nog strak uit.

Het enige wat ik niet doe is in de regen e.d. rijden. Ben meer een mooi weer rijder.

Als je wel door de regen gaat rijden, zal ik het aanraden om de bladveren wel helemaal los halen, anders krijg je snel 'roest-druppels' aan de zijkant van de bladveren.

Voordeel van deze lak is dat het een flexibele lak is. Deze knapt niet ze snel af. Maar bij bladveren is dat altijd lastig, omdat er behoorlijk veel bewegen in kan komen.

Ander voordeel van deze lak is dat je het ook mooi in de was kan zetten, mocht je van een glimmende onderkant houden;)

Weet niet waar je woont, je bent anders wel een keer welkom om een kijkje te komen nemen. Heb ook nog wel wat lak over, kun je het zelf ook een keer eerst proberen, voordat je wat aanschaft.

Groeten, Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Robin..

Waar heb je die (Dupont, Sikkens?) DTM 2k vandaan ? En heb je eventueel een productcode voor me ?

gr. Martijn

Hey Martijn,

Ik heb hier helaas geen productcode van. Ik heb de lak gehaald bij een bedrijf bij mij in de buurt op het industrie. Dit bedrijf herstelt vrachtwagens e.d. De lak die ik heb gebruikt, gebruiken ze daar voor het chassis van vrachtwagens. Het is in ieder geval een DTM lak. Merk weet ik niet, ze hadden voor mij wat liters overgegoten in een pot.

Ik weet niet waar je vandaan komt, anders zou je er eens langs kunnen gaan.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Martijn,

Ik heb hier helaas geen productcode van. Ik heb de lak gehaald bij een bedrijf bij mij in de buurt op het industrie. Dit bedrijf herstelt vrachtwagens e.d. De lak die ik heb gebruikt, gebruiken ze daar voor het chassis van vrachtwagens. Het is in ieder geval een DTM lak. Merk weet ik niet, ze hadden voor mij wat liters overgegoten in een pot.

Ik weet niet waar je vandaan komt, anders zou je er eens langs kunnen gaan.

Robin

Okidoki, ben al redelijk opweg, heb Jotun Hardtop Flexi gevonden in 5 of 20 liter ! :o , zit zelf in Arnhem. Ga wel eens langs bij Scania hierzo.. thnx i.i.g

Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...