Spring naar bijdragen

Electrische Problemen Wj 2002


Recommended Posts

Hallo allemaal,

We hebben gezinsuitbreiding gehad vandaag naast de YJ hebben we nu ook een WJ 2002.

Hebben hem vandaag gehaald en loop tegen de volgende problemen aan.

Accu is leeg geweest en is gejump start.

-Achterruitverwarming werkt niet

-Kachel word niet warm

-Centrale deurvergrendeling werkt niet als je de deuren sluit en op alarm zet.

-Radio werkt niet, cd wel geen rds geeft de melding heb de radio code ingevoerd.

Er is een GT alarm ingebouwd, ik heb wel is op het forum gelezen over een reset van de accu/electrisch systeem. Ik dacht dat de polen los halen was tegen elkaar houden en dan weer monteren maar kan dit niet terugvinden op het forum, en nee ook niet via de zoekfunctie.

Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die zijn volgens mij goed.

Hoop dat jullie de tips voor me hebben om het probleem op te lossen.

Zondag tijdens de proefrit werkte de kachel wel gewoon, toen heb ik hem nog lager gezet voor de warmte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zwakke accu kan zonder meer leiden tot allerlei elektronische dwalingen.... Dus: zorg voor een goede, krachtige accu.

De computer resetten gaat inderdaad door loshalen van de accu-polen, 10 minuutjes wachten en dan de kabels een paar seconden tegen elkaar te houden. Houdt er rekening mee dat de motor daarna een minuut of wat beroerd loopt, omdat de computer weer moet inleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Als het goed is krijg ik vandaag eindelijk na veel gemail en heen en weer gebel eindelijk mijn wj weer terug en als alles goed is hoort alles nu naar behoren te werken. Ben benieuwd. En ook of hij er nog kosten voor gaat rekenen.......

Al met al de auto ruim 2 weken kwijt geweest. Elke keer bellen ja als alles goed gaat is die morgen klaar en kan je hem komen halen maar ik bel je nog wel. En dan hoor je vervolgens weer niets......

Maar hij heeft nu beloofd hem vandaag terug te brengen en dat alles werkt.

Wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb de auto terug, met nog meer storingen als voor heen.

De cv heeft het een dag gedaan.

Ben maar weer langs gegaan maar ja ........

Ben er klaar mee, word niet opgelost.

Heb me rechtsbijstand verzekering gebeld maar die doet niets want het is geen bovag garage of merk dealer.

Ben zelf bovag lid, bovag gebeld maar die zegt het enige wat je kan doen is een civiele procedure starten ze aansprakelijk stellen en een advocaat er op zetten maar kans van slagen is minimaal....

Dus kort gezegd ben stom en naïef geweest en heerlijk gen**id.....

Gister bij een monteur langs geweest en plan van aanpak gemaakt.

Ga hem maar herstellen en hopen dat alles dan goed is en redelijke tijd goed blijft......

Mankementen nu:

-cv werkt wel/niet

-raam bestuurderskant zakt niet ver genoeg in de deur

-kachel word rechts niet warm. errorcode 52-56 (kleppen ??)

-achterruitverwarming werkt niet

-sigarettenaansteker links werkt niet

-boxen dashboard kapot/opgeblazen

-radio geeft aan no-rds en dan doet ie het weer even

-cd speler werkt af en toe dan gooit die de cd's er weer uit met melding disc error

-stoelverwarming links doet het niet

-rechterbuitenspiegel dimt niet

-rechterremlicht doet het niet

-cruise control doet het niet

-geeft melding dat achterklep/motorkap en rechterpassagiersdeur openstaan, dus binnenverlichting blijft aan.

-parkeerhulp doet het dan wel dan niet...

-stuur plakt

-achterklep en motorkapveren vervangen

-goeie beurt.

Iemand nog tips of how to's

Of een elektrisch schema is een gc wj 2002 overland.

bewerkt door Marcel79
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ai ai ai, Marcel jongen, het zit echt niet mee hé ?

Maar ik heb je toch al de service manual doorgemaild ? Daar heb je alle electrische schema's in hoor.

En de dingen die je opnoemt kun je makkelijk zelf herstellen, maar je moet er wel veel tijd insteken.

Succes.

Nee Frans heb niet echt geluk momenteel, maar ja er zijn wel ergere dingen denken we maar.

Heb het bestand binnen inderdaad waarvoor bedankt!

Ben nu op zoek naar sleutelruimte of breng hem naar en kennis van me die monteur is en gaan we proberen het samen op te lossen.

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesus!, wat een pech als je dat allemaal leest, en dan een WJ 2002 Overland (wat ik altijd zo vreemd vind, dat het bij een testrit niet merkbaar is!, ), heb met de mijne nog niet zulke ellende meegemaakt, neem bewust het woordje nooit niet in de mond, misschien heeft het ook nut om JeepEd om wat second opions te vragen? I.i.g succes met het verdere verloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nou de Jeep staat inmiddels 3 weken bij de garage......

Meeste elektronica problemen zijn opgelost of gevonden. Tis nog even wachten op de diverse onderdelen.

Auto krijgt gelijk een grote beurt, rondom nieuwe remmen en diverse andere reparaties.

Diverse draden los, stekkers gecorrodeerd, raammechaniek niet fris, toch ook een zekering defect, radio kapot tweeters dashboard stuk, kleppen kachel......

Al met al word het een pittige reparatie.

Maar hoop dan voorlopig uit de kosten te zijn.

Heb het geld van de verzekering ook eindelijk binnen dus eerdaags dat ook nog laten herstellen.

Kan ik er eindelijk mee gaan rijden heb hem al bijna 3 maanden nu......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja Frans dat hoop ik ook, maar is een eenmansgarage en hij doet het een beetje in de slappe uren om de prijs een beetje te drukken. Hij had het de laatste tijd erg druk gehad maar hij wil hem deze week klaar hebben.

Het is nu de 6de week inderdaad dat hij er staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans alles doet het, het was een hele toer maar alle elektronica en dergelijke werken weer.

Tevens hij ie een uitgebreide beurt gehad, alle vloeistoffen en filters vervangen. Er waren diverse vacuum slangen gescheurd en hard geworden.

Uiteindelijk rijd ie weer als nieuw.

Nu nog de schade laten herstellen....

Dan is die eindelijk klaar en naar mijn zin.

Ja ach en de rekening volgt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...