Spring naar bijdragen

Versnellingsbak Waarschijnlijk Vast


Boefske
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik zit met een probleempje mijn versnellingsbak zit vast in een versnelling (vermoed de in zijn 1), de versnellingspook kan ik wel heen en weer bewegen als of de bak in zijn vrij staat en kan de versnellingspook naar mijn gevoel wel in zijn 1 en 2 zetten en wil ik de pook door zetten naar zijn 3, 4, 5 en achteruit dan blokt ie en blijft ie de vrijstand staan. Er is gisteravond nog mee gereden wegens de kou wel lastig in zijn 2 te krijgen maar schakelde verders goed zeker met warme motor. Ik rij in een YJ van 87 en weet wel dat er achterstallig onderhoud aan is :wacko: (erfenisje van vorige eigenaar vandaar ook blijkbaar zo goedkoop geweest). Wat is het probleem en hoe los ik het op? De auto is nu niet van zijn plek te rijden.

Groet,

Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die bak is zo te horen overleden

waarschijnlijk heb je de ringen er uit liggen

Hmm lijkt me vreemd als ineenkeer de 3,4,5 en achteruit kapot zijn, denk dan eerder aan het schakelmechanisme

En het kan ook nog zijn dat de koppeling niet goed meer functioneert

Mischien kun je hier nog wat info uit halen of heb je geen ax15 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm lijkt me vreemd als ineenkeer de 3,4,5 en achteruit kapot zijn, denk dan eerder aan het schakelmechanisme

En het kan ook nog zijn dat de koppeling niet goed meer functioneert

Mischien kun je hier nog wat info uit halen of heb je geen ax15 ? http://www.jeepforum...ax15-reviseren/

Hoi Martijn welke bak precies ik er onder heb liggen weet ik niet zeker het enigste wat ik van de bak weet dat het volgens maasbach in amersfoort een peugeot bak is en dat dat de standaard versnellingsbak is van de yj. De koppeling werkt in ieder geval zover dat ik de motor kan laten draaien en zodra ik de koppeling oplaat komen dan slaat de motor af of met een kleine 2000 toeren sukkelt me auto iets vooruit.

In ieder geval bedankt voor je tip en ik zal kijken of het misschien iets kan betekenen voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martijn welke bak precies ik er onder heb liggen weet ik niet zeker het enigste wat ik van de bak weet dat het volgens maasbach in amersfoort een peugeot bak is en dat dat de standaard versnellingsbak is van de yj. De koppeling werkt in ieder geval zover dat ik de motor kan laten draaien en zodra ik de koppeling oplaat komen dan slaat de motor af of met een kleine 2000 toeren sukkelt me auto iets vooruit.

In ieder geval bedankt voor je tip en ik zal kijken of het misschien iets kan betekenen voor me.

Dan zal het een Peugeot BA 10/5 zijn, maar het principe is hetzelfde volgens mij. Je zou wel een keer door het topic heen kunnen lezen staan veel mogelijke oorzaken, maar verder kan ik je ook niet helpen helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal het een Peugeot BA 10/5 zijn, maar het principe is hetzelfde volgens mij. Je zou wel een keer door het topic heen kunnen lezen staan veel mogelijke oorzaken, maar verder kan ik je ook niet helpen helaas

Ik zal het topic zeker goed doorlezen en alle kleine beetjes helpen, dank voor de tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je bij Maasbach geweest ? Wat was er volgens hem aan de hand dan ?

Ben vorig jaar bij maasbach geweest toen ik net me jeep net had, zodoende weet ik dat het een peugeot bak is ( sorry mijn foutje had het er ff bij moeten melden).

Vanmiddag wel informatie in gewonnen bij 4x4 service in utrecht en die zei dat er eventueel water in me bak kan zitten wat bevroren is. Alleen zou ik het dan erg snel vinden dat me bak bevriest terwijl ik er woensdag avond nog mee gereden heb en alleen wat moeite had met schakelen naar de 2e versnelling met een koude motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag me af waarom je in al die tijd dat je de Jeep hebt nog nooit de sapjes ververst heb, terwijl je weet dat de vorige eigenaar het onderhoud heeft laten versloffen.......

Vers sapje voor de motor lag voor dit weekend in de planning en weet pas sinds kort dat er achterstallig onderhoud aan is, aan gezien ik te horen heb gekregen bij de keuring dat ie vorig jaar al niet door de keuring had kunnen komen wegens te korte bouten van me blad veren (schroefdraad van de bout steekt niet ver genoeg uit) en waarschijnlijk ook al op de fuseekogels. Zo doende dat ik weet van achterstallig onderhoud al had de aanschaf prijs ook al een waarschuwing kunnen zijn (maar dat is achteraf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...