gonzales Geplaatst April 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2005 Ik heb een grand cherokee 4.0('95). Bij uitstroomopeningen van voeten en voorruit is niets aan de hand, maar bij de uitstroom openingen op het dashboard komt geen lucht (keuze wel gemaakt). Echter er komt dan nog steeds veel lucht uit de uitstroom openingen bij de voeten (dit heb ik dus niet gekozen). Nu schijnt er een aantal kleppen te zijn die dit regelen op het kachelhuis. Maar het enigen wat ik onder het dashboard vindt is een witte "armen en benen winkel" die wel reageert op de instellingen van de ventilatie. Wie kan mij helpen?? Bvd Gonzales Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2005 Heb je wel of geen climate control? Als je CC hebt komen op het CC display eventuele foutmeldingen op het moment dat je het contact aanzet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2005 Originally posted by Ogdak@Apr 25 2005, 20:23 Heb je wel of geen climate control? Als je CC hebt komen op het CC display eventuele foutmeldingen op het moment dat je het contact aanzet. <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2005 Er zit wel een climat control in. Er worden geen foutmeldingen gegeven. In mijn optiek is dus de aansturing goed maar er blijft dus ergens een klep(of kleppen) verkeerd staan. Waar kan deze kleppen vinden. Als er een instelling gemaakt wordt zie ik wel onder het dashboard een witte "armen en bene winkel" bewegen maar uit het dashboard komt dus geen lucht. HELP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2005 De kleppen zitten allemaal in je kachelhuis. Maar voor zover ik weet wordt de stand daarvan gecontroleerd, en een klep die blijft staan zou dus een foutmelding moeten genereren! Is het niet zo dat er een slang tussen het kachelhuis en de voorruit afgeschoten is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 4, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2005 Hoe kan ik het makkelijkste bij het kachelhuis komen Dit om de slangen te controleren en indien alles goed is, de kleppen welke in het kachelhuis na te lopen. Gonzales Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2005 De slang aansluitingen zitten in de motorruimte op de firewall en niet in het kachelhuis. Als je CC geen foutmelding geeft zouden je kleppen "goed" moeten staan. Probeer eens met contact "aan" en motor "uit", de verschillende uitstroom optie's, je zou dan de kleppen moeten kunnen horen. O ja, een makkelijke manier om bij het kachelhuis te komen, is er niet want dan moet je complete dashboard los, heb het al eens bij de hand gehad i.v.m. een lekke airco verdamper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2005 Originally posted by OgdakDe slang aansluitingen zitten in de motorruimte op de firewall en niet in het kachelhuis. Ehhm.. Ik had het over de luchtslangen naar de defroster nozzles Ogdak, niet over de waterslangen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2005 Originally posted by 87wrangler+May 4 2005, 17:40 --> <!--QuoteBegin-OgdakDe slang aansluitingen zitten in de motorruimte op de firewall en niet in het kachelhuis. Ehhm.. Ik had het over de luchtslangen naar de defroster nozzles Ogdak, niet over de waterslangen.. <div align="right">←</div> Hmm das mooi, maar er zitten verders geen slangen in, allemaal voorgevormede harde plastic "airduct's", springen er mijns inziens niet zomaar af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 4, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2005 Slangen zijn in de motorruimte gecontroleerd. Niets aan de hand CC geeft geen fout melding Bij contact aan (motor af) hoor ik wel de kleppen Maar geen lucht uit het dashboard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst May 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2005 Think simple! Wellicht gewoon verstopt met troep? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2005 Waar vindt ik de vacuumslang voor de aansturing van de ventilatiekleppen bvd Gonzales Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2005 Originally posted by gonzales@May 8 2005, 15:25 Waar vindt ik de vacuumslang voor de aansturing van de ventilatiekleppen <div align="right">← Komt voorzover ik weet geen vacuum aan te pas, allemaal electrisch gestuurd incl. de motortjes van de "ventilatiekleppen". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 9, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2005 Servomotortjes hoor ik draaien, het witte scharnierend geheel zie ik bewegen (onder het midden van het dashboard ) Lucht blijft uit de ventilatie nabij de voeten komen maar niet uit de roosters aan de voorkant van het dashboard. Dit geld zowel als de ac op "auto" staat maar ook op "manual" CC geeft geen fout melding (het lijkt dus dat de kleppen goed staan. Vraag: Kan een vorige eigenaar / sleutelaar de pijpen van de ventilatie verkeerd hebben aangesloten??? Zo niet Zijn er nog jeepers met goede ideeen / oplossingen Gonzales Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2005 Hmm... Hoor je ook niet dat de luchtstroom anders wordt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 10, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2005 Luchtstroom gaat alleen naar de defrost openingen en naar de voeten. Maar ik krijg met geen mogenlijkheid de luchtstroom uit mijn dasboard (alleen een beetje lucht wat vermoedelijk langs een klep lekt, maar dit is te verwaarlozen.) Als ik lucht kies voor het dashboard gaat er extreem veel lucht naar de voeten Kies ik lucht voor de voeten blijft er ook lucht naar de voeten gaan Kies ik defrost gaat er lucht naar de defrost openingen en naar de voeten. GONZALES Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2005 Hmm... klinkt mij alsof er een klep niet in de goede stand op de as zit. Uit je verhaal maar ik nl op dat de kleppen wel wat doen! Als ik lucht kies voor het dashboard gaat er extreem veel lucht naar de voetenKies ik lucht voor de voeten blijft er ook lucht naar de voeten gaan Kies ik defrost gaat er lucht naar de defrost openingen en naar de voeten. Misschien eens helemaal opnieuw calibreren? Accuklem (-) loshalen, auto een half uur zo laten staan en daarna klem weer aansluiten. Als je de auto daarna op kontakt zet, zal de computer opnieuw gaan calibreren. Misschien helpt het, maar misschien ook niet..... Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 10, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2005 Truc mislukt. Ik ben bang dat ik met hangende pootjes naar een dealer moet. Ik weet geen andere opties meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2005 Neh.. dan weet ik het ook niet. Het enige wat je nog kunt doen is de stangen losmaken en met de hand de kleppen verstellen. Misschien dat je dan lucht uit de openingen kunt krijgen... Daarna werkt het nog steeds niet natuurlijk, maar dan weet je wel wat meer om aan de dealer door te geven! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2005 Is er toevallig heel misschien aan de airco geleuteld, nieuwe verdamper ingezet bijvoorbeeld. Is een bekende kwaal dat die na verloop van tijd lek raken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gonzales Geplaatst May 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2005 Er is inderdaad een nieuwe condensor en een nieuwe pomp ingezet. (ongeveer een jaar geleden) Kan dat hier mee te maken hebben???? GONZALES Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2005 Ja, dat kan. Als je de boel niet meer juist in elkaar zet, gaat er iets niet werken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2005 Originally posted by gonzales@May 11 2005, 10:27 Er is inderdaad een nieuwe condensor en een nieuwe pomp ingezet. (ongeveer een jaar geleden) Kan dat hier mee te maken hebben???? GONZALES <div align="right">← Als jij met condensor dat airco onderdeel bedoelt wat in het kachelhuis zit, ben ik er bijna zeker van dat er bij de montage van het kachelhuis een klep niet goed stond. Waardoor er nu dus een klep klem zit. Als dat zo is dan is dat een aardige klus, airco legen, dashboard eruit, kachelhuis eruit en demonteren en vervolgens GOED monteren, etc, etc. Suc6 ps is toch vlot een volle dag werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.