Spring naar bijdragen

ventilatie openingen


Recommended Posts

Ik heb een grand cherokee 4.0('95). Bij uitstroomopeningen van voeten en voorruit is niets aan de hand, maar bij de uitstroom openingen op het dashboard komt geen lucht (keuze wel gemaakt). Echter er komt dan nog steeds veel lucht uit de uitstroom openingen bij de voeten (dit heb ik dus niet gekozen).

Nu schijnt er een aantal kleppen te zijn die dit regelen op het kachelhuis. Maar het enigen wat ik onder het dashboard vindt is een witte "armen en benen winkel" die wel reageert op de instellingen van de ventilatie. Wie kan mij helpen??

Bvd

Gonzales

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Er zit wel een climat control in.

Er worden geen foutmeldingen gegeven.

In mijn optiek is dus de aansturing goed maar er blijft dus ergens een klep(of kleppen) verkeerd staan. Waar kan deze kleppen vinden.

Als er een instelling gemaakt wordt zie ik wel onder het dashboard een witte "armen en bene winkel" bewegen maar uit het dashboard komt dus geen lucht. HELP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De slang aansluitingen zitten in de motorruimte op de firewall en niet in het kachelhuis.

Als je CC geen foutmelding geeft zouden je kleppen "goed" moeten staan.

Probeer eens met contact "aan" en motor "uit", de verschillende uitstroom optie's, je zou dan de kleppen moeten kunnen horen.

O ja, een makkelijke manier om bij het kachelhuis te komen, is er niet want dan moet je complete dashboard los, heb het al eens bij de hand gehad i.v.m. een lekke airco verdamper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler+May 4 2005, 17:40 -->
<!--QuoteBegin-Ogdak

De slang aansluitingen zitten in de motorruimte op de firewall en niet in het kachelhuis.

Ehhm.. Ik had het over de luchtslangen naar de defroster nozzles Ogdak, niet over de waterslangen.. laugh.gif <div align="right"></div>

Hmm das mooi, maar er zitten verders geen slangen in, allemaal voorgevormede harde plastic "airduct's", springen er mijns inziens niet zomaar af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by gonzales@May 8 2005, 15:25

Waar vindt ik de vacuumslang voor de aansturing van de ventilatiekleppen

<div align="right">

Komt voorzover ik weet geen vacuum aan te pas, allemaal electrisch gestuurd incl. de motortjes van de "ventilatiekleppen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Servomotortjes hoor ik draaien, het witte scharnierend geheel zie ik bewegen

(onder het midden van het dashboard )

Lucht blijft uit de ventilatie nabij de voeten komen maar niet uit de roosters

aan de voorkant van het dashboard.

Dit geld zowel als de ac op "auto" staat maar ook op "manual"

CC geeft geen fout melding (het lijkt dus dat de kleppen goed staan.

Vraag: Kan een vorige eigenaar / sleutelaar de pijpen van de ventilatie verkeerd hebben aangesloten???

Zo niet

mad.gif

Zijn er nog jeepers met goede ideeen / oplossingen

Gonzales

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luchtstroom gaat alleen naar de defrost openingen en naar de voeten.

Maar ik krijg met geen mogenlijkheid de luchtstroom uit mijn dasboard

(alleen een beetje lucht wat vermoedelijk langs een klep lekt, maar dit is te verwaarlozen.)

Als ik lucht kies voor het dashboard gaat er extreem veel lucht naar de voeten

Kies ik lucht voor de voeten blijft er ook lucht naar de voeten gaan

Kies ik defrost gaat er lucht naar de defrost openingen en naar de voeten.

GONZALES

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm...

klinkt mij alsof er een klep niet in de goede stand op de as zit. Uit je verhaal maar ik nl op dat de kleppen wel wat doen!

Als ik lucht kies voor het dashboard gaat er extreem veel lucht naar de voeten

Kies ik lucht voor de voeten blijft er ook lucht naar de voeten gaan

Kies ik defrost gaat er lucht naar de defrost openingen en naar de voeten.

Misschien eens helemaal opnieuw calibreren? Accuklem (-) loshalen, auto een half uur zo laten staan en daarna klem weer aansluiten.

Als je de auto daarna op kontakt zet, zal de computer opnieuw gaan calibreren. Misschien helpt het, maar misschien ook niet.....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neh.. dan weet ik het ook niet. Het enige wat je nog kunt doen is de stangen losmaken en met de hand de kleppen verstellen. Misschien dat je dan lucht uit de openingen kunt krijgen... Daarna werkt het nog steeds niet natuurlijk, maar dan weet je wel wat meer om aan de dealer door te geven!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by gonzales@May 11 2005, 10:27

Er is inderdaad een nieuwe condensor en een nieuwe pomp ingezet.

(ongeveer een jaar geleden)

Kan dat hier mee te maken hebben????

GONZALES

<div align="right">

Als jij met condensor dat airco onderdeel bedoelt wat in het kachelhuis zit, ben ik er bijna zeker van dat er bij de montage van het kachelhuis een klep niet goed stond. Waardoor er nu dus een klep klem zit.

Als dat zo is dan is dat een aardige klus, airco legen, dashboard eruit, kachelhuis eruit en demonteren en vervolgens GOED monteren, etc, etc.

Suc6

ps is toch vlot een volle dag werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...