Spring naar bijdragen

4X4 Cj7 Werkt Niet


mudking
 Share

Recommended Posts

Eerst maar eens uitvinden waar het probleem zit. Bediening, tussenbak, aandrijf as of vooras?

Bediening - werkt de pook van de tussenbak?

Tussenbak - gaat de voorste aandrijf as draaien als 4x4 ingeschakeld wordt?

Aandrijf as - is deze wel aanwezig?

Vooras - vrijloopnaaf op 4wd gezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga eerst morgen de cj7 zuiver spuiten de blok +de radiator want er zit veel roest in heb ik vandaag gemerkt ik heb die meoten lasse die lekte . ik ga hem eens op blokken zetten ik zal jullie in de loop van de week de info hier neerzetten

bewerkt door mudking
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ,

heeft iemand soms eens cj7 van het jaar 83

die het probleem al heeft gehad dat de 4x4 niet werkt

en weet de oplossing om het probleem optelossen .

Hallo!

Schakelt hij niet of krijg je 'm niet in lage gearing?

Mijn CJ7 uit 1981 schakelt heel moeilijk van 2H naar 4L en amper naar 4H en beanstigend moeilijk terug naar 2H. Zit 'm volgens mij bij mij in het stangenmechanisme op de bak wat erg zwaar loopt. Heb de speling al uit de scharnieren gehaald, maar probleem blijft. Kruipolie op de scharnieren en assen spuiten helpt wel wat, maar is natuurlijk een doekje voor het bloeden.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Schakelt hij niet of krijg je 'm niet in lage gearing?

Mijn CJ7 uit 1981 schakelt heel moeilijk van 2H naar 4L en amper naar 4H en beanstigend moeilijk terug naar 2H. Zit 'm volgens mij bij mij in het stangenmechanisme op de bak wat erg zwaar loopt. Heb de speling al uit de scharnieren gehaald, maar probleem blijft. Kruipolie op de scharnieren en assen spuiten helpt wel wat, maar is natuurlijk een doekje voor het bloeden.

Bert

hallo, bert

ik krijg hem wel in vetesse

maar heb hem nog niet op blokken gezet gaat wel een van dees gebeuren heb vandaag de neus eraf gehaalt en terug gemonteert samen met de radiator (zaten schuren in heb ik gesoldeerd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hallo,

hier ben ik weer ik heb hem ondertussen in de 4wd gekregen

maar ik heb gemerkt dat er een knakkend geluid geeeft als ik optrek en als de jeep moet trekken (een aanhangwagen )

ik denk dat het de transmissieketting is of kan dat niet ?

en waar kan ik de ketting vinden ? en hoeveel kost die ?

vriendelijke groeten mudking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

hier ben ik weer ik heb hem ondertussen in de 4wd gekregen

maar ik heb gemerkt dat er een knakkend geluid geeeft als ik optrek en als de jeep moet trekken (een aanhangwagen )

ik denk dat het de transmissieketting is of kan dat niet ?

en waar kan ik de ketting vinden ? en hoeveel kost die ?

vriendelijke groeten mudking

als je cj van 83 is heeft ie een dana300 tss bak zonder ketting maar met tandwielen...

ergens speling op? rubber van de baksteun kapot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

hier ben ik weer ik heb hem ondertussen in de 4wd gekregen

maar ik heb gemerkt dat er een knakkend geluid geeeft als ik optrek en als de jeep moet trekken (een aanhangwagen )

ik denk dat het de transmissieketting is of kan dat niet ?

en waar kan ik de ketting vinden ? en hoeveel kost die ?

vriendelijke groeten mudking

Je moet niet in de 4x4 op de verharde weg gaan rijden, en zeker niet met een aanhangwagen. Dit is zeker niet goed voor de tussenbak, en krijg je gegarandeerd knarsende geluiden! CJ's hebben geen permanent 4x4 (quadratrac uitgezonderd)

Stel nu eerst eens vast waar die geluiden vandaan komen. En welke tussenbak je gemonteerd hebt zitten.

Als je de D300 hebt, daar zit geen ketting in..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet niet in de 4x4 op de verharde weg gaan rijden, en zeker niet met een aanhangwagen. Dit is zeker niet goed voor de tussenbak, en krijg je gegarandeerd knarsende geluiden! CJ's hebben geen permanent 4x4 (quadratrac uitgezonderd)

Stel nu eerst eens vast waar die geluiden vandaan komen. En welke tussenbak je gemonteerd hebt zitten.

Als je de D300 hebt, daar zit geen ketting in..........

de D300 is niet voor automaat ofwel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...