mudking Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 (bewerkt) hallo , heeft iemand soms eens cj7 van het jaar 83 die het probleem al heeft gehad dat de 4x4 niet werkt en weet de oplossing om het probleem optelossen . November 27, 2010 bewerkt door mudking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 Eerst maar eens uitvinden waar het probleem zit. Bediening, tussenbak, aandrijf as of vooras? Bediening - werkt de pook van de tussenbak? Tussenbak - gaat de voorste aandrijf as draaien als 4x4 ingeschakeld wordt? Aandrijf as - is deze wel aanwezig? Vooras - vrijloopnaaf op 4wd gezet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mudking Geplaatst November 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 (bewerkt) ik ga eerst morgen de cj7 zuiver spuiten de blok +de radiator want er zit veel roest in heb ik vandaag gemerkt ik heb die meoten lasse die lekte . ik ga hem eens op blokken zetten ik zal jullie in de loop van de week de info hier neerzetten November 27, 2010 bewerkt door mudking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst November 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 hallo , heeft iemand soms eens cj7 van het jaar 83 die het probleem al heeft gehad dat de 4x4 niet werkt en weet de oplossing om het probleem optelossen . Hallo! Schakelt hij niet of krijg je 'm niet in lage gearing? Mijn CJ7 uit 1981 schakelt heel moeilijk van 2H naar 4L en amper naar 4H en beanstigend moeilijk terug naar 2H. Zit 'm volgens mij bij mij in het stangenmechanisme op de bak wat erg zwaar loopt. Heb de speling al uit de scharnieren gehaald, maar probleem blijft. Kruipolie op de scharnieren en assen spuiten helpt wel wat, maar is natuurlijk een doekje voor het bloeden. Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mudking Geplaatst November 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 Hallo! Schakelt hij niet of krijg je 'm niet in lage gearing? Mijn CJ7 uit 1981 schakelt heel moeilijk van 2H naar 4L en amper naar 4H en beanstigend moeilijk terug naar 2H. Zit 'm volgens mij bij mij in het stangenmechanisme op de bak wat erg zwaar loopt. Heb de speling al uit de scharnieren gehaald, maar probleem blijft. Kruipolie op de scharnieren en assen spuiten helpt wel wat, maar is natuurlijk een doekje voor het bloeden. Bert hallo, bert ik krijg hem wel in vetesse maar heb hem nog niet op blokken gezet gaat wel een van dees gebeuren heb vandaag de neus eraf gehaalt en terug gemonteert samen met de radiator (zaten schuren in heb ik gesoldeerd) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mudking Geplaatst January 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 hallo, hier ben ik weer ik heb hem ondertussen in de 4wd gekregen maar ik heb gemerkt dat er een knakkend geluid geeeft als ik optrek en als de jeep moet trekken (een aanhangwagen ) ik denk dat het de transmissieketting is of kan dat niet ? en waar kan ik de ketting vinden ? en hoeveel kost die ? vriendelijke groeten mudking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 hallo, hier ben ik weer ik heb hem ondertussen in de 4wd gekregen maar ik heb gemerkt dat er een knakkend geluid geeeft als ik optrek en als de jeep moet trekken (een aanhangwagen ) ik denk dat het de transmissieketting is of kan dat niet ? en waar kan ik de ketting vinden ? en hoeveel kost die ? vriendelijke groeten mudking als je cj van 83 is heeft ie een dana300 tss bak zonder ketting maar met tandwielen... ergens speling op? rubber van de baksteun kapot? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst January 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 Wanneer je kruisjes in de steekassen gebroken zijn of veel speling hebben krijg je ook een knarsend geluid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mudking Geplaatst January 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 Wanneer je kruisjes in de steekassen gebroken zijn of veel speling hebben krijg je ook een knarsend geluid hij rammeld en knarst onder de passagiers stoel dus dan zijn het niet de kruisjes neem ik aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 hij rammeld en knarst onder de passagiers stoel dus dan zijn het niet de kruisjes neem ik aan onder de passagier stoel zit tans je tussenbak en aan de tussen bak heb je ook een kruisje staan. zou deze maar eens na kijken grtjs Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mudking Geplaatst January 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 onder de passagier stoel zit tans je tussenbak en aan de tussen bak heb je ook een kruisje staan. zou deze maar eens na kijken grtjs Bert ok i kga het binnekort nakijken maar waar kan je die kruisjes halen als ze gebroken zijn ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2011 hallo, hier ben ik weer ik heb hem ondertussen in de 4wd gekregen maar ik heb gemerkt dat er een knakkend geluid geeeft als ik optrek en als de jeep moet trekken (een aanhangwagen ) ik denk dat het de transmissieketting is of kan dat niet ? en waar kan ik de ketting vinden ? en hoeveel kost die ? vriendelijke groeten mudking Je moet niet in de 4x4 op de verharde weg gaan rijden, en zeker niet met een aanhangwagen. Dit is zeker niet goed voor de tussenbak, en krijg je gegarandeerd knarsende geluiden! CJ's hebben geen permanent 4x4 (quadratrac uitgezonderd) Stel nu eerst eens vast waar die geluiden vandaan komen. En welke tussenbak je gemonteerd hebt zitten. Als je de D300 hebt, daar zit geen ketting in.......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mudking Geplaatst January 2, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 Je moet niet in de 4x4 op de verharde weg gaan rijden, en zeker niet met een aanhangwagen. Dit is zeker niet goed voor de tussenbak, en krijg je gegarandeerd knarsende geluiden! CJ's hebben geen permanent 4x4 (quadratrac uitgezonderd) Stel nu eerst eens vast waar die geluiden vandaan komen. En welke tussenbak je gemonteerd hebt zitten. Als je de D300 hebt, daar zit geen ketting in.......... de D300 is niet voor automaat ofwel ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 de D300 is niet voor automaat ofwel ? dana 300 is zowel achter een handbak als een automaat geleverd in cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mudking Geplaatst January 2, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 dana 300 is zowel achter een handbak als een automaat geleverd in cj7 ben niet echt een mekanieker en het is men eerste cj7 dus er zullen nog vele vragen volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 Duik er nu eens onder en kijk wat je hebt. Zo kom je nergens........ Aan de meeste CJ's is door de loop van de jaren wel wat gesleuteld, dus er kan vanalles onder zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.