Spring naar bijdragen

Apk Longarmkit


De zandhopper
 Share

Recommended Posts

Hallo even een APK vraag. Het ligt in de bedoeling dat ik een RE Longarmkit onder de JK ga plaatsen. Nu moeten de ophangpunten van de controlarmen verweiderd worden omdat men nieuwe bevestigingspunten krijgt. Nu is mijn vraag kun je hier moeilijkheden mee krijgen bij de APK omdat je wel definitief de bevestigingspunten gaat verweideren en er geen weg terug is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo even een APK vraag. Het ligt in de bedoeling dat ik een RE Longarmkit onder de JK ga plaatsen. Nu moeten de ophangpunten van de controlarmen verweiderd worden omdat men nieuwe bevestigingspunten krijgt. Nu is mijn vraag kun je hier moeilijkheden mee krijgen bij de APK omdat je wel definitief de bevestigingspunten gaat verweideren en er geen weg terug is.

Ik heb onder mijn oude xj ook een longarmkit gehad. 2 APK garages wilden de wagen niet keuren daar zij vonden dat er teveel aan de onderkant veranderd was. 1 garage durfde het wel aan en die kreeg zelfs een steekproef. Daar kwam de XJ gewoon doorheen zonder problemen. Dit was wel begin 2009. Daarna zijn de regels nog wat veranderd. Bel de RDW eens als je zekerheid wil hebben.

Mijns inziens moet het geen problemen geven mits alles gewoon goed en kundig gedaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijns inziens moet het geen problemen geven mits alles gewoon goed en kundig gedaan is

Michel heeft gelijk. netjes het oude spul wegslijpen en daarna kwasten , dan komt alles goed.

Vorige week nog een APK gedaan van een autootje op 42"swampers, weet je hoe groot dat is? Je belt maar als je een probleem hebt. Maar dan bedoel ik met mij en niet met de RDW ! [ slapende honden ...]

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Michel en Siert voor de snelle ractie. Dat de longarmkit er netjes en goed onderkomt daar twijfel ik niet aan maar het gaat mij om de vraag is het wettelijk toegestaan ivm ongeval- aansprakelijkheid e.d. Kijk om het APK gekeurd te krijgen zal nog wel gaan. Maar als nu een APK meester noteerd dat er verandering aan de ophanging heeft plaats gevonden en dit afkeurd om wat van reden dan ook dan staat die toch ook genoteerd in het APK register. gr. Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Michel en Siert voor de snelle ractie. Dat de longarmkit er netjes en goed onderkomt daar twijfel ik niet aan maar het gaat mij om de vraag is het wettelijk toegestaan ivm ongeval- aansprakelijkheid e.d. Kijk om het APK gekeurd te krijgen zal nog wel gaan. Maar als nu een APK meester noteerd dat er verandering aan de ophanging heeft plaats gevonden en dit afkeurd om wat van reden dan ook dan staat die toch ook genoteerd in het APK register. gr. Henk

Er blijft altijd wel een risico bestaan dat het een keer niet meer lukt. Ook de APK regels zijn onderhevig aan veranderingen maar dat is voor latere zorg toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...