Spring naar bijdragen

Proefrit Yj


Gerrit
 Share

Recommended Posts

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een wrangler YJ 1989.

Ik stuiterde er zowat uit.Er was bijna geen vering te bekennen. (ben de luxe van een ZJ gewend)

De auto had volgens mij alleen een bodylift "3 en shackle lift 1" gehad en geen veren lift.

Als je de bladveren bekijkt dan staan deze niet in een boog maar helemaal recht.

Betekent dat deze dan doorgezakt zijn ??

Verder vond ik dat de motor binnen in veel lawaai had.

Net of was het volledige schutbord verdwenen en zat ik boven op de motor.

Als je buiten de auto stond liep de motor heel rustig.

Al vond ik de 6 cil. wel ontzettend sloom.

Is deze herrie normaal en ben ik een verwende ZJ rijder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bladveren die zo recht zijn als een plank, lijken me redelijk doorgezakt inderdaad.

Binnenin veel lawaai: tja,wat is veel, je vergelijkt het met een ZJ,dan zal het inderdaad een wereld van verschil zijn.

Zat er een softtop op of hardtop? Softtop maakt meer lawaai uiteraard. Misschien een lekke uitlaatpijp?

6cil sloom: hij komt uit '89, dus zal wel een standaard 4.2 zijn? Die is wel wat te kietelen met oa andere spruitstukken.

maar een ZJ V8 zal ongetwijfeld wat rapper zijn, maarja een jeep zal nooit een ferrari worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bladveren zijn standaard. Zit idd dus geen veren lift in.

Verder vond ik dat de motor binnen in veel lawaai had.

YES dat klopt!

Net of was het volledige schutbord verdwenen en zat ik boven op de motor.

Yes klopt ook! Heerlijk vind ik dat.

Als je buiten de auto stond liep de motor heel rustig.

JA helemaal mee eens. Heb ik ook.

Al vond ik de 6 cil. wel ontzettend sloom.

geen high output? kans is idd op een 4,2 of 4,0 low? v8 zj is idd veel rapper.

je gaat meer spartaans rijden. misschien dat parabool veren wat soepeler zijn maar de normale zijn zeker wel harder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het veercomfort voor zover je kan spreken over comfort bij een YJ kan je niet vergelijken met een Grand Cherokee. Dat is appels met peren vergelijken om de volgende redenen. Hoe korter de wielbasis van een auto hoe meer het qua comfort zal inleveren. Je krijgt dan meer het idee van een kart. Tevens kunnen bladveren niet hetzelfde veercomfort leveren als spiraalveren. Waarschijnlijk was de YJ ook nog uitgevoerd met grotere banden wat ook vaak weer van negatieve invloed is op het veercomfort.

Kort samengevat zal een YJ niet hetzelfde comfort op de weg geven als een Grand Cherokee. Tis natuurlijk ook een complete andere auto met een hele andere doelgroep als waar de Grand Cherokee voor bedoeld is.

De standaard motor van een YJ uit 1989 is de bekende 4.2 liter benzine die er ongeveer 115 pk uitperst. Dat is bijna 2 keer zo weinig als jouw Grand Cherokee V8. Ook het koppel is behoorlijk lager al bij de Grand Cherokee. Dus ook qua prestaties zijn deze 2 wagens totaal niet met elkaar te vergelijken. DE Grandcherokee zal van 0-100-0 waarschijnlijk nog sneller doen als de YJ van 0-100 gaat.

Succes!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het allemaal normaal blijkt te zijn dan koop ik hem direct.

Deze wrangler is namelijk spotgoedkoop (IMO)

Ze vrager en 2000 euro voor.

Auto heeft alleen 1 klein roestplekje rechts-achter bij de deur.

Verder zeer goed in de lak (ROOD) en op de andere bekende plaaten geen roest te vinden

Er zit een hardtop en softtop bij en nieuwe extra brede banden/velgen (cooper disco)

post-536-0-60801800-1288284544_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb maar besloten om hem morgen op te halen.

Veel geld zit er niet in, en afschrijving heeft ie ook niet meer.

Zal nog wel een x bedrag aan versleuteld worden.

Er zijn een paar cherokee stoelen in gezet waardoor je nu niet meer op de achterbank kan komen.(kunnen niet kantelen)

Ben van plan om er een paar (goedkope)sportstoelen er in te zetten van FK KLIKERDEKLIK Iemand hier ervaring mee of dit goed past?

Hij moet eigenijk een paar nieuwe bladveren.

Iemand nod tips hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...