Spring naar bijdragen

Pcm Computer Grand Cherokee


Recommended Posts

Jeep grand cherokee 5.2 bj 1995

PCM, is er iemand die deze comp kan herstellen?

de mijne is kapot, ik heb dan in amerika er een laten opsturen, maar de wagen draait 3 sec en dan niets meer, hij zoekt naar een alarm dat niet in deze wagen staat

en dus stop de motor met draaien.

ik kan nergens nog een vervangend onderdeel krijgen hiervoor, ze worden niet meer gemaakt

op m'n vraag bij jeep brussel wat dan te doen " auto weggooien dit onderdeel wordt niet meer gemaakt"

is er iemand die mij hiermee kan helpen

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik U vanmiddag aan de telefoon gehad , is inderdaad een bekend probleem , en heb er ook geen oplossing voor.

Dus ben ook ik benieuwd naar de oplossingen.....

idd Boris, ik moet alle wegen proberen anders loopt ons project vrees ik dood

grtz seppe

bewerkt door seppe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

shakeld hij dan de brandstof pomp uit of de electronica als de auto stopt

probeer eens op stekker links onder auto net voor brandstof tank die naar brandstofpomp gaat stekker los halen en op de rode draad + 30 zetten en op de zwarte massa die andere twee draden niets

nu gaat pomp continu draaien start auto en kijk of hij blijft lopen

zo ja dan schakeld hij dus de brandstofpomp uit moet je brandstof pompdraad de rode een extra draad naar toe trekken van af d+ in auto of dynamo

nu gaat de pomp pas draaien als auto start cq loopt d+ en als auto uit is doet pomp dus niets geen d+

ja die 3 seconden om rail op druk te brengen

stekker wel heel laten wand die moet je weer gebruiken

zo was het bij een honda civic maar daar zat ook een tijd relais tussen die pomp uitschakelde als contact telang aan stond om pomp te beschermen

hoop dat je er wat aan hebt probeer mee tedenken met je

is alleen geen jeep geweest maar werkte wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de computer is er waarschijnlijk een met startblokering,de computer hoort een signaal te krijgen van de bcm,

krijgt hij deze niet dan is het na 3 sec. afgelopen mischien dat er in de usa wel een pcm te vinden is zonder die ingebouwde veiligheid.ik heb een 5.2 in m'n cj maar die is van 96 en dus het nieuwere type pcm maar heb zelfde euvel gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen zo zal het niet gaan werken met een Jeep.

In de PCM staat simpel gezegd een bepaald serie-nummer , die moet corresponderen met de andere electronica , klopt diet niet , dan schakeld de PCM uit.

(even simpel verklaard)

die andere elektronica is de bcm=bodycomputer,maar vanaf bouwjaar 96 to 98 bestaan er wel computers die zonder bcm

werken.ik zie ook op ebay dat veel computers aangeboden voor veel geld die nooit zullen werken

ik heb me toenertijd er helemaal in verdiept en weet dat er verschil in zit,dit kun je aan het typenummer zien

ik heb bij hans bastings tientallen pcm geprobeert maar niks.één uit de usa met andere codering werkte meteen

dus mischien dat dit voor een 95'ook werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb me een avondje geamuseerd met de gel van de printplaat te halen, resultaat heel pijnlijke vingers maar het grootste is eraf

heb ze naar een firma gebracht in antwerpen

ik weet donderdag meer of het hun is gelukt of niet, dit is dus de oude die we laten herstellen, 2 injectors die constant druk blijven krijgen.

we hebben ondertussen ook nog een tweede jeep aangeschaft met 5.2 die wel werkt, rijdt, en alles doet wat hij moet doen.

de eerste zullen we wss gaan gebruiken voor reserve onderdelen voor de rally in libië

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...