Spring naar bijdragen

Cherokee V6 2.8L


edgar
 Share

Recommended Posts

Hallo heb recent gekocht een cherokee 12-1985 waar origineel een V6 2.8L motor voorin ligt maar deze ligt momenteel gedeeltelijk gedemonteerd achterin de auto met naar het schijnt krukas problemen (lagers etc.)

Mijn vraag is wat is het handigste: De originele motor (V6 2.8L) laten reviseren of bijv. een meer gangbare 2.5 L of zelfs een diesel erin zetten.

Auto moet nog wel ingevoerd worden dus e.e.a. moet wel aan de eisen van RDW voldoen. Weet iemand een goed revisie bedrijf of goede ruilmotoren en kostenindicatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de rdw keuring kan de auto het beste zo origineel mogelijk zijn. De goedkoopste oplossing zou zijn om gewoon een andere v6 motor te nemen. Anders zou ik er een 4.0l er in hangen, maar omdat hij nog ingevoerd moet worden heb je kans dat ze moeilijk gaan doen. Eerst TUF keuren met een andere motor en dan invoeren is ook een mogelijkheid.

Als je een gebruikte v6 zoekt dan heb ik er nog wel eentje. zit nog in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 2.8 V6 van GM is een originele motor die in de 1985 en 1986 Cherokee is gebruikt. Even navragen of er al eerder een goedkeuring voor een dergelijke JEEP is afgegeven. Dan zou ik die reviseren en invoeren. Heb je een originele cherokee op NL kenteken staan.

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan m'n ook laten "schouwen"bij de RDW, krijg je wel het kenteken, maar mag je nog niet de weg op ivm APK. Kun je daarna rustig kijken of je een zelfde of andere 6 cilinder erin gooit.

Misschien kan Pullie je meer over het schouwen vertellen, die heeft ook zo iets gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb afgelopen vrijdag een 1986 cherokee met 2.8 V6 bij de RDW gehad alleen om er papieren bij te krijgen, niet voor APK, dat doe ik elders. Mijn cherokee is vanuit USA eerst naar duitsland gegaan, ik heb m uit Duitsland gehaald. Als bij zo'n auto een "nieuwe versie" fahrzeugbrief zit, oftewel duitse autopapieren, dan neemt de RDW klakkeloos alles over van de duitse brief. Ook rijden er al meerdere cherokees met V6 in NL rond dus ook dat zal geen probleem zijn.

Enige probleempje dat ik wel had is dat nergens een ingeslagen chassis nr (VIN) te vinden was, bij de cherokee zit dit nummer ook achter de voorruit op een plaatje, maar volgens de RDW mannen is alles op een plaatje niet goed dus volgde er een identiteitsonderzoek en het inslaan van het nummer. 90 euro was de schade maar allang blij dat ik erdoor ben.

Hopelijk helpt dit, ik weet niet of je de auto ook kunt invoeren met de motor in onderdelen achterin maar theoretisch kijkt men alleen naar de papieren en afmetingen. Bel anders de RDW of dat kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb zelf ook een identiteitsonderzoek gehad. duitse brief met VIN stond 1982, VIN uit 1979:unsure:

kerel had er niet veel verstand van en zat alles te checken op de nummers in het grote boek bij 1982. toen maar uitgelegd dat ie uit 1979 was en op I-net een decoder laten zien, gelukkig voordeel van de twijfel gehad.:unsure:

Ik had het probleem dat ik 3 identieke nummers in het chassis had staan op 50cm van elkaar :( en dat vonden ze verdacht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi,

Ik heb recent een 2.8 V6 uit florida geimporteerd en bij de RDW totaal geen problemen gehad behalve natuurlijk de inslag van de nummers, ook die moest ik laten doen.

Alles wat uit de US komt moest volgens hun APK doen bij RDW... (was bij vorige import ook al)..

Volgens de kenners op dit forum is een andere motor inbouwen niet zo eenvoudig want veel past niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook een 2.8 v6 cherokee. Ik denk dat je spijt krijgt van het reviseren als je er mee gaat rijden. De topsnelheid is wind mee 130 km/h, met een lage aanhanger wind mee 90 km/h.

Daarom ben ik rustig op zoek naar een 3,4 v6. Dit is de zelfde motor, maar dan met andere inhoud en vermogen. Een pontiac transport waar deze motor in zit staan al te koop vanaf 300 euro. Alleen de carburateur, verlaagd carter, en vliegwiel omzetten en je hebt 160 pk of meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook een 2.8 v6 cherokee. Ik denk dat je spijt krijgt van het reviseren als je er mee gaat rijden. De topsnelheid is wind mee 130 km/h, met een lage aanhanger wind mee 90 km/h.

Daarom ben ik rustig op zoek naar een 3,4 v6. Dit is de zelfde motor, maar dan met andere inhoud en vermogen. Een pontiac transport waar deze motor in zit staan al te koop vanaf 300 euro. Alleen de carburateur, verlaagd carter, en vliegwiel omzetten en je hebt 160 pk of meer.

Beste Mark,

inderdaad, de prestaties van de auto laten te wensen over zeker als je al "iets" gewend bent.

nu moet ik zeggen, kan er (tot nu toe) goed mee leven. De motor heeft slechts 70 mls gelopen en is dus nog erg goed.

Kun je wat meer uitleg geven over de motor die er zonder problemen in zou passen...

Mocht ik er toch iets aan willen doen...

cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook een 2.8 v6 cherokee. Ik denk dat je spijt krijgt van het reviseren als je er mee gaat rijden. De topsnelheid is wind mee 130 km/h, met een lage aanhanger wind mee 90 km/h.

Daarom ben ik rustig op zoek naar een 3,4 v6. Dit is de zelfde motor, maar dan met andere inhoud en vermogen. Een pontiac transport waar deze motor in zit staan al te koop vanaf 300 euro. Alleen de carburateur, verlaagd carter, en vliegwiel omzetten en je hebt 160 pk of meer.

Ik heb zelf ook een 2,8v6 en die moter is behoorlijk af, zijn er nog andere motoren van pontiac die er in passen, want je ziet ook wel 3,1 en 3,8 liters?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Een heeeeeele late reatie, maar kreeg helaas geen updates over de mail..

Een 60 graden chevrolet blok, achterwielaangedreven past zonder intensieve aanpassingen. Zie de volgende link: http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Project_XJ/Project_XJ.htm. De motoren zitten in de pontiac firebird en de chevrolet camaro.

Deze ombouw is bijna bolt on!

Mvg Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...