Spring naar bijdragen

Jeep op het oog...paar vragen


FOTempel
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

http://www.leboncoin.fr/voitures/131083235.htm?ca=17_s

zo iets?

bijzonder en leuk!

Benieuwd of je al wat gevonden hebt. Er staat veel te koop, zeker als je binnen Europa gaat kijken.

Succes met zoeken!

http://www.leboncoin.fr/voitures/146636932.htm?ca=17_s

Site werkt niet mee op de Mac...

Tuut tuut

Bart te Breda

bewerkt door yellowsub
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Zo, om dit topic maar even uit de motteballen te vissen...

Sinds een maand of 2 ben ik de eigenaar van een CJ7 uit 1978. Lijn 6 motortje erin, dikke bandjes eronder, etc. Moet er alleen wat plaatwerk aan doen, maar och...er is goed mee te rijden.

Het enige "probleem" is dat de dikke banden bij volledige stuuruitslag net tegen de bladveren schuren. Irritant, dus daar wil ik wat aan gaan doen. De opties zijn, voor zover ik heb begrepen:

* Spoorverbreders - Het probleem hiermee is de spoorbreedte zoals deze bij het kenteken hoort, die mag maar 2% afwijken en daar zit je gauw op. Ik zal eens meten waar hij nu op zit, maar ik denk er al overheen :)

* Stuuruitslag beperken - Nadeel is de draaicirkel van een vrachtwagen

Zelf overweeg ik de spoorverbreding, maar ik lees daar gemixte verhalen over. En ik heb weinig zin om aan de verkeerde kan van de (in dit geval, wegenverkeers) wet te belanden. Lastig allemaal :)

Is er op een of andere manier te meten hoe dik de verbreders zouden moeten worden om het aanlopen te verhelpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik zal morgen even een nieuw topicje openen.

Ik heb wel plaatjes ook, dus gelijk maar een gallerijtje aangemaakt. Ik denk dat deze Jeep ook wel bekend is, volgens mij komt 'ie van een forumlid uit het zuiden des lands.

Er zit wat plaatwerk aan, maar komt ook wel goed. Vanmiddag eerst eens een spatbord geprobeert te reviseren en dat gaat (met wat hulp) aardig, dus zo komen we de hele carosserie wel rond in de loop van de tijd. Motortje loopt als een klokje (I6), bak schakelt goed. Rijtechnisch is het dus prima de luxe in orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...