Spring naar bijdragen

Ruud in Jeep-wonderland


ruudvd
 Share

Recommended Posts

ok jeepers , bij mijn wonderlijke reis door het land der jeepmechanieken ben ik aangekomen bij de koppeling........en ook hier heb ik de kennis van het jeepvolk nodig om de puzzel compleet te maken...waaraan herken je een koppeling die aan vervanging toe is en welke tekenen van aftakeling zijn er?...ben natuurlijk om het spannend te maken door het boze garagevolk wederom het bos in gestuurd met de nodige wazige rijmen. De koppelling werkt op zich goed(wel zwaar en vrij kort aangrijpend), ik hoor alleen een rammeltje(???) Kan dit het druklager zijn? In het weekeinde ga ik hem wel alvast ontluchten..en.enehh..de computer gaat me bij deze quest zeker niet helpen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tekenen van aftakeling: Zwaar trappen en niet meer soepel aangrijpen. Vaak ook pas heel laat ( pedaal bijna los) aangrijpen, overgaand in doorslippen na het schakelen.

En dat rammeltje, wanneer hoor je dat?

- Tijdens intrappen v.d. koppeling: druklager of toplager.

- Bij koppeling los in neutraal: prise-as lager van de bak.

- Altijd: veren in de koppelingsplaat of drukgroep gebroken.

Maar als je de boel toch los hebt, kun je beter meteen niet enkel de plaat en drukgroep vervangen, maar ook het druklager en toplager!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....De koppeling is verdacht..hij kan ook aardig "stuiteren" bij het wegrijden.

Lijkt me een leuke klus, weet alleen nog niet of ik het voor de vakantie naar Frankrijk ga doen....hmmm....In het buitenland met een defecte koppeling???....waar zijn de assteunen?!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...