Spring naar bijdragen

Motorolie vervangen Grand Cherokee Limited 2002 3.1TD


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit Forum, en sinds vorig weekend

in het bezit van mijn eerste Jeep, nl. een 3.1 TD JGC limited.

uit 2002.

Ik zou graag mijn motorolie vervangen, aangezien

de vorige eigenaar geen idee heeft wanneer dit voor het laatst

is gebeurd.

Natuurlijk kan ik naar de garage gaan wat weer geld gaat kosten,

maar zou zelf graag eens een poging willen wagen, des te meer om wat meer technische kennis en ervaring met deze Jeep op te doen.

Ik heb dit overigens nog nooit gedaan. Aangezien ik een leek op autogebied ben, vroeg ik me af of er iemand is die mij hiermee van dienst kan zijn, of mij de juiste manier van werken zou willen uitleggen. Ik woon in de omgeving van Drachten, Friesland.

Al vast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

Ja bedankt:), ik begrijp dat je de ruimte aan me wilt verhuren, zodat ik met m'n Jeep kan 'omknoeien':wacko: toch ? Of heb ik het niet goed begrepen.....

In het andere geval zoek ik iemand die mij daar behulpzaam bij kan zijn,

of mij via dit forum kan vertellen hoe ik dat het beste kan doen,

ruimte is voor mij niet een vereiste of probleem ....

Wellicht is er tevens iemand die mij aan een (technische) handleiding/ onderhouds manuel voor deze Jeep GCL 3.1 TD diesel kan helpen, of weet waar ik deze eventueel kan downloaden.

Er zijn namelijk nog een aantal zaken die ik voor deze Jeep zoek.

Wellicht weet iemand een Jeep sloperij bij mij in de buurt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jos,

:DDank je, dat kan ik erg waarderen. Kan me in het 'andere geval' natuurlijk goed voorstellen dat je een ingerichte garage ruimte daarvoor wilt gaan verhuren, 'handel is handel', toch?.

Het gaat mij, afgezien van eventuele kosten, erom dat ik meer inzicht krijg in deze - hoe noem je dat- ' Jeep materie', zeg maar wat dieper dan alleen maar je ruitensproeier en olie kunnen bijvullen, begrijp je?

Jaren heb ik mijn auto in onderhoud gehad bij een goede dealer. Was er iets stuk, liep de auto niet lekker, geluid bij het nemen van een linkerbocht o.i.d., breng maar naar de garage, die repareert het wel. Bij afrekenen zie je allles gespecificeerd op de factuur staan, en denk ik "het zal allemaal wel kloppen", naast dat je je de tering schrikt van wat ze rekenen.

Ik ben best enigzins technisch, maar dan meer op elektro, electronica gebied, dus geen monteur, maar ik moet (van mezelf) toch in staat zijn om olie te verversen? toch.....

Tot zover even mijn gedachtegang in deze .........

Heb overigens al 10 Liter CASTROL GTX PROFESSIONAL A3 10W-40

klaar liggen

Goedkeuring & Specificaties:

  • API SL/CF

  • ACEA A3/B3

  • VW 505 00

  • MB-Approval 229.1

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9016545&contentId=7029350

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh, het is voor mij gewoon hobby en heb toevallig een schuur voorzien van brug e.d. wat dit soort klusjes net even makkelijker maakt.

Mocht je belang hebben, kun je altijd even langskomen. Helpen we je even op gang met olie verversen en lopen we ook wat andere punten bij langs zoals remmen, tussenbak, assen e.d.

Olie die je gekocht hebt lijkt me prima, gaat zo'n 7 liter in een 3.1TD toch?

Weet zeker dat je meer kunt doen aan de auto dan je denkt :yes:

Werkplaatshandboek heb ik ook wel voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij Jos Jeep wat ervaring op hebt gedaan, dan kun je het de volgende keer zelf doen.

Als je in de buurt van Drachten woont kan kun je op de Giek in Drachten(industrieterrein) een brug en gereedschap huren voor een paar euro per uur.

Vanuit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een heel voldaan gevoel geeft als je je Jeep zelf onderhoud.:whistle:

Koop/Download/Kopieer een FSM. Heel erg handig in sommige gevallen.

En zoals je zelf al zegt. Het scheelt heel veel euros.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...