Spring naar bijdragen

kroon en pignon


Recommended Posts

Ik heb een uitdaging, vorig jaar heeft een garagebedrijf, na constatering van een gierend geluid bij differentieel kroon en pignon vervangen met alles wat daarbij hoort met een rekening van 1300 EUR. Echter na een jaar en slechts 6000 km verder is het geluid weer daar en heb ik een offerte gekregen van minimaal 600 tot maximaal 1000 euro voor de vervanging van de kroon en pignon....Echter is het toch niet gebruikelijk dat een dergelijke ingreep na een jaar weer opnieuw gedaan moet worden...Hoe hier mee om te gaan? Een beroep doen op de vorige reparateur...? Anyway, ik heb in ieder geval opdracht gegeven de reparatie weer uit te voeren, want het jankende geluid moet weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een uitdaging, vorig jaar heeft een garagebedrijf, na constatering van een gierend geluid bij differentieel kroon en pignon vervangen met alles wat daarbij hoort met een rekening van 1300 EUR. Echter na een jaar en slechts 6000 km verder is het geluid weer daar en heb ik een offerte gekregen van minimaal 600 tot maximaal 1000 euro voor de vervanging van de kroon en pignon....Echter is het toch niet gebruikelijk dat een dergelijke ingreep na een jaar weer opnieuw gedaan moet worden...Hoe hier mee om te gaan? Een beroep doen op de vorige reparateur...? Anyway, ik heb in ieder geval opdracht gegeven de reparatie weer uit te voeren, want het jankende geluid moet weg.

nee is niet normaal echter kan het zijn dat ie niet goed is gemonteerd is wel een klusje met preciesie

maar 1300 euri dan mag je wel vakmanschap verwachten en niet dat er na 6dkm de zooi weer stuk is

gewoon terug en netjes mopperen

vraag ook even of ze de lagers hebben vervangen zo nee dan is het niet goed uitgevoerd en heb je recht op nieuwe kosten zijn dan voor de dealer garage houder

ring en pion gaan normaal wel wat jaartjes mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook laten monteren door een "vakman"

Onderweg van Italie liep de moer van pignon los achter

en voor was ik na een jaar een paar tanden kwijt van het kroonwiel.

En het ligt overal aan maar nooit aan degene die het heeft gemonteerd.. dus weer betalen.

Kost minder als je een tweede hands as koopt en die eronder (laat) hangen

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we het er maar op houden dat de viscose-koppeling naar de Jeep-hemel is en waarschijnlijk de vorige keer al was.;)

Als je daar niets aan doet kun je er op wachten dat dat voordifferentieel binnen de kortste keren de voorgaande achterna is. Er zit niet veel anders op dan de betrekkelijk kostbare reparaties tegelijk te laten uitvoeren, anders gooi je het kind met het badwater weer weg.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij het controleren van de voordifferentieel bleek dat er bij de olie behoorlijk verdund was met water.

Er worden nu de lagers e.d. vervangen, kroon en pignon zijn naar alle waarschijnlijkheid nog goed, gezien het feit dat er maar 8000 KM mee gereden is.

Allen, dank voor het meedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...