MrWizard Geplaatst September 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2010 (bewerkt) Gegroet mede forumisten, Ik heb een Cherokee uit 2002 Benzine 3.7. Het probleem is dat de accu zo snel leeg is, na een flinke rit (100KM+) na ongeveer 2-3 dagen, na korte ritten vaak al de volgende dag. Ik gebruik de Jeep voornamelijk alleen in de weekenden en af en toe door de weeks. De accu is vorige maand vervangen, vanwege dit probleem maar helaas.. Misschien is dit te weinig ? Ik had gelezen dat de load van de accu bij uitstand max 0,4 A mag zijn, klopt dit ? Heeft iemand nog tips ? Hoe kan ik de dynamo meten ? Alvast bedankt voor het meedenken. September 5, 2010 bewerkt door MrWizard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2010 We hebben hier al een paar topics over... Heb het zelf ook meegemaakt. Nog eens kort samengevat: de enige methode is een amp�remeter tussen de accu zetten en de stroomkabel. Dan kijken hoeveel ruststroom hij trekt en zekering per zekering uitschakelen... Zo heb je heel snel de lekstroom gevonden. Grote verdachten zijn radio, alarm, slechte massa's en binnenverlichting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst September 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2010 Het probleem is dat de accu zo snel leeg is, na een flinke rit (100KM+) na ongeveer 2-3 dagen, na korte ritten vaak al de volgende dag. Ik gebruik de Jeep voornamelijk alleen in de weekenden en af en toe door de weeks. Als het een lekstroom zou zijn dan zou het na een lange rit ook zo moeten zijn. Het zou kunnen dat je dynamo niet meer goed is. Auto starten en even de multimeter op de accupolen zetten. Deze zal tegen de 14 volt moeten aangeven. Als het 12v of minder is dan verdenk ik de dynamo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2010 Een normale ruststroom met de deuren op slot en alarm aan, is tussen 150-250 milliAmp�re. Mijn WJ heeft in het begin hetzelfde probleem gehad, met een nieuwe accu. Lekstroom was 0,5 Amp�re. Een accu van 60 AH is zo na 120 uren leeg, ongeveer 5 dagen dus. Soms was het ook wat vroeger, naargelang de lengte van de rit. Oorzaak was een lekstroom in de deur aan de bestuurderskant. Bij een vorige wagen heb ik eens een rotte radio gehad... Deze zoog maar liefst 600 mA in ruststand !! Meten is weten ! Ook de dynamo dus, zoals Gerrit terecht opmerkt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MrWizard Geplaatst September 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 Ben er achter, het contactslot is de boosdoener in een bepaalde stand. Motor wel uit alleen blijft de radio lekker aan, moet je dan handmatig uit doen. Dan is alles dus niet echt uit. Nu paar keer de sleutel goed gedraaid en geen problemen meer. De sleutel kan dus eruit voordat alles echt uit is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 Maar heb je nu effectief de zuigstroom gemeten ??? Nee zeker.... I.v.m. het contactslot zou ik nog zeggen: vervangen ! Dit is een gevaarlijke toestand, en ik vrees op complicaties... Een defect contactslot kan vonkbruggen trekken, oververhitting veroorzaken en leiden tot een uitgefikte jeep... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst September 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2010 is dit een rb3 radio dus een radio met navigatie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MrWizard Geplaatst September 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2010 Nee, alles origineel. De rest doorgemeten en alles is goed. Geen grote trekstroom. Ik heb 2 'uit' standen op mijn stuur, schijnt en een stand waarbij de radio e.d. aanblijft maar de motor uit, nu kun je de sleutel er wel uithalen. Deze stand is helemaal naar je toe en je voelt een veerachtige klik. Ik draaide de sleutel tot aan deze klik en was verrast dat de radio altijd aan bleef. Deze zette ik dan handmatig uit. Nu ik netjes in de andere stand uit zet gaat alles incl radio wel uit en blijft de accu netjes op peil. De accu is de volgende dagen daarna netjes vol. Nogmaals ik ben geen autotechnicus, ik hoop dat ik het goed uit heb kunnnen leggen. Dus zo te zien was het een gebruikersfout Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst September 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2010 ACC stand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2010 Het zou toch niet mogen zijn dat je in de ACC (accessory) stand de sleutel er kan afhalen....<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel_Jeep Geplaatst September 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2010 Het zou toch niet mogen zijn dat je in de ACC (accessory) stand de sleutel er kan afhalen....<_< Bij mij "kon" dat zeker niet. Alleen op de uit stand wilde de sleutel eruit. En dat was de voorlaatste stand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2010 Lijkt er toch wel op dat het binnenwerk van dat contactslot gaar is....<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2010 Lijkt er toch wel op dat het binnenwerk van dat contactslot gaar is....<_< Waarschijnlijk wel. Als je hem op de verkeerde manier afsluit, dus in de ACC stand, krijg je dan geen waarschuwings geluid als je de drivers door opent? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MrWizard Geplaatst September 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2010 Daar heb ik niet op gelet, ik zal overmorgen even kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MrWizard Geplaatst October 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2010 Het contactslot lijkt inderdaad niet helemaal in orde. De laatste weken gaat alles goed, echter bij het voorzichtig draaien kan de sleutel eruit. Hierna doet het probleem zich voor. Draai ik met gewone snelheid dan is er geen probleem. Bij de ACC stand krijg ik inderdaad een waarschuwingssignaal als de lichten aan zijn en ik de chauffeursdeur open. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.