Spring naar bijdragen

4 WD maakt geluid


Recommended Posts

Na het inschakelen van de 4wd (4H) op de verharde weg maakt de Jeep een beetje zagend/zingend geluid. is dit normaal? het neemt duidelijk toe bij meer snelheid.(+30km/u) Ik heb pas alle olieen laten vervangen van differentieels en de versn. bak en tussenbak.

Ik krijg een groen licht 4WD op mn dashboard dus dan mag ik toch 4WD gebruiken op de verharde weg? Ik heb ook nog 4L en ik heb begrepen dat ik die alleen in kan schakelen met de auto in N stand. 4L is alleen voor in het terrein weet ik. Zijn beide differentieels dan eigenlijk gesperd?

het gaat om een Jeep Cherokee 4l 6cyl autom 1987.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De differentiëlen zijn standaard niet gesperd..

Als je maar één optie 4wd hoog hebt dan mag je die niet op de verharde weg gebruiken.

Als je er twee hebt dan zijn ze verdeelt in fulltime en parttime 4wd, de eerste mag dan uiteraard wel op de verharde weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat groene lampje duidt er idd op dat je 4x4 hoog rijdt, en dat mag op de verharde weg maar alleen als er twee standen voor 4WD hoog zijn. Bij de andere 4WD hoog brandt dan een geel lampje. Als het geluid ernstig wordt bij sturen en het sturen bovendien veel zwaarder gaat heb je een goede kans dat hij toch in laag staat, maar dat merk je ook aan sneller opschakelen en meer toeren, dus dat zal niet het geval zijn.

In 4 laag wordt alleen de tussenbak gespert, de diffs hebben geen sper, maar mogelijk een limited slip.

Dat geluid komt zo te lezen uit de voortrein dan wel de tussenbak, ik hou het op het eerste. Laat iemand met wat meer expertise er anders eens in rijden en naar luisteren. Een klein beetje zingen doet het in 4Wd altijd wel, maar een zagend geluid is zeker niet goed.

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok thanks voor de reacties. Ik probeerde het voorzichtig uit , alleen rechtdoor. Ik zal de 4WD bewaren voor de winter hier of voor in het terrein.

Ik ben zuinig op mn Jeep hoor ,temeer daar ik een speciale uitgave heb.

Het is een 2 deurs Laredo, zwart met rode striping, chromen deurhendels, grote chromen spiegels op de deur geschroefd, chromen raamlijsten voor en achter, chromen bumpers, chromen grille,chromen dakstrips en nog meer zaken die hem een heel apart uiterlijk geven. Ik heb ook een aluminium spoiler achterop. Dacht eerst dat het een stuje huisvlijt was totdat ik zon zelfde op een andere Jeep zag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....temeer daar ik een speciale uitgave heb.

Het is een 2 deurs Laredo, zwart met rode striping, chromen deurhendels, grote chromen spiegels op de deur geschroefd, chromen raamlijsten voor en achter, chromen bumpers, chromen grille,chromen dakstrips en nog meer zaken die hem een heel apart uiterlijk geven. Ik heb ook een aluminium spoiler achterop. Dacht eerst dat het een stuje huisvlijt was totdat ik zon zelfde op een andere Jeep zag.

/me is nieuwsgierig..... doe eens een plaatje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...