Spring naar bijdragen

starten van warmen nekaf


rocket
 Share

Recommended Posts

bij de vorige discussie had ik gevraag hoe het kan als mijn motor van de nekaf warm was zo slecht starten. nu kom het er op neer dat iedereen vertelden dat de benzine verdampte in de carabateur/bezineleiding door de warme motor ik kreeg als oplossing een natte doek rond rond de carabateur moest leggen dit zal best een goede nood oplossing zijn maar weet iemand hoe ik dit probleem voorgoed kan oplossen

bewerkt door rocket
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

in de vorige discussie had ik gevraagd wat het kon zijn als mijn nekaf motor warm zo slecht starten iedereen was het eens dat de bezine verdampte in de carabateur/benzineleiding voor nood oplossing was een natte doek rond de carabateur de doen maar heeft iemand ook een oplossing die defentief is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door verdampen van benzine uit de vlotterkamer kan tijdelijk het vlotterniveau wat aan de lage kant zijn. Normaliter moet dat na enkele slagen van de benzinepomp opgelost zijn. Tenzij.... de benzine in je aanvoerleiding ook verdampt is.

Kun je de benzineleiding van de pomp naar de carburateur mogelijk langs een koelere plek leiden?

Verder: als het vlotterniveau te laag is, is tijdens het starten het mengsel te arm. Het je een handmatige choke? Wat gebeurt er wanneer je deze bij het starten een klein beetje erop trekt? Of anders wanneer je net voor het starten twee keer vol gas 'pompt', zodat de acceleratiepomp wat benzine in het spruitstuk spuit?

Starten bij warme motor eerst proberen zonder gas te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk kun je de brandstofleiding wel omleggen, zover mogelijk van de motor af en zo lang mogelijk laag houden, eventueel een nieuw stuk leiding monteren en isoleren met een stuk isolatie wat ook voor waterleidingen e.d. gebruikt word.

Of je met de carb iets kunt doen weet ik niet. misschien een revisieset aan wagen, het lijkt me dat het probleem in nieuwe toestand niet bestaan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heren

Alles Heb Ik Nu Vervangen Bobine/bougie/verdeelkap/rotor/condensator En Hij Start Nu Goed Maar Nu Stotert/pinngelen Hij Bij Hoogtoerental (optrekken) Ik Heb Gehoord Als Je Aan De Onsteking Zit Dan Moet Je De Afstelling Met Zo Neonlamp Ook Altijd Doen Nu Heb Ik Zo Lamp Gekocht Maar Hoe Stel Ik De Nekaf Nu Af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Ik heb gister precies het zelfde probleem verholpen. Voor het pruttelen op hoge touren heb ik gewoon de cabru eraf gehaald en flink schoon gemaakt. Sproeiertjes een aandraaien en doorblazen. Ook waren mijn veertjes erg geoxideerd, persoonlijk denk ik dat het daar aan lag omdat de rest er niet slecht uitzag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...