rocket Geplaatst July 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2010 kan iemand mijn vertellen waarom als mijn nekaf warm is slecht of niet start als ik 30 minuten wacht dan start hij weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2010 Kan vanalles zijn, carburateur/choke afstelling, bobine die wat minder hoogspanning geeft als hij warm is. Iets meer info zou wellicht helpen. Oja, welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Het kan ook dat de benzine in je carburateur verdampt door de warme motor. Natte doek erom heen wil dan wel eens helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rocket Geplaatst July 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Het kan ook dat de benzine in je carburateur verdampt door de warme motor.Natte doek erom heen wil dan wel eens helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rocket Geplaatst July 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 oke ik ga dit een proberen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Wat doe je met gaspedaal en choke als je warm wilt starten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rocket Geplaatst July 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 ik geef een beetje gas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst July 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2010 Het kan ook dat de benzine in je carburateur verdampt door de warme motor. Dit kan ook nog met je brandstofleiding gebeuren als hij te warm word. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeemeeuw Geplaatst July 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 Ik heb dat vroeger met mijn kever gehad. Maar dat lag toen aan de startmotor. De koolborstels bleven plakken als de motor warm was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rocket Geplaatst July 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2010 bedankt ik kan dit ook even controleren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rocket Geplaatst July 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2010 (bewerkt) bij de vorige discussie had ik gevraag hoe het kan als mijn motor van de nekaf warm was zo slecht starten. nu kom het er op neer dat iedereen vertelden dat de benzine verdampte in de carabateur/bezineleiding door de warme motor ik kreeg als oplossing een natte doek rond rond de carabateur moest leggen dit zal best een goede nood oplossing zijn maar weet iemand hoe ik dit probleem voorgoed kan oplossen July 31, 2010 bewerkt door rocket Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rocket Geplaatst July 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2010 Hallo in de vorige discussie had ik gevraagd wat het kon zijn als mijn nekaf motor warm zo slecht starten iedereen was het eens dat de bezine verdampte in de carabateur/benzineleiding voor nood oplossing was een natte doek rond de carabateur de doen maar heeft iemand ook een oplossing die defentief is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2010 Door verdampen van benzine uit de vlotterkamer kan tijdelijk het vlotterniveau wat aan de lage kant zijn. Normaliter moet dat na enkele slagen van de benzinepomp opgelost zijn. Tenzij.... de benzine in je aanvoerleiding ook verdampt is. Kun je de benzineleiding van de pomp naar de carburateur mogelijk langs een koelere plek leiden? Verder: als het vlotterniveau te laag is, is tijdens het starten het mengsel te arm. Het je een handmatige choke? Wat gebeurt er wanneer je deze bij het starten een klein beetje erop trekt? Of anders wanneer je net voor het starten twee keer vol gas 'pompt', zodat de acceleratiepomp wat benzine in het spruitstuk spuit? Starten bij warme motor eerst proberen zonder gas te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2010 ....... iedereen was het eens dat de bezine verdampte in de carabateur/benzineleiding...... Iedereen? Ik lees toch wat anders:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst August 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2010 Waarschijnlijk kun je de brandstofleiding wel omleggen, zover mogelijk van de motor af en zo lang mogelijk laag houden, eventueel een nieuw stuk leiding monteren en isoleren met een stuk isolatie wat ook voor waterleidingen e.d. gebruikt word. Of je met de carb iets kunt doen weet ik niet. misschien een revisieset aan wagen, het lijkt me dat het probleem in nieuwe toestand niet bestaan heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rocket Geplaatst September 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 Heren Alles Heb Ik Nu Vervangen Bobine/bougie/verdeelkap/rotor/condensator En Hij Start Nu Goed Maar Nu Stotert/pinngelen Hij Bij Hoogtoerental (optrekken) Ik Heb Gehoord Als Je Aan De Onsteking Zit Dan Moet Je De Afstelling Met Zo Neonlamp Ook Altijd Doen Nu Heb Ik Zo Lamp Gekocht Maar Hoe Stel Ik De Nekaf Nu Af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 Heb je geen TH (Technische Handleiding) van de Nekaf? Daar staat het afstellen van de onsteking in beschreven. Met een stroboscoop lamp stel je de "voorontsteking" m.a.w. het punt waar hij ontsteekt t.o.v. van het BDP. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De-Sjrien Geplaatst April 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2011 Ik heb gister precies het zelfde probleem verholpen. Voor het pruttelen op hoge touren heb ik gewoon de cabru eraf gehaald en flink schoon gemaakt. Sproeiertjes een aandraaien en doorblazen. Ook waren mijn veertjes erg geoxideerd, persoonlijk denk ik dat het daar aan lag omdat de rest er niet slecht uitzag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.