Spring naar bijdragen

Kachelprobleem.. please help!!


Recommended Posts

Ik zou graag jullie hulp inroepen bij het volgende probleem... Cherokee performance 1992.. Bij aankoop in juni bleek al snel dat de thermostaat niet werkte.. kan gebeuren.. bij Boris een nieuwe besteld en gemonteerd..

Helaas.. hij geeft niet juist de temp. aan.. Ook de airco werkte niet goed, dus om laten bouwen en nu werkt ie als de beste... na twee weken laten controleren, alles ok. Maar nu komt het probleem.. de kachel blaast geen warme lucht.. Bij Boris gevraagd.. kachelkleppen gecontroleert, alles ok..

Bij de Jeepgarage tempratuur laten meten... meer dan ok. Alleen geeft de temp.meter dit niet aan en blijft de kachel koud.

De airco is wel heerlijk met dit weer, maar straks wordt het vast weer kouder... en dan is een kachel toch wel een must.

Dus weer het forum opgedoken en alle topics gezocht wat over dit onderwerp gaat..Alle kachelkleppen gecontroleerd, vaccuum gecontroleerd.., slangen uitgespoten en schoongemaakt, alle

" blaasstanden" werken prima... maar wat we ook doen.. de kachel blijft koud...

Weet iemand hier wat het dan nog kan zijn?? :P

Alvast erg bedankt voor het meedenken!!

:lol:

Groet, Derk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat er aan de hand kan zijn is dat er iemand voor jou ooit radiateur stop er in gedaan heeft. hierbij kan het gebeuren dat kanalen of aanvoer slang van de kachel radiator verstopt zitten. Dan moet je deze helaas loshalen om de boel schoon te krijgen. suc7:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie meedenken.. vandaag de slangen gecheckt.. hele dashbord helemaal losgehaald.. niets te vinden van losse slangen o.d...

Heb overwogen de hele unit eruit te halen, maar omdat alle "blaasstanden" het doen lijkt het me niet dat daar het probleem in schuilt..

Zou niet weten waar het aan moet liggen.. iemand nog een idee?:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zoiets gehad, bij mij was het reserve tankje waar je koelvloeistof bijvuld niet aangesloten op de radiateur waardoor er niet meer bijgesoepleerd werd en daardoor lucht in het systeem kwam, na dit opgelost te hebben moest ik dit tankje wel een paar keer bijvullen, na het rijden koelt het geheel af waardoor je een soort vacuum krijgt en daardoor wordt indien nodig koelvloeistof uit dit tankje gezogen net zolang het hele systeem opgetopt is en dit is dan te herkennen aan het niveau wat dan niet meer zakt, misschien is dit jou probleem wel.

Het duurt wel even hoor na het rijden, wanneer je de motor gestopt hebt moet je het even de tijd geven, meestal na een uurtje of 2 kan je zien of het niveau gezakt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor alle meedenkhulp.. gisteren toch maar eff bij de garage langs gegaan ( Tenback in Doetinchem).. werd er een beetje moe van al het gezoek.. Had wel zo ongeveer alles geprobeerd..

Bij de garage aangekomen was ik hoog verbaasd.. wat een service daar zeg! Ik kon direct naar binnen rijden en de monteur wist eigenlijk direct wat er aan de hand was.. wat bleek... er zit een stangetje aan de kachel-bedieningde om koud/warm te regelen en.. ja, dat stangetje was los.

Hij is weer keurig gemaakt en als het straks kouder wordt komt het helemaal weer goed..

Na een klein halfuurtje was het gefixt en kreeg ik de sleutels weer terug.. toen ik buiten kwam zag ik tot mijn grote verbazing dat ze hem ook nog even gewassen hadden.. dat noem ik nog eens service.. Kosten? nog geen

€ 70,00!! en een hoop ergernis minder:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...