Spring naar bijdragen

performance1992

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over performance1992

  • Verjaardag 23/05/1962

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

performance1992's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties! We hebben inderdaad besloten om afscheid te nemen van deze Jeep. Het is heel spijtig maar het is niet anders. Er is idd geen mogelijkheid om er zelf aan te sleutelen en het laten doen is te kostbaar. We gaan hem verkopen en tijdelijk maar even een oud karretje rijden.. wie weet wat er in de toekomst nog volgt!
  2. Auto heeft altijd op benzine gereden. Bij de garage hebben ze al aangegeven dat de vloeistof om het lekken te stoppen een tijdelijk oplossing zou zijn. Zij kunnen ook niet garanderen dat de motor perfect zal lopen als ze de pakking vervangen en koppen laten testen en vlakken. Het wordt een kostbaar verhaal en dat is de auto niet meer waard. De garage geeft aan dat de reparatiekosten 3x meer zullen zijn dan dat wij voor de auto betaald hebben.. We proberen hem nu met schade te verkopen, in de hoop er nog iets voor terug te krijgen..
  3. @EJG.. De auto staat nu bij onze garage @jofer.. er is een compressietest gedaan. 6 cilinders zijn ok ( compressie van 16/17) en twee komen niet verder dan 6...
  4. Beste mensen...we zitten met echt een groot probleem.. en niemand schijnt een oplossing te weten. Dus daarom hier een laatste noodkreet! Na bijna 10 jaar hebben we in juni jl. afscheid genomen van onze Cherokee Performance uit 1992. Na veel te hebben geïnformeerd en rondgekeken hebben we een Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 uit 1999 gevonden. Hij zier er echt mooi uit voor zijn leeftijd en de proefrit verliep perfect. We zijn natuurlijk geen autotechneuten maar door de opgedane kennis met onze vorige Cherokee toch wel redelijk thuis in waar je op letten moet. We hebben bij de onze eigen garage nog naar het schadeverleden geïnformeerd, maar dat kwam niets noemenswaardig uit. Superblij hebben we hem opgehaald, natuurlijk aan de andere kant van het land..;-( Niets wees erop dat er iets met de motor aan de hand was. We hebben er 3 weken in gereden toen we merkten dat hij wel heel veel verbruikte en er olie in het water zat. Koppakking? Dus naar de garage.. ook hun eerste gedachte was de koppakking. Vervelend, maar goed, als dat het was moest het maar. Na een paar dagen geïnformeerd bij de garage.. de eerste vraag was of we verkeerde benzine hadden getankt? ( E10).. nee dus, niet bij ons. Ze hadden de motor uit laten lezen en daarbij was dit in eerste instantie naar voren gekomen. Ook bleek dat er volkomen verkeerde bougies in zaten en waarschijnlijk een scheurtje in de kop. Ze hebben alles geflushed, een vloeistof toegevoegd om het lekken te stoppen en de bougies vervangen. Hij liep weer als een zonnetje.. dachten we. Na een week er in te hebben gereden hoorden we een sissend geluid. Dit bleek een pakking bij het spruitstuk te zijn.. dus weer terug en laten vervangen. Helaas bleek dit ook niet het probleem.. Bij de garage hebben ze kunnen zien dat er al reparatie aan de motor heeft plaats gevonden, wat precies weten we niet. Maar in ieder geval bleken al een aantal pakkingen vervangen te zijn. Naar nu blijkt loopt de motor op 6 i.p.v. 8 cilinders. Als de motor koud is en je start, loopt ie als een zonnetje.. ga je rijden is er in het begin niets aan de hand maar na een poos stoppen 2 van de 8 cilinders ermee. De ene keer is dit na 300 mtr, de andere keer rijd je 50 km en gebeurd het dan.. De garage heeft als enig optie een nieuwe/andere motor, ze kunnen er niet achter komen, ook na een aantal keren uitlezen, waar het in zit. Dit kost echter zoveel dat wij dit de auto niet waard vinden.. en ook ver boven ons budget gaat.. Momenteel hebben we de Jeep geschorst en de garage heeft aangeboden hem te verkopen met dit mankement.. We vragen ons af of dit echt de laatste mogelijkheid is.. en balen er vreselijk van dat dit niet op te lossen. Misschien is hier iemand die weet waar we moeten zoeken of weet wat er aan de hand is? Alle tips zijn welkom.. we hebben een auto maar kunnen er niet meer mee rijden.. en hij wel nodig voor het werk.. Alvast hartelijk dank voor het meedenken en eventuele tips of hulp!
  5. Goedenavond, Is er hier op het forum een handige techneut (regio Arnhem/Dieren) die bereid is mijn man te helpen met een advies voor onze XJ? ( Cherokee XJ Performance 1992) Krukaspoelie is vervangen en hij verliest nu koelvloeistof.. hij heeft alles al wel 6x nagekeken, maar kan er niet achter komen waar het door komt.. al vele beloofden te komen kijken, maar iedereen geeft op het laatste moment niet thuis.. Al zou er alleen maar iemand kunnen kijken en eventueel kunnen zeggen wat het probleem is.. auto staat al 3 weken stil. Iedereen die er wel naar kan kijken zegt.. kom maar even langs..! maar rijden durven we echt niet momenteel. Jullie zouden hem enorm helpen! Alvast bedankt voor eventuele reacties of het meedenken! Groet, Marloes
  6. Bij het opruimen van de schuur heel veel Jeep onderdelen tegen gekomen.. Het plaatwerk is van een High Performance (1992) in de bekende blauwe Performance kleur. Voor meer info graag eff mailen. - Portier r.a. compleet met ruit 1x
  7. Dank voor alle meedenkhulp.. gisteren toch maar eff bij de garage langs gegaan ( Tenback in Doetinchem).. werd er een beetje moe van al het gezoek.. Had wel zo ongeveer alles geprobeerd.. Bij de garage aangekomen was ik hoog verbaasd.. wat een service daar zeg! Ik kon direct naar binnen rijden en de monteur wist eigenlijk direct wat er aan de hand was.. wat bleek... er zit een stangetje aan de kachel-bedieningde om koud/warm te regelen en.. ja, dat stangetje was los. Hij is weer keurig gemaakt en als het straks kouder wordt komt het helemaal weer goed.. Na een klein halfuurtje was het gefixt en kreeg ik de sleutels weer terug.. toen ik buiten kwam zag ik tot mijn grote verbazing dat ze hem ook nog even gewassen hadden.. dat noem ik nog eens service.. Kosten? nog geen € 70,00!! en een hoop ergernis minder:)
  8. Dank voor jullie meedenken.. vandaag de slangen gecheckt.. hele dashbord helemaal losgehaald.. niets te vinden van losse slangen o.d... Heb overwogen de hele unit eruit te halen, maar omdat alle "blaasstanden" het doen lijkt het me niet dat daar het probleem in schuilt.. Zou niet weten waar het aan moet liggen.. iemand nog een idee?
  9. Ik zou graag jullie hulp inroepen bij het volgende probleem... Cherokee performance 1992.. Bij aankoop in juni bleek al snel dat de thermostaat niet werkte.. kan gebeuren.. bij Boris een nieuwe besteld en gemonteerd.. Helaas.. hij geeft niet juist de temp. aan.. Ook de airco werkte niet goed, dus om laten bouwen en nu werkt ie als de beste... na twee weken laten controleren, alles ok. Maar nu komt het probleem.. de kachel blaast geen warme lucht.. Bij Boris gevraagd.. kachelkleppen gecontroleert, alles ok.. Bij de Jeepgarage tempratuur laten meten... meer dan ok. Alleen geeft de temp.meter dit niet aan en blijft de kachel koud. De airco is wel heerlijk met dit weer, maar straks wordt het vast weer kouder... en dan is een kachel toch wel een must. Dus weer het forum opgedoken en alle topics gezocht wat over dit onderwerp gaat..Alle kachelkleppen gecontroleerd, vaccuum gecontroleerd.., slangen uitgespoten en schoongemaakt, alle " blaasstanden" werken prima... maar wat we ook doen.. de kachel blijft koud... Weet iemand hier wat het dan nog kan zijn?? Alvast erg bedankt voor het meedenken!! Groet, Derk.
  10. Ga ook maar eff voorstellen.. mijn naam is Dik, woon op de mooie Zuid Veluwe en ben sinds een week eigenaar van een Cherokee Performance uit 1992. Samen met mijn vrouw hebben we inmiddels al wel wat ervaring met het "grotere werk". Dit is niet onze eerste cherokee, we hebben al eens een cherokee limited gereden, maar dat is al wat jaartjes geleden.. Inmiddels zijn er al een Nissan Patrol en 2x een Jeep Wagoneer gepasseerd.. En sinds vorig jaar ben ik heel druk aan het sleutelen met een Chevrolet Suburban uit 1985. Tot een week geleden reed ik een Volvo Estate 940 en nu dus een Jeep Cherokee.. Ja, ik weet.. een wereld van verschil. Wil iedereen alvast bedanken voor de tips over de ABS.. die was nl. kapot. We hebben hem om laten bouwen tot het conventionele remsysteem en dit werkt werkelijk super! Dank hiervoor. Ik ga hier op het forum eerst maar eens zoeken naar een instructieboekje.. kunnen we eens kijken welke zekeringen vervangen moeten worden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...