Spring naar bijdragen

motorgeluid.


newman
 Share

Recommended Posts

bij een cherokee xj 4.0 bj 2000 aut 200.000km tijdens een proefrit op de snelweg tijdens een acceleratie een enorm motorlawaai ervaren,enkel in de hogere toerengebieden,diagnose op afstand is lastig,i know,verkoper denkt richting krukaslagers,is het vervangen van deze lagers een acceptabele klus qua tijd en kosten?zou er mogelijk een andere,xjklacht -de oorzaak kunnen zijn? ik ben nog redelijk onervaren met dit merk en type

thanks

newman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

enig idee wat een gebruikte motor doet op de markt Theo?

staan laten vind ik te makkelijk,the price is nice en beginnen met m,n 1e

cherokee direct met een groot probleem maakt het leerzaam,hoop

ook op kennis en ervaring uit het forum op het gebied van motorkabaal ,

ik vind het eigenlijk niet bij deze bullitproof motor passen,en roept daarmee vragen op,en uitdagingen,

Groet Newman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan altijd, natuurlijk..punt is dat de prijs gebaseerd is op deze situatie.

deze dealer verkoopt enkel auto,s.geen werkplaats.

ik draai m,n hand niet om voor een forse reparatie in eigen beheer maar heb enkel ervaring met een heel ander merk/type..italiaans jaren 80.

ik kan geen goed beeld krijgen van de omvang van de klacht en hoop op eventuele soortgelijke ervaringen of praktijktips van xj rijders?

groet Newman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze dealer verkoopt enkel auto,s.geen werkplaats.

..is dus een handelaar.

Vertrouw je hem? Nee, natuurlijk niet. :frusty:

Dus: aankoop keuring op zijn kosten laten doen, waarna je redelijk weet waar je aan toe bent of gewoon lekker laten staan en verder kijken lijkt me.

On topic: geen idee wat dat geluid kan zijn. Heb je niet wat meer info over het soort lawaai wat je hoort? Rammelen.. rinkelen..blazend.. kassa geluiden :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inmiddels nog een testrit gemaakt,,t gaat om een donkerblauw exemplaar uit overveen,de rit en nadere inspectie stemde me niet vrolijk,airco werkt ook niet,rondom lichte deukjes etc..prijs ging wel naar 3000/bj 2000/km 220.000..totaal geen onderhoudsgegevens..beetje dubieus voertuig.

achterstallig onderhoud prima,maar hiermee begon je direct met een onoverzichtelijke revisie.

dank voor de reactie,s en voorstellen om zelfs een kenner mee te sturen,

ik heb inmiddels in,(werkelijk) 14 exemplaren een testrit gemaakt! in 5 jaar tijd,,ik neem altijd overal de tijd voor. zelfs een aantal in the Usa,waar ik een tijd verbleef daar vind je ze uiteraard volop,maar of heel erg netjes,of totaal uitgewoond..

2.5 manual in nederland geprobeerd,is het ook niet..

ik heb inmiddels nu een compleet exemplaar op het oog.

ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...