newman Geplaatst July 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2010 bij een cherokee xj 4.0 bj 2000 aut 200.000km tijdens een proefrit op de snelweg tijdens een acceleratie een enorm motorlawaai ervaren,enkel in de hogere toerengebieden,diagnose op afstand is lastig,i know,verkoper denkt richting krukaslagers,is het vervangen van deze lagers een acceptabele klus qua tijd en kosten?zou er mogelijk een andere,xjklacht -de oorzaak kunnen zijn? ik ben nog redelijk onervaren met dit merk en type thanks newman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst July 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2010 Gewoon laten staan, tenzij je er een andere motor bij incalculeert en deze dan nog interessant is. Het kunnen de krukaslagers zijn dan vallen de kosten wel mee maar voor hetzelfde geld is het iets anders wat wel duur uit pakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
newman Geplaatst July 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2010 enig idee wat een gebruikte motor doet op de markt Theo? staan laten vind ik te makkelijk,the price is nice en beginnen met m,n 1e cherokee direct met een groot probleem maakt het leerzaam,hoop ook op kennis en ervaring uit het forum op het gebied van motorkabaal , ik vind het eigenlijk niet bij deze bullitproof motor passen,en roept daarmee vragen op,en uitdagingen, Groet Newman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst July 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2010 Kan je niet met die garage afspreken dat hun het maken? Op hun kosten uitraard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
newman Geplaatst July 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2010 kan altijd, natuurlijk..punt is dat de prijs gebaseerd is op deze situatie. deze dealer verkoopt enkel auto,s.geen werkplaats. ik draai m,n hand niet om voor een forse reparatie in eigen beheer maar heb enkel ervaring met een heel ander merk/type..italiaans jaren 80. ik kan geen goed beeld krijgen van de omvang van de klacht en hoop op eventuele soortgelijke ervaringen of praktijktips van xj rijders? groet Newman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2010 deze dealer verkoopt enkel auto,s.geen werkplaats. ..is dus een handelaar. Vertrouw je hem? Nee, natuurlijk niet. Dus: aankoop keuring op zijn kosten laten doen, waarna je redelijk weet waar je aan toe bent of gewoon lekker laten staan en verder kijken lijkt me. On topic: geen idee wat dat geluid kan zijn. Heb je niet wat meer info over het soort lawaai wat je hoort? Rammelen.. rinkelen..blazend.. kassa geluiden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco Geplaatst July 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2010 Tja, er zijn jeeps genoeg te koop. Lijkt mij niet zo moeilijk of hij moet al gouden wielen hebben;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LanWolf Geplaatst July 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 Krukas problemen zijn dure problemen, vraag is of je dat idd wilt, en of je het zelf kan. Vaak zijn het niet alleen de lagers, maar ook slijtage aan de as waar de lagers & keerringen zitten. Waar heb je hem gezien ? en wat voor kleur ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst July 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 Als je nog niet veel weet van jeep's, kan je altijd vragen of iemand mee gaat kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
newman Geplaatst July 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 inmiddels nog een testrit gemaakt,,t gaat om een donkerblauw exemplaar uit overveen,de rit en nadere inspectie stemde me niet vrolijk,airco werkt ook niet,rondom lichte deukjes etc..prijs ging wel naar 3000/bj 2000/km 220.000..totaal geen onderhoudsgegevens..beetje dubieus voertuig. achterstallig onderhoud prima,maar hiermee begon je direct met een onoverzichtelijke revisie. dank voor de reactie,s en voorstellen om zelfs een kenner mee te sturen, ik heb inmiddels in,(werkelijk) 14 exemplaren een testrit gemaakt! in 5 jaar tijd,,ik neem altijd overal de tijd voor. zelfs een aantal in the Usa,waar ik een tijd verbleef daar vind je ze uiteraard volop,maar of heel erg netjes,of totaal uitgewoond.. 2.5 manual in nederland geprobeerd,is het ook niet.. ik heb inmiddels nu een compleet exemplaar op het oog. ik hou jullie op de hoogte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.