Spring naar bijdragen

YJ tussenbak vullen


 Share

Recommended Posts

een vraag aan allen,

ik heb de tussenbak van mijn YJ geheel vervangen, is allemaal goed gegaan mede dank zijn onze boekvrienden van Cilton en Haynes, maar helaas zijn ze een beetje onduidelijk over:

a. de hoeveelheid olie wat in de tussenbak zou moeten?

b. ook in de schakelbak moet nieuwe olie, maar daar iets iets vreemds:

tijdens het overzetten is er natuurlijk een grote hoeveelheid olie uit de bak gelopen maar bij het checken bij de vulbout stroomt de olie rijkelijk eruit?? dat is dus vreemd... de yj is wel door de vorige eigenaar verhoogt en wellicht staat de bak nu onder een ander hoek zodat dit gebeurt??

en heeft dit ook invloed bij de tussenbak want nadat ik hier een litertje in heb gegooid lijkt deze al op niveau bij de vulopening??

ik hoor het graag van jullie!

groeten,

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....maar bij het checken bij de vulbout stroomt de olie rijkelijk eruit?? dat is dus vreemd...

Weet je zeker dat je de vulbout hebt geopend en niet de aftapbout ?

Neem aan dat je een ax15 bak hebt, de vulbout zit aan de andere kant van de bak en dan ook hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is de tussenbak verlaagt, en dus moet er in zowel de tussenbak als de versnellingsbak meer olie als de vulopening.

Hoeveel lager moet je je bak verlagen wil je een grote hoeveelheid (want daar gaat het om) olie meer nodig hebben?

En hoe krijg je die olie erin?

Nee, ik denk inderdaad ook dat hij de verkeerde plug had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel lager moet je je bak verlagen wil je een grote hoeveelheid (want daar gaat het om) olie meer nodig hebben?

En hoe krijg je die olie erin?

Nee, ik denk inderdaad ook dat hij de verkeerde plug had.

Auto met de achterkant op bv de stoep zetten.:P

En als je de dan de olie controleerd op een vlakke weg komt het er rijkelijk uitgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...