Spring naar bijdragen

oliedruk meter


Hurby
 Share

Recommended Posts

Het oliepeil is natuurlijk heel wat anders dan de oliedruk! Dat de oliedrukmeter op 0 blijft staan is op z'n zachtst gezegt alarmerend! Nu kan er ook een storing in de meter of zijn circuit zitten natuurlijk, maar kontroleer het wel grondig voordat je weer gaat rijden!

Neem daarom eerst even de draad van de oliedrukzender los ( zit bij je oliefilter) en zet daarna de auto op contact. De meter moet nu óf vol uitslaan óf juist niets aangeven, da's afhankelijk van het toegepaste systeem. Onthou in iedergeval welke van de 2 het was!

Zorg nu dat de draad van de zender goed contact maakt met de massa van het motorblok, en zet de auto weer op contact. De aanwijzing moet nu tegengesteld zijn aan die van hierboven! Als dat zo is, dan zijn de meter en de bedrading goed. Blijft alleen de zender over...

Dat ding is simpel te vervangen en lastig te testen, dus niet teveel tijd aan spenderen! Het blijft echet wel een beetje een gok... het kan nog steeds zijn, dat je echt geen oliedruk hebt! ( al lijkt het me sterk dat de motor dat op de snelweg overleeft zou hebben!)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ook niet dat het je meter in je dashbord kan zijn die kapot is!

Dit is simpel uit te testen door je zelfdiagnose uit te voeren, hierbij gaan al je meterkes uitslaan en oplichten, weet je meteen of het je dashbord is of je sensor of je echte oliedruk.

Ik zou dit het eerst testen, dit is het minste werk. Bij een TJ gaat het zo,

je houdt je dagteller ingedrukt en draait het contact in de eerste stand en dan los je je dagteller. Nu begint de volledige kerstboom te branden en te pinken en gaan AL je meterkes uitslaan. Je computer zal ook beginnen tellen van 1 tot 9 en uiteindelijk een eventuele foutcode geven.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat werkt niet bij een XJ.... De TJ communiceerd met het dash d.m.v. een databus, daarom is er een zelftest mogelijk ( hoewel ik daar ook niet kapot van ben....)

Bij de XJ ( En trouwens ook de YJ, CJ, SJ) moet het op de oudewetse manier.... zoals ik hieboven beschreef.... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaat denk dat het de oliedrukcensor is want ik haal er de rubberen beschermhoes ervanaf en er zat olie in. Schoongemaakt, gestart en inderdaat de meter bewoog weer. Weer gekeken of er olie in de beschermrubber zat, en inderdaat er zat olie in. Zo ik denk dat mijn drukmeter (presostaat) lekt en dus defect is.

WIE heeft er nog eentje liggen?

In afwachting van HURBY rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...